مدیرعامل سازمان فرهنگی شهرداری کاشان خبر داد

راه‌اندازی نمایشگاه دائمی صنایع‌دستی، مشاغل خانگی و کارآفرینی در کاشان

عصر نمایشگاه : مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان، از راه‌اندازی نمایشگاه دائمی صنایع‌دستی، مشاغل خانگی و کارآفرینی در این شهرستان خبر داد

راه‌اندازی نمایشگاه دائمی صنایع‌دستی، مشاغل خانگی و کارآفرینی در کاشان
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» ،به نقل از تسنیم، مجتبی رضازاده پیش از ظهر امروز در دیدار با رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت، از انعقاد تفاهم‌نامه سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری با آموزش‌وپرورش در واگذاری زمین نمایشگاه دائمی با موضوع صنایع‌دستی، مشاغل خانگی و کارآفرینی در زمینی به مساحت 3 هزار و 500 مترمربع در این شهرستان خبر داد.

    وی، با اشاره به برآورد هزینۀ اولیه، راه‌اندازی نمایشگاه دائمی در این شهرستان را هزینه‌ای بالغ‌بر 500 میلیون تومان اعلام کرد.

    مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان با اشاره به احداث نمایشگاه دائمی عرضۀ محصولات در شهری که دارای ظرفیت بالایی است، تصریح کرد: راه‌اندازی این نمایشگاه می‌تواند برای برطرف کردن بسیاری از نیازهای شهری در عرصۀ کارآفرینی و اشتغال‌زایی گام‌های خوبی را برداد.

    وی افزود: پیش‌بینی می‌شود 100 غرفه شامل صنایع‌دستی، محصولات فرهنگی و مشاغل خانگی در این نمایشگاه دایر شود.

    رضازاده رفاه حال شهروندان، ترویج و نهادینه‌کردن تولیدات صنایع‌دستی و مشاغل خانگی، توسعه صنعت گردشگری و هدایت گردشگران و توریست به محل عرضه مستقیم کالا و حمایت تولیدکنندگان خرد و خانگی را ازجمله اهداف ایجاد نمایشگاه دائمی در این شهرستان عنوان کرد.

    مزاحمت دست‌فروشان در بازارهای شبانه

    وی یکی از معضلات شهرداری را مزاحمت دست‌فروشان در برخی از میدان‌ها شهر از ساعت 11 تا 1:30 بامداد عنوان کرد و اظهار داشت: با فروش اجناس ارزان‌قیمت در این بازارهای شبانه شاهد استقبال پرشور مردم هستیم که بایستی این دست‌فروشان به نمایشگاه‌های دائمی هدایت شوند.

    مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان جمع‌آوری دست‌فروشان در بازارهای شبانه، رفع سد معبر، ساماندهی، کنترل و نظارت مطلوب را از نکات حائز اهمیت در احداث نمایشگاه دائمی این شهرستان دانست.

    وی با تاکید بر ایجاد بستر مناسب برای مشاغلی که خارج از نمایشگاه‌های فصلی در طول سال بایستی اجناس خود را عرضه کنند، افزود: ایجاد نمایشگاه‌ دائمی می‌تواند زمینه‌ساز برپایی نمایشگاه‌های تخصصی چون فرش، لوازم‌خانگی و کامپیوتر با حمایت و همکاری دستگاه‌ها و ارگان‌های متولی باشد و هر کاری بایستی بر‌اساس ضوابط قانونی پیش برود و مدیریت شهری نیز با حمایت قانونی دستگاه‌های متولی مصمم در اجرای این‌گونه فعالیت‌ها است.

    رضازاده  گفت: مباحث فرهنگی و آموزشی، راه‌اندازی کارگروه‌های علمی و عملی، ورود پیدا‌کردن مباحث اقتصاد مقاومتی نظر به سیاست‌های کلی ابلاغی مقام معظم رهبری در شهرک‌های صنعتی و الگوسازی از موضوعات مهم و حائز اهمیت در این منطقه است.

    نبود نمایشگاه دائمی مشکل اساسی کاشان است

    رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان کاشان نیز در این جلسه گفت: نبود نمایشگاه دائمی در کاشان مشکل اساسی یک شهر صنعتی، اقتصادی و تولیدی است و واگذاری برپایی نمایشگاه‌ها به بخش‌های خصوصی نیز بر این مشکل دامن می‌زند.

    مهدی واصفی اظهار داشت: مجوز برپایی نمایشگاه‌ها باید از سازمان گرفته شود و هر کاری باید بر اساس قانون و مقررات و چارچوب‌های مشخص‌شده انجام شود.

    وی، با اشاره به اینکه افراد بومی شهرستان باید در این نمایشگاه‌ها حضور فعالی داشته باشند افزود: محصولات نمایشگاه‌ها نیز باید توسط مردم منطقه کاشان ارائه شود.

    رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان کاشان، از اعلام آمادگی صددرصدی و همکاری و حمایت این اداره در برپایی نمایشگاه دائمی  خبر داد و تصریح کرد: انتخاب مکان برپایی نمایشگاه نیز باید به‌صورت کارشناسانه موردبررسی قرار گیرد.

    واصفی، با بیان اینکه کاشان به‌عنوان یک شهر توریستی و گردشگری حائز اهمیت است گفت: برپایی نمایشگاه دائمی و تخصصی در معرفی شهرستان و صنایع‌دستی این منطقه از ضروریات است و تولیدکنندگان و فروشندگان باید در اولویت کار این نمایشگاه باشند.

    وی، کمک به تنظیم بازار، عرضه مستقیم کالا، امکان دسترسی مردم به کالا، مشخص شدن مقطع زمانی خاص حمایت از فروشندگان کم سرمایه را از مهم‌ترین اهداف برپایی نمایشگاه عنوان کرد.

    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت