مدیر عامل موسسه نمایشگاه های فرهنگی کشور:

نمایشگاه‌های استانی کتاب پرمخاطب ترین رخداد فرهنگی کشور است

عصر نمایشگاه- مدیر عامل موسسه نمایشگاه های فرهنگی کشور گفت: نمایشکاه های استانی کتاب، پر مخاطب ترین رویدادهای فرهنگی هر ساله در مراکز استان ها است که نشان از تمایل مردم به کتاب و کتابخوانی دارد.

نمایشگاه‌های استانی کتاب پرمخاطب ترین رخداد فرهنگی کشور است
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از مهر، امیر مسعود شهرام نیا در آئین گشایش سیصد و هجدهمین نمایشگاه کتاب استانی و نهمین نمایشگاه سراسری کتاب استان مرکزی در محل نمایشگاه های دائمی غرب کشور در اراک اظهار داشت: براساس آمار موجود و اعلام نظر مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان های کشور، چنین مواجهه ای با نمایشگاه های کتاب در استان های کشور، ضمن تاکید بر ضعف زیر ساخت ها و امکانات دسترسی به کتاب، بیانگر این نکته مهم است که مردم علاقمند به کتاب و کتابخوانی هستند.

    وی افزود: برگزاری نمایشگاه های کتاب که سابقه آن به اوایل دهه هفتاد باز می گردد با وجود اینکه گاهی با انتقاداتی نیز مواجه بوده، اما به دلیل ضعفی که در سیستم توزیع کتاب کشور وجود داشته و همچنان هم پابرجا است، مخاطبان فراوانی در اقصی نقاط کشور را جلب می کند.

    مدیر عامل موسسه نمایشگاه های فرهنگی کشور بیان داشت: موسسه نمایشگاه های فرهنگی ایران به عنوان مجموعه برگزار کننده نمایشگاه های کتاب با توجه به استقبالی که از این رویداد صورت می گیرد امسال تلاش کرده تابا توجه بیشتر به برنامه های جنبی نمایشگاه ها، این اتفاق فرهنگی را از یک فروشگاه بزرگ بودن به سمت یک جشنواره فرهنگی سوق دهد که خوشبختانه نتایج ارزشمندی نیز در این راستا حاصل شده است.

    شهرام نیا با اشاره به نمایشگاه کتاب استان، خاطرنشان ساخت: در سیصد و هجدهمین نمایشگاه کتاب استانی و نهمین نمایشگاه سراسری کتاب استان مرکزی، 37 هزار عنوان کتاب در عرصه های مختلف فرهنگی، معنوی و کودکان در معرض بازدید متقاضیان و علاقه مندان به کتاب و کتابخوانی قرار گرفته است.

    مدیرعامل موسسه نمایشگاه های فرهنگی ایران ایجاد غرفه «از من بپرس» را یکی دیگر از بخش های این نمایشگاه کتاب برشمرد و گفت: در این غرفه اطلاعات دقیقی از کتاب های این نمایشگاه جمع بندی شده تا شهروندان بتوانند با آگاهی بیشتری کتاب های مورد نظر خود را انتخاب کنند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت