مدیر آموزش و پرورش نهاوند :

یکصد نمایشگاه کتاب در مدارس نهاوند برپا شد

عصر نمایشگاه- مدیر آموزش و پرورش نهاوند گفت: به منظور توسعه و ترویج فرهنگ مطالعه در بین دانش آموزان یکصد نمایشگاه کتاب در مدارس شهری و روستایی این شهرستان برپا شده است.

یکصد نمایشگاه کتاب در مدارس نهاوند برپا شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از ایرنا ، هادی سلگی افزود: در این نمایشگاهها دو هزار جلد کتاب در55 عنوان و با تخفیف 20 درصد عرضه شده که از امروز به مدت یک هفته آماده بازدید دانش آموزان است.
    وی به عناوین کتاب های عرضه شده در این نمایشگاهها اشاره کرد و گفت: عناوین کتاب های عرضه شده بیشتر داستانی، مذهبی، فرهنگی و علمی است که متناسب با هر دوره تحصیلی بین مدارس توزیع شده است.
    وی با اشاره به استقبال خوب دانش آموزان از نمایشگاههای سطح مدارس افزود: سال گذشته استقبال خوبی از سوی دانش آموزان و مدارس از نمایشگاهها شد و بسیاری از مدارس کتابخانه های خود را از این طریق غنی سازی کردند که امسال نیز پیش بینی می شود این استقبال قابل توجه باشد.
    وی افزود: مدت زمان بر پایی نمایشگاه های کتاب در هر کدام از مدارس به مدت یک هفته است و دانش آموزان ضمن بهره مندی از برنامه های جانبی این نمایشگاه، می توانند به 20 درصد تخفیف نسبت به خرید کتاب اقدام کنند.
    سلگی کتاب را مهمترین ابزار بصیرت و آگاهی در جامعه دانست و گفت: مدارس بهترین مکان برای ترویج فرهنگ مطالعه است که لازمه این کار تقویت کتابخانه های مدارس و پشتیبانی دستگاههای فرهنگی ازاین کتابخانه ها است.
    مدیر آموزش و پرورش نهاوند برگزاری نمایشگاه کتاب را فرصتی مناسب برای نوسازی کتابخانه های مدارس عنوان کرد و گفت:هدف از برپایی نمایشگاهها علاوه بر ارائه کتاب به دانش آموزان تامین کتب مورد نیاز مدارس و به روز کردن کتابخانه ها است که در این راستا مدیران می توانند با استفاده از تخفیف مورد نظر کتابهای کهنه را از دسترس خارج کرده و کتابهای جدید را جایگزین کنند.
    وی افزود: طرح اهدا کتاب به مدارس توسط دانش آموزان اجرا شد که بر اساس آن دانش آموزان کتابهای خود را به آموزشگاه اهدا کردند.
    وی گفت: در حال حاضر تعداد 128 کتابخانه کلاسی، 50 کتابخانه مستقل و 100 کتابخانه مشترک در سطح مدارس نهاوند فعال است.
     وی به سرانه کتاب دانش آموزی در آموزش و پرورش نهاوند اشاره کرد و افزود: در کتابخانه های مدارس نهاوند 130 هزار جلد کتاب وجود دارد و میزان سرانه کتاب پنج جلد کتاب به ازای هر دانش آموز است که در مقایسه با میانگین استان مناسب است.
    در حال حاضر بیش از 24 هزار دانش آموز در 243 آموزشگاه نهاوند مشغول به تحصیل هستند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت