معاون صنایع‌دستی کشور بیان کرد

استقبال تاجران آمریکایی برای خرید گلیم و فرش ایران در نمایشگاه آلمان

عصر نمایشگاه- معاون صنایع‌دستی کشور گفت: در نمایشگاهی که بخش خصوصی در آلمان برگزار کرد از کفپوش‌ها و زیراندازهای ایرانی استقبال خوبی شد و تاجران آمریکایی که از آن بازدید کرده بودند، مشتاق هستند از ایران، فرش و گلیم بخرند. تاجران ما در این زمینه در حال گفت‌و گو هستند تا فعالیت‌های خودشان را با آمریکا پررنگ کنند.

استقبال تاجران آمریکایی برای خرید گلیم و فرش ایران در نمایشگاه آلمان
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» به نقل از ایسنا ، بهمن نامورمطلق درباره تفاهم نامه‌ای که در سفر به فرانسه امضا کرده است، بیان کرد: در سفر اخیر رئیس جمهور ایران به فرانسه، به نمایندگی از ایران تفاهم‌نامه‌ای درباره میراث فرهنگی با موزه لوور پاریس امضا شد که این کار را من انجام دادم و این تفاهمنامه ارتباطی به صنایع‌دستی نداشت.

    او ادامه داد: نمایشگاه صنایع‌دستی ایران در فرانسه برنامه خوبی بود که به گفته فرانسوی‌های علاقمند به صنایع‌دستی و ایرانیان ساکن در پاریس در 15 سال اخیر برنامه‌ای این چنینی برای معرفی صنایع‌دستی ایران در پاریس برگزار نشده بود.

    معاون صنایع‌دستی درباره اینکه چرا تفاهم‌نامه‌ای درباره صنایع‌دستی با کشور فرانسه امضا نشده است، بیان کرد: کشور فرانسه در زمینه گردشگری جزئیات و تجربیاتی دارد که قرار است آن را به ایران منتقل کند. در حوزه میراث فرهنگی نیز آثار بسیاری از ایران در موزه لوور وجود دارد و این کشور می‌تواند تجربیات خود را به ایران منتقل کند، به همین دلیل هم دو تفاهم نامه درباره گردشگری و میراث فرهنگی با فرانسه امضا شد، اما ما در حوزه صنایع دستی نیازی به تجربیات فرانسوی‌ها نداریم. ما تنها باید بازارهای آنها را بدست بیاوریم که نیازمند توافقاتی با شرکت‌های خصوصی آنهاست.

    نامورمطلق گفت: ما گفت‌و‌گو با برخی از شرکت‌های خصوصی را شروع کرده‌ایم و برای آن که به تفاهمنامه‌ای منجر شود، نیازمند تحقیق بیشتری هستیم. خوشبختانه شرایط در حال آماده شدن است که ما بتوانیم در آینده نمایشگاه‌های بیشتری در آنجا برگزار و مناسبات تجاری‌مان را با این کشور تقویت کنیم. ما آماده‌ایم که کم‌کم وارد بازار آنها شویم و برای این کار باید بازارها و سلیقه‌های آنها را خوب بشناسیم.

    او همچنین اظهار کرد: این اتفاق خوبی است که شهرداری پاریس به طور رایگان برای برگزاری نمایشگاه فضایی را در اختیارمان می‌گذارد و برای این کار هم هیچ انتظاری از ما ندارد، در حالیکه شهرداری کشور خودمان چنین کاری را انجام نمی‌دهد. شهردار پاریس در سخنرانی خود شگفت‌زدگی‌اش از صنایع‌دستی را اعلام کرد.

    معاون صنایع‌دستی کشور بیان کرد: من فکر می‌کنم نسل جوان صنایع دستی کشورمان درک خوبی از شناخت بازار پیدا کرده است و این نتیجه خوبی را به همراه خواهد داشت.

    نامور مطلق درباره برنامه بعدی صنایع دستی برای برپایی نمایشگاه در کشورهای دیگر گفت: ما در یک ماه گذشته نمایشگاه آلمان و فرانسه را داشتیم و بزودی هم نمایشگاهی در کشور روسیه خواهیم داشت.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرنمایشگاه(http://telegram.me/asrenamayeshgah) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت