مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی:

۱۵۰ ناشر از سراسر کشور در نمایشگاه کتاب استان مرکزی حضور یافته اند

عصر نمایشگاه- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی گفت: ۱۵۰ ناشر از سراسر کشور در نمایشگاه کتاب استان مرکزی که از یازدهم تا هجدهم آذرماه جریان دارد، حضور یافته اند.

۱۵۰ ناشر از سراسر کشور در نمایشگاه کتاب استان مرکزی حضور یافته اند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از مهر، مهدی حقیقی در آئین گشایش سیصد و هجدهمین نمایشگاه کتاب استانی و نهمین نمایشگاه سراسری کتاب استان مرکزی در محل نمایشگاه های دائمی غرب کشور در اراک اظهار داشت: کتاب و کتابخوانی به انسانها کمک می کند تا میراث فرهنگی و ارزش های دینی و تاریخی خود را بشناسند و به آن ارج نهند.

    وی افزود: کتاب آیینه ای است که بخش اعظم ره آورد تمدن های ماندگار تاریخ را تا به امروز به نمایش گذاشته است.

    مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی با بیان اینکه یکی از شاخص های ارزیابی رشد، توسعه و پیشرفت فرهنگی هر کشور در عصر حاضر، میزان مطالعه و کتابخوانی مردم آن مرز وبوم است، گفت: در ایران، طی سال های پس از پیروزی  انقلاب اسلامی توجه به کتاب و کتابخوانی افزایش قابل توجهی داشته است.

    وی ادامه داد: برپایی نمایشگاه های کتاب در کشور در سایه توجه رهبر معظم انقلاب به کتاب و کتابخوانی و تاکیدات ایشان بر رشد سرانه مطالعه کتاب شکل گرفته است.

    حقیقی خاطرنشان کرد: بی تردید بالاتر از این نیست که ملتی اهل مطالعه و کتابخوان، سازنده کشوری باشند و در طول تاریخ نیز ادیان الهی و تمدن هایی پر دوام توانستند با کتاب، میراث فرهنگی خود را محفوظ کرده و گنجینه های معارف و دستاوردهای خود را  به نسل های بعد انتقال دهند.

    مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی در مورد برگزاری نمایشگاه بزرگ کتاب استان در اراک گفت: دراین نمایشگاه که از سیزدهم آذرماه جاری تا هجدهم دایر است، بیش از 150 ناشر معتبر از سراسر کشور و همچنین 75 ناشر به طور متمرکز تازه های نشر خود را عرضه کردند.

    وی همچنین، برگزاری نشست با موضوع ادبیات کودک و نوجوان باحضور هوشنگ مرادی کرمانی، نشست و کارگاه تخصصی شعر و ترانه باحضور محمد علی بهمنی و نشست بررسی تطبیقی غزل ایرانی و آلمانی باحضور علی رجایی، استاد دانشگاه اراک را بخشی از برنامه های جنبی این نمایشگاه بر شمرد .

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت