معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی:

برپایی نمایشگاه مطلوب قرآنی نیازمند پرداخت اعتبارات به موقع است

عصر نمایشگاه- معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: اگر بخشی از اعتبارهای مربوط به بیست وپنجمین نمایشگاه قرآن تا پایان سال پرداخت می شد، کارهای تولیدی نمایشگاه را آغاز می کردیم.

برپایی نمایشگاه مطلوب قرآنی نیازمند پرداخت اعتبارات به موقع است
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۶ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از ایرنا ، حجت الاسلام محمدرضا حشمتی با بیان اینکه دبیرخانه بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی قرآن کار خود را آغاز کرده و منتظر پیشنهادها و نظرات جامعه قرآنی است، افزود: اعتبارات مربوط به نمایشگاه قرآن در سال 96 پرداخت خواهد شد، از این رو انجام کارهای تولیدی و محتوایی مانند کارهای هنری، تابلوها، پویانمایی در گرو این مساله است.

    وی ادامه داد: منتظریم تا سیدرضا صالحی امیری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عنایتی در این زمینه داشته باشد و سه ماه پایان سال، زمان مناسبی برای تولید محتوای نمایشگاه قرآن است.

    حشمتی اضافه کرد: از نظر کارشناسی نمی توان در یک یا دو ماه محتوای نمایشگاه قرآن را تامین کرد چون چیزی تولید نمی کنیم و باید سفارش بدهیم تا جدیدترین محصولات قرآنی در نمایشگاه به نمایش درآید.
    وی اشکال اصلی برپایی نمایشگاه قرآن را در زمان پرداخت اعتبارات آن دانست و گفت: هر مدیر دیگری نیز مسئولیت نمایشگاه را به عهده بگیرد، با چنین مشکلاتی درگیر خواهد بود.

    حشمتی با اشاره به سخنان سیدرضا صالحی درباره ضرورت اثرسنجی برنامه ها و همایش های فرهنگی گفت: باید بررسی کنیم برگزاری یک نمایشگاه تا چه اندازه اثر داشته و اگر تولید نداشته باشیم، برگزاری نمایشگاه های فرهنگی نیز تاثیرگذار نخواهد بود. مثلا وقتی کار جدیدی تولید نشده باشد، همان تابلویی که سال گذشته در نمایشگاه قرآن به نمایش درآمده، امسال نیز به نمایش گذاشته می شود.
    وی مهمترین تاثیرگذاری نمایشگاه قرآن را در تبلیغات شهری و محیطی آن دانست و گفت: اگر قرار است تحولی در بازدیدکنندگان نمایشگاه قرآن صورت گیرد، چنین کاری نیازمند یک کار علمی و تحقیقی است، نه این که کار آماده را از گالری به نمایشگاه منتقل کنیم.

    حشمتی همچنین ادامه داد: برای برگزاری نمایشگاه قرآن در انتظار اعتبارات شورای توسعه فرهنگ قرآنی هستیم، در حالیکه هنوز اعتبارات سال 94 پرداخت نشده و اگر توانستیم در نمایشگاه قرآن چندین اثر خوب ارائه کنیم، نمایشگاهی قابل توجه خواهیم داشت که تاکنون فقط توانسته ایم یک مستند به نام «ایزوتسو» را کلید بزنیم که در حال انجام است ولی باید قبول کنیم یک کار نمی تواند بیان کننده چنین حرکتی باشد.

    وی با بیان اینکه هنوز اعتبارات سال 95 نیز پرداخت نشده، اظهار داشت:‌ اگر اعتبارات شورای توسعه فرهنگ قرآنی برای نمایشگاه وجود نداشته نباشد، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز نمی تواند با هزینه های جاری خود چنین کارهایی را که تولیدات پرهزینه ای دارد، به نتیجه برساند.
    حشمتی با اشاره به فعالیت های دبیرخانه بیست و پنجمین نمایشگاه قرآن گفت: با برخی صاحبنظران برای ایجاد تحول در نمایشگاه صحبت کرده ایم و دبیرخانه نیز فعالیت خود را آغاز کرده است.

    وی صرفه جویی 20 درصدی در نمایشگاه بیست وچهارم را در پاسخ به ادعای برخی افراد دانست که هزینه های بسیاری در این زمینه پرداخت شده، در حالیکه در مجموع 20 میلیارد ریال برای کارهای پشتیبانی و در حدود 20 میلیارد ریال نیز برای کارهای اصلی نمایشگاه پرداخت شده است.
    این پژوهشگر قرآنی افزود: صاحبنظران و علاقه مندان می توانند نظرات و پیشنهادهای خود را به دبیرخانه بیست وپنجمین نمایشگاه قرآن در معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ارائه کنند.
    نمایشگاه قرآن همه ساله همزمان با ایام ماه رمضان برگزار می شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت