در محل نگارخانه سوره حوزه هنری ایلام ؛

برگزاری نمایشگاه نقاشی هنرمند ایلامی با عنوان نقشهای ناتمام

عصر نمایشگاه- یکی از هنرمندان برجسته ایلامی از گشایش نمایشگاه نقاشی آثار مفهومی خود در این هفته در محل نگارخانه سوره حوزه هنری ایلام خبر داد.

برگزاری نمایشگاه نقاشی هنرمند ایلامی با عنوان نقشهای ناتمام
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از کرد پرس ، صادق اکبری گفت: این نمایشگاه با میزبانی حوزه هنری ایلام و در محل نگارخانه سوره این مجموعه فرهنگی برگزار خواهد شد.
    وی با بیان اینکه در آیین گشایش این نمایشگاه مقامات ارشد استان و مدیران فرهنگی هنری نیز حضور خواهند داشت افزود: افتتاح این نمایشگاه دوشنبه 15 آذرماه ساعت 10 صبح بوده و پس از آن نمایشگاه به مدت یک هفته برپا خواهد بود و زمان بازدید از آن برای علاقه مندان نیز 10 صبح تا 5 عصر خواهد بود.
    این هنرمند برجسته ایلامی در ارتباط با موضوع این نقاشی های مفهومی افزود: مهمترین ویژگی موضوعی این آثار مطالبه ی آرمان خواهانه و اصیل برای تفاهم و رفاقت انسانهاست.
    صادق اکبری ، نقاش و پژوهشگر ایلامی فعالیتهای هنری ، اجتماعی و سیاسی خود را از دهه هفتاد شروع کرد، فعالیت در نهادهای فرهنگی و هنری، تدریس در دبیرستانها و مراکز دانشگاهی و هنری، نقد و تألیف دهها مقاله در زمینه های مختلف سیاسی، اجتماعی، هنری و فرهنگی ، طراحی دهها اثر گرافیکی در زمینه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، نقاشی دیواری، شرکت در نمایشگاه های جمعی و انفرادی از او چهره ای صاحب نام ساخته است.
    وی تحصیلات تکمیلی خود را در رشته علوم سیاسی با دفاع از رساله خود تحت عنوان وحدت سیاسی جهان اسلام به پایان رسانه و در سالهای اخیر عمده فعالیت خود را به نقاشی و تدریس آن اختصاص داده است.
    موضوع آثار این هنرمند، شالوده ای مفهومی دارند؛ نقاشی های صادق اکبری؛ اعلامیه ایستایی هنرمند در گستره هستی است.
    آثار او مملو از استعاره های رمزآلود و اما ساده است، آثاری که در یک انعطاف سیال عامدانه میان واقع گرایی و انتزاع قرار دارند.
    انتزاع در آثار این هنرمند، روشنفکرانه و دینی است و اقبال عمومی از آثار او مرهون کیمیاگری در این معارفه صادقانه است.
    نقاشی های صادق اکبری، خردمندانه است و دل مشغولی مؤمنانه ی او را در عاطفه ی کائنات نشان می دهد. او محیط پیرامون را با همه ی مکنونات آن دستاویز قرار می دهد تا از این طریق به بازنمایی ذهنی خویش از فلسفه حیات برسد، بازنمایی که با دعوت و پیام همراه است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت