مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین:

نمایشگاه سراسری کتاب، اسفند ماه در قزوین برگزار می شود

عصر نمایشگاه- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین گفت: نمایشگاه سراسری کتاب از سوم تا نهم اسفند ماه در محل دائمی نمایشگاه های استان قزوین برگزار می شود.

نمایشگاه سراسری کتاب، اسفند ماه در قزوین برگزار می شود
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از شبستان ، اکبر اسکندری نژاد در همایش تجلیل از ناشران و مولفان استان قزوین بیان کرد: اگر به اینکه کتاب عمود خیمه فرهنگ است باور داشته باشیم و اگر معتقد باشیم کتاب اکسیر حیات بخش جامعه است، شاید اگر همه فعالیت های فرهنگی و هنری خود را معلق کرده و به ترویج کتاب و کتابخوانی بپردازیم، برای ارتقای فرهنگ کفایت کند.

    وی ادامه داد: شاخص توسعه در کشورهای توسعه یافته، سرانه مطالعه کتاب تعریف می شود و ما در این زمینه از وضعیت خوبی برخوردار نیستیم که از عوامل متعددی ناشی می شود.

    مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین افزود: به بهانه هفته کتاب تلاش کردیم با برگزاری برنامه های مختلف مانند مسابقه کتابخوانی، برگزاری نمایشگاه کتاب، توزیع و اهدای کتاب و غیره قشر جوان را با پدیده مطالعه آشتی دهیم.

    وی خاطرنشان کرد: فصول کتابخوانی از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی معین شده که طرح بهاره و تابستانه به پایان رسیده و اکنون در طرح پاییزه کتاب هستیم؛ در این فصول کتاب فروشی هایی که علاقمند به شرکت در این طرح باشند کتاب ها را با ٢۰ درصد تخفیف به مشتریان عرضه و مبلغ این تخفیف از محل یارانه کتاب پرداخت می شود.

    اسکندری نژاد اعلام کرد: اگر بخواهیم رونق را به عرصه کتابخوانی بازگردانیم باید به اتفاق هم تلاش کنیم و هر دو طرف پیشتاز این عرصه باشیم و به همین منظور نمایشگاه ناشران استانی در هفته کتاب در سرای سعدالسلطنه برگزار شد که برای آغاز راه گام بزرگی بود و تجربیات زیادی به ارمغان آورد.

    وی از برگزاری نمایشگاه سراسری کتاب در استان خبر داد و گفت: این نمایشگاه از ٣ تا ٩ اسفندماه در محل دائمی نمایشگاه های استان قزوین برگزار می شود.

    گفتنی است در پایان این همایش از ناشران، مولفان و کتاب فروشان پیشکسوت و برتر استان تقدیر شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت