معاون امور فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان :

چهاردهمین نمایشگاه بزرگ کتاب استان سمنان در شاهرود برپا می شود

عصر نمایشگاه- معاون امور فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان از برگزاری نمایشگاه کتاب بزرگ استان در شاهرود خبر داد و گفت: این نمایشگاه با حضور ۲۲۰ ناشر بزرگ برگزار خواهد شد.

چهاردهمین نمایشگاه بزرگ کتاب استان سمنان در شاهرود برپا می شود
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از مهر، سیما رجبی در نشست خبری خود به میزبانی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شاهرود با بیان اینکه چهاردهمین نمایشگاه کتاب استان سمنان و ششمین نمایشگاه کتاب شهرستان شاهرود در تاریخ 14الی 19آذر ماه برگزار خواهد شد، ابراز داشت: در این نمایشگاه 220ناشر کشوری در 150غرفه 37هزار و 257عنوان کتاب را برای هموطنان عرضه خواهند کرد.

    وی با بیان اینکه  132 ناشر به صورت مستقل و 40 نمایندگی در این نمایشگاه مشارکت دارند،  افزود: 40غرفه نیز به بخش های متفرقه و متمرکز تعلق دارد.

    26موسسه انتشاراتی در استان سمنان فعالیت می کنند

    معاون امور فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان با بیان اینکه 10 ناشر از استان برای شرکت در نمایشگاه اعلام آمادگی کرده اند، ابراز داشت: در کل استان 26موسسه انتشاراتی وجود دارد که از این تعداد 20ناشر فعال برای حضور در نمایشگاه اعلام آمادگی کرده اند.

    رجبی همچنین خاطرنشان کرد: تاکنون 10ناشر به صورت قطعی در نمایشگاه حضور خواهند داشت و یک غرفه متمرکز نیز برای استان سمنان پیش بینی و منظور شده است.

    وی در ادامه با یادآوری اینکه در سال گذشته 250میلیون تومان بن خرید کتاب در نمایشگاه کتاب استان سمنان فروخته شد، تصریح کرد: پیش بینی می شود با توجه به جمعیت دانشگاهی و دانش آموزی شهرستان شاهرود 300میلیون تومان کتاب در این نمایشگاه فروخته شود.

    30 الی 50 درصد یارانه برای خرید کتاب منظور شد

    معاون امور فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان درباره نحوه خرید بن کتاب هم توضیح داد: در نمایشگاه کتاب شاهرود 20درصد یارانه برای خرید کتاب منظور کرده و همچنین 10درصد ناشران کتاب تخفیف را منظور خواهند کرد که در برخی غرفه با توجه به نوع کتاب تا مبلغ 50درصد نیز تخفیف کتاب را ارائه خواهند داد.

    رجبی درباره اهمیت فرهنگ کتاب و کتابخوانی در دین مبین اسلام هم اظهار داشت: معجزه رسول اکرم(ص)  قرآن کتاب آسمانی است و در اولین آیه، خدا به قلم، خواندن و نوشتن تاکید می فرمایند لذا این تاکیدات بیانگر آن است برای مسلمانان کتاب و کتابخوانی دارای ارزش محسوب می شود و باید آن را در دستور کار خود نهادینه کنیم.

    وی همچنین تصریح کرد: بروز آسیب های اجتماعی در جامعه نشانگر آن است که به مهم ترین بخش یعنی پایه گذاری در فرهنگ کمتر توجه شده است و نمایشگاه کتاب فرصت خوبی است تا با مطالعه هدفمند بتوانیم فرهنگ مطالعه را در کشور افزایش دهیم.

    فرزندانمان را از کودکی با کتاب مانوس کنیم

    معاون امور فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان افزود: اگر می خواهیم جامعه ای سالم مبتنی بر فکر و اندیشه سالم داشته باشیم باید فرزندانمان را از کودکی با کتاب مانوس کنیم،  لذا باید گفت کتاب و کتابخوانی مهمترین نقش را در افزایش رشد فرهنگی جامعه خواهد داشت.

    وی در پاسخ به پرسش مبنی برهمکاری با اداره ورزش و جوانان شاهرود در خصوص مکان برپایی نمایشگاه کتاب نیز پاسخ داد: با همکاری این اداره در قسمت هایی که غرفه ها دایر خواهد شد به صورت موقت موکت نصب می شود تا از آسیب به سالن کاسته شود و امیدواریم با همکاری دستگاه های اجرایی، اداره آموزش پرورش و دیگر نهادها بتوانیم شاهد استقبال خوبی از روند برگزاری این نمایشگاه باشیم.

    رجبی درباره احتمال تمدید نمایشگاه هم گفت: درصورتی که استقبال عمومی مسئولان و عموم مردم از نمایشگاه تداوم داشته باشد می توان مدت برگزاری نمایشگاه را تمدید کرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت