سرپرست فرهنگ و ارشاد اسلامی میامی:

نمایشگاه کتاب فرصتی برای بروز ظرفیت های حوزه نشر میامی است

عصر نمایشگاه- سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی میامی بر ضرورت حضور مستمر اهالی قلم این شهرستان در رویدادهای فرهنگی و کتاب کشور گفت: نمایشگاه کتاب فرصتی برای بروز ظرفیت های حوزه نشر منطقه است.

نمایشگاه کتاب فرصتی برای بروز ظرفیت های حوزه نشر میامی است
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از مهر، رضا مهدیان در نشست هم اندیشی فعالان فرهنگی میامی با موضوع حضور اهالی قلم و نشر شهرستان در نمایشگاه کتاب استانی سمنان به میزبانی شاهرود، بیان داشت: نمایشگاه‌های کتاب استانی، همایش صاحب‌ نظران و گلستان پر طراوت صاحبان معرفت است که باید از آن در راستای ترویج فرهنگ کتابخوانی بهره برد.

    وی افزود: حاصل تفکر و تجربه‌های اهل اندیشه و معرفت گذشتگان و اندیشمندان امروزی، به ‌وسیله کتاب در دسترس همگان قرار می‌گیرد و به‌درستی نمایشگاه‌های کتاب استانی را می‌توان همایش صاحب‌ نظران و صاحبان معرفت دانست.

    سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی میامی همچنین گفت: مطالعه و کتابخوانی به‌عنوان یک نیاز و احساس دائمی حتی به‌طور روزانه در میان جامعه مورد نیاز است و باید چاره‌ای اندیشیده شود که افراد جامعه به فرهنگ کتاب و کتابخوانی گرایش یابند که در این بین نقش نمایشگاه‌های کتاب به‌خوبی دیده می‌شود.

    مهدیان گفت: بهترین جایی که می‌توان از آن برای ترویج فرهنگ مطالعه کتاب یاد کرد، کانون گرم خانواده است، اگر والدین که نخستین نقش در تربیت فرزندان را بر عهده دارند، به کتاب اهمیت دهند شاهد افزایش سرانه مطالعه در جامعه خواهیم بود که بدون شک آینده فرزندان به‌گونه‌ای دیگر رقم خواهد خرد.

    وی افزود: همان‌طور که خانواده‌ها برای تهیه غذای جسمی درتلاش هستند باید برای تغذیه روحی فرزندان تلاش بیشتری داشته باشند و کتاب مهم‌ترین وبی خطرترین غذای روح بشر محسوب می شود.

    در پایان این نشست مقرر شد به منظور بهره گیری از ظرفیت های نمایشگاه کتاب شاهرود، اعضای انجمن ها، موسسات وکانون های فرهنگی هنری میامی امکان حضور در این نمایشگاه را بررسی کنند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت