معاون امور فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد سمنان خبر داد

حضور بیش از ۲۲۰ ناشر کشوری در نمایشگاه کتاب سمنان

عصر نمایشگاه- معاون امور فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان گفت: بیش از ۲۲۰ ناشر کشوری برای حضور در چهاردهمین نمایشگاه کتاب بزرگ استان حضور خواهند داشت.

حضور بیش از ۲۲۰ ناشر کشوری در نمایشگاه کتاب سمنان
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از ایرنا، سیما رجبی در نشستی با اصحاب رسانه در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شاهرود، با بیان این مطلب افزود: این تعداد ناشر در 150 غرفه، 37 هزار و 257 عنوان کتاب برای هم استانی ها عرضه می کنند.
    وی اضافه کرد: در نمایشگاه امسال 132 ناشر به طور مستقل و 40 نمایندگی حضور داشته و40 غرفه نیز به بخش های متفرقه و متمرکز اختصاص خواهد یافت.
    معاون مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با اشاره به فعالیت مستمر 20 ناشر از مجموع 26 موسسه انتشاراتی استان، گفت: تاکنون حدود 10 ناشر استانی نیز برای شرکت در نمایشگاه اعلام آمادگی کرده اند.
    رجبی با بیان اینکه شهرستان شاهرود برای ششمین بار میزبان برگزاری این نمایشگاه است، گفت: فرمانداری ویژه، اداره های فرهنگ و ارشاد اسلامی، ورزش و جوانان، آموزش و پرورش، کتابخانه های عمومی و دانشگاه علوم پزشکی، شهرداری، جمعیت هلال احمر و کانون پرورش فکری شاهرود از جمله نهاد هایی هستند که در برگزاری هرچه بهتر این نمایشگاه همکاری می کنند.
    وی همچنین با اشاره به فروش دو میلیارد و 500 میلیون ریالی بن کتاب در نمایشگاه سال گذشته، ابراز داشت: با توجه به جمعیت بیشتر شاهرود نسبت به سمنان و حضور تعداد بیشتری از دانش آموزان، دانشجویان و فرهنگیان پیش بینی می شود فروش نمایشگاه کتاب امسال به سه میلیارد ریال و حتی بیشتر از آن برسد.
    رجبی با اشاره به پرداخت 20 درصد یارانه خرید کتاب، افزود: ناشران نیز کتاب های خود را با دست کم 10 درصد تخفبف ارایه می کنند گرچه در سال های پیش در برخی از غرفه ها شاهد تخفیف های 50 درصدی هم بوده ایم.
    وی بر لزوم ترویج فرهنگ کتاب خوانی تأکید کرد و گفت: از فرهنگیان و دانشگاهیان انتظار می رود برای ترویج این فرهنگ و استقبال از نمایشگاه کتاب همکاری بیشتری داشته باشند.
    معاون فرهنگی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اضافه کرد: در سایر شهرستان های استان نیز باید برای فرستادن دانشجویان و علاقه مندان به کتاب به چهاردهمین نمایشگاه بزرگ کتاب استان اقدامات لازم انجام شود چرا که هرچقدر میزان استقبال بیشتر باشد، می توان شاهد پویایی بیشتر آن بود و حتی زمان برپایی نمایشگاه را نیز تمدید کرد.
    رجبی در ادامه خواند کتاب را مهم تر از خرید آن دانست و گفت: اداره کتابخانه های عمومی شهرستان شاهرود نیز در نمایشگاه دارای غرفه ای خواهد بود تا نام نویسی و عضویت در کتابخانه های عمومی برای علاقه مندان به مطالعه آسان تر انجام شود.
    وی همچنین برپایی این نمایشگاه را رخدادی بزرگ در ترویج فرهنگ کتاب و کتاب خوانی و ضرورتی برای رشد و توسعه فرهنگی استان خواند و افزود: اگر بخواهیم فرهنگ مطالعه را در جامعه گسترش دهیم باید از سنین کودکی برای انجام آن اقدام کنیم بنابراین بهزیستی نقش مهمی در ایجاد علاقه به کتاب در نونهالان خواهد داشت.
    رجبی اضافه کرد: آوردن کودکان، نونهالان و دانش آموزان در مقاطع پایین سنی نیز تأثیر بسیاری در ایجاد علاقه و انگیزه و رشد شخصیت آن ها دارد.
    معاون مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با بیان اینکه دین اسلام با خواندن آغاز می شود، یادآور شد: معجزه رسول اکرم(ص) نیز کتاب بود بنابراین برای مسلمانان کتاب و کتاب خوانی بسیار قابل ارزش بوده و بر هر مرد و زن مسلمان واجب است این امر را در دستور کار خود قرار دهد.
    چهاردهمین نمایشگاه بزرگ کتاب استان سمنان از 14 تا 19 آذرماه در سالن شهید اکبری شاهرود برگزار می شود.
    ساعات بازدید آن صبح ها از ساعت 9 تا 12 و بعد از ظهرها نیز از ساعت 16 تا 20 خواهد بود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت