نمایشگاه صنایع دستی منطقه ای شرق کشور در خراسان جنوبی برگزار می شود

عصر نمایشگاه- دومین نمایشگاه صنایع دستی منطقه ای شرق کشور با همکاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی و اتحادیه تعاونی های صنایع دستی هنرمندان استان، از ۱۹ الی ۲۳ آذر ماه در بیرجند برگزار می شود.

نمایشگاه صنایع دستی منطقه ای شرق کشور در خراسان جنوبی برگزار می شود
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از ایرنا ، معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی این اداره کل گفت: این نمایشگاه در محل نمایشگاه بین المللی بیرجند برپا می شود.
    حسین عباس زاده افزود: نمایشگاه یاد شده شامل 105 غرفه است که از این تعداد70 غرفه سهمیه استان و 35 غرفه به هنرمندان استان های منطقه اختصاص دارد.
    وی در ادامه بیان کرد: نشست مطبوعاتی و مراسم رونمایی از پوستر دومین نمایشگاه صنایع دستی منطقه شرق کشور روز یکشنبه 14 آذرماه 1395 با حضور مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان برگزار خواهد شد.

    ** حضور صنعتگر فردوسی در نمایشگاه اقتصاد مقاومتی تهران

    اداره کل میراث فرهنگی خراسان جنوبی در گزارش دیگری اعلام کرد، هفته بسیج، نمایشگاه توانمندی های بسیجیان کشور در قالب نمایشگاه اقتصاد مقاومتی در تهران برپا شد، که حمیدرضا جامعی از صنعتگران فعال شهرستان فردوس در رشته تراش سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی و همچنین ساخت زیورآلات سنتی در آن شرکت کرد.
    علی شکرگزار کارشناس صنایع دستی فردوس با بیان این مطلب افزود: این شهرستان به لحاظ ظرفیت سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی از شهرهای برجسته ایران محسوب می شود و سنگ این منطقه از کیفیت عالی برخوردارست.
    وی ادامه داد: در طرح آمایش صنایع دستی، توجه به حرفه تراش سنگ های قیمتی از اولویت های صنایع دستی شهرستان است.
    شکرگزار اظهار کرد: وجود منابع عظیم سنگی، سرمایه انسانی و نیروی ماهر و آموزش دیده در این خصوص باعث شده تا این رشته از ظرفیت خوبی برای اشتغال و تولید ثروت برخوردار باشد و در صورت توجه مسئولان شهرستان و استان به این امر می توان سهم خوبی در اشتغال و اقتصاد منطقه از این طریق ایجاد کرد.
    تراش سنگ های قیمتی، پارچه بافی، چرم دوزی و دیگر حرفه ها از جمله رشته هایی است که می تواند با کمترین سرمایه گذاری بهترین نتیجه را به دست آورد از همین رو می توان با سرمایه گذاری در بخش صنایع دستی، نقش مهمی در اجرای طرح اقتصاد مقاومتی ایفا کند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت