مدیرکل ارشاد اسلامی اصفهان :

نخستین نمایشگاه طراحی لباس استان اصفهان دی‌ماه امسال برگزار می‌شود

عصر نمایشگاه- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با بیان اینکه طراحان لباس باید با توجه به نیاز مخاطبان و ارائه مدل‌های مناسب فعالیت کنند، گفت: نخستین نمایشگاه طراحی لباس استان اصفهان دی امسال برگزار می‌شود.

نخستین نمایشگاه طراحی لباس استان اصفهان دی‌ماه امسال برگزار می‌شود
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از تسنیم ، حجت‌الاسلام حبیب‌رضا ارزانی ، با اشاره به ضرورت توجه به موضوع حجاب و عفاف در طراحی البسه اسلامی اظهار داشت: حجاب به معنای پوشش اسلامی بانوان دارای دو بُعد ایجابی و سلبی است. بُعد ایجابی آن وجوب پوشش بدن و بُعد سلبی آن حرام‌بودن خودنمایی به نامحرم است و این دو بُعد باید در کنار یکدیگر باشد تا حجاب اسلامی محقق شود.

    وی با اشاره به تأسیس برخی مراکز و مؤسسات تخصصی و ترویجی در زمینه عفاف و حجاب افزود: تأسیس مراکز و مؤسسات تخصصی و ترویجی در زمینه عفاف و حجاب با توجه به اهدافی چون تدوین دوره‌های آموزش طراحی لباس با هدف تربیت نیروی متخصص و خلاق در ایجاد طرح‌های ایرانی و اسلامی البسه صورت گرفته است.

    مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان اصفهان تصریح کرد: ایجاد ارتباط بین تولیدکنندگان لباس، طراحان، مخاطبان و مصرف‌کنندگان با هدف شناخت نیازهای آن‌ها از یک سو و نیز ارائه مدل‌های مناسب از دیگر اهداف این تأسیس این مراکز به شمار می‌رود.

    وی با بیان اینکه گروه‌های سنی متفاوت به شرایط خاص عفاف و حجاب مربوط به سن خود نیاز دارند، تصریح کرد: ایجاد درگاه مجازی تخصصی برای طراحان لباس و اقدام برای برگزاری نمایشگاه‌های لباس با هدف تأمین البسه مورد نیاز گروه‌های اجتماعی و سنی متفاوت مبتنی بر آموزه‌ها و شرایط مربوط به عفاف و حجاب صورت گرفت.

    ارزانی با اشاره به برگزاری دوره‌های آموزشی مد و لباس و کارگاه‌های طراحی و دوخت بیان کرد: ارائه مجموعه طراحی‌ها شامل مجموعه طرح‌های مانتو، برگرفته از معماری ایرانی، مجموعه طرح‌های فصل تابستان، مجموعه طرح‌های فصل پاییز و نیز مجموعه طرح‌های چادر بانوان در این دوره‌ها آموزش داده می‌شود.

    وی خاطرنشان کرد: برگزاری نخستین نمایشگاه تخصصی فرم مدارس و سلسله نشست‌های تخصصی طراحان لباس از دیگر فعالیت‌های صورت گرفته در این راستا به شمار می‌رود.

    مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با اشاره به فعالیت‌ها و برنامه‌های شش ماهه دوم امسال در این زمینه گفت: در این راستا نخستین نمایشگاه طراحی لباس استان اصفهان دی امسال در نصف‌جهان برگزار می‌شود.

    وی اظهار داشت: هم‌چنین برگزاری نخستین کنفرانس تخصصی مد ولباس استان اصفهان و  برگزاری دومین نمایشگاه تخصصی فرم مدارس، بهمن امسال در دستور کار قرار گرفته است.

    حجت‌الاسلام ارزانی عفاف و حجاب را ثمره و رویکردی مبتنی بر ایمان و تقوا دانست و بیان کرد: با نگاهی بنیادین باید به تعمیق ایمان و معارف دینی و گسترش عینی و عملی تقوا و پرهیزکاری در جامعه پرداخت تا از این طریق عفاف و حجاب به‌عنوان یکی از نتایج این رویکرد در جامعه نهادینه شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت