معرفی شرکت نمایشگاه های بین المللی استان گلستان

عصر نمایشگاه- در سال ۲۰۱۵ شرکت نمایشگاههای بین المللی استان گلستان در تاریخ (۶ march) پانزدهم اسفند ماه ۱۳۹۳ به عضویت انجمن جهانی صنعت نمایشگاهی UFI نائل گردید .

معرفی شرکت نمایشگاه های بین المللی استان گلستان
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه »،در سال 2015 شرکت نمایشگاههای بین المللی استان گلستان در تاریخ (6 march) پانزدهم اسفند ماه 1393 به عضویت انجمن جهانی صنعت نمایشگاهی UFI نائل گردید . در حال حاضر در منطقه خاورمیانه و افریقا ، جمهوری اسلامی ایران سمت نائب رییس دوم در منطقه را به نمایندگی مدیر عامل محترم نمایشگاه بین المللی تهران جناب آقای اسفهبدی داراست و تا قبل از این رویداد جمهوری اسلامی ایران دارای 5 کرسی شامل مراکز نمایشگاهی تهران ،مشهد،تبریز،شیراز و اصفهان بود که با اضافه شدن نمایشگاه بین المللی استان گلستان به جمع اعضاء، جمهوری اسلامی ایران دارای 6 کرسی در انجمن فوق می باشد و امکان بدست آوردن ریاست دوره ای منطقه مذکور بنام جمهوری اسلامی ایران افزایش یافته است. در حال حاضر با اجرای فاز اول و بهره برداری از آن امیدواریم با اجرای فازهای بعدی سایت نمایشگاه بین المللی استان گلستان موجب افزایش استانداردهای نمایشگاهی کشور را فراهم سازیم .

    با فراگیر شدن شبکه اینترنت و رشد فزاینده تجارت الکترونیک و به همین میزان تنوع روزافزون کالا و خدمات در دنیا ، ضروری است بازار تجارت نیز بتواند خود را با سرعت بالای رشد تکنولوژی همگام سازد . بدین سبب ارائه و حضور کلیه خدمات و کالاها برای یافتن بازارهای جدید و حفظ مشتریان موجود در نمایشگاههای بین المللی امری اجتناب ناپذیر است .از اینروست که صنعت نمایشگاهی امروزه به عنوان یک علم نوین مورد توجه بسیاری از محافل دانشگاهی قرار گرفته است بطوریکه هم اکنون بعنوان یک رشته علمی در دانشگاهها تدریس می شود .

    استان گلستان در شمال شرق کشور ایران و در مجاورت جنوب شرقی دریای خزر و با مساحتی بالغ بر 22 هزار کیلومتر مربع و 120 کیلومتر مرز دریایی و 348 کیلومتر مرز زمینی با کشور ترکمنستان واقع شده است .
    جمعیت استان گلستان 000/617/1 نفر و با داشتن آب و هوای معتدل و اقلیمی متنوع از قبیل کوهستان ، دشت ، صحرا ، جنگل ، دریا و ویژگیهای طبیعی همچون رودخانه ، دریاچه ، خلیج ، تالاب ، جزیره و آبشارهای متعدد و گونه های بی شمار و کم نظیر گیاهی و جانوری ، موقعیتی کاملاً ممتاز را در کشور داراست .

    با توجه به این موقعیت استراتژیک ، استان گلستان جزء نوادر استان هایی است که دارای سه مرز زمینی ، هوایی و دریایی بوده و همچنین با برنامه ریزی های دولت محترم جمهوری اسلامی ایران مرز چهارم که مرز ریلی می باشد استان گلستان را به کشورهای ترکمنستان ، قزاقستان و روسیه و شبکه حمل و نقل آسیای میانه متصل می کند و همچنین امکان دسترسی کشورهای آسیای میانه را به آبهای خلیج فارس مهیا می سازد .

    شرکت نمایشگاههای بین المللی استان گلستان ، با توجه به دورنمای اقتصادی استان و بر اساس چشم انداز برنامه چهارم توسعه کشور، توسط بخش خصوصی در سال 1378 تاسیس و علی رغم فرازو نشیب های آن ، در مسیر رشد و ترقی گام نخستین خود را با توجه به سیاست های حمایتی دولت محترم در ایجاد سایت نمایشگاه بین المللی استان گلستان به عنوان یک ضرورت و بر اساس مصوبه سفر ریاست محترم جمهور و هیات دولت و با حمایت سازمان توسعه تجارت ایران و مساعدت مدیران ارشد استان ، به طور مستحکم برداشت و با طراحی مدرن ترین سایت نمایشگاهی کشور و بر اساس استانداردهای بین المللی اقدام به اجرای فاز اول نمود.

    مجاورت بزرگراه گرگان – آق قلا و محور ترانزیت به مرز کشور ترکمنستان و بزرگترین شهرک صنعتی استان گلستان که از نظر بار ترافیکی دارای حجم بسیار پائین تری نسبت به محور تهران – مشهد می باشد را می توان نام برد. وجود محور کمربندی گرگان باعث گردیده که هیچگونه بار ترافیکی در زمان برپایی نمایشگاهها به شهر تحمیل نگردد . طراحی ساختمان سایت نمایشگاه به مساحت 61700 متر مربع به گونه ایست که شامل 4 سالن مسقف به مساحت 40 هزار متر مربع که دو سالن بصورت یک طبقه و دو سالن دیگر بصورت دو طبقه در نظر گرفته شده است .

    رستوران ، کافی شاپ ، سرویسهای بهداشتی و سایر خدمات از قبیل یک شعبهExIm Bank، آژانس فروش بلیط هواپیما، آژانس تورهای نیم روزی که در ساعات فراغت مشارکت کنندگان و به منظوربازدید از نقاط مختلف استان ارائه سرویس نماید ، آرایشگاه غرفه فروش صنایع دستی ، تعدادی اتاق جلسات به منظور برگزاری مزاکرات تجاری مشارکت کنندگان با طرف های تجاری خود . سالن آمفی تاتر با طرفیت 700 نفر به منظور برگزاری همایش ها و سمینارها در سطح بین المللی و فضاهای اداری در کریدوری به مساحت 10700 متر مربع ، ایجاد نمازخانه ، بهداری ، ترانسفر نمایشگاهی ، گمرک ، پارکینگ ویژه غرفه داران ، پارکینگ عمومی و همچنین ایجاد هتل بین المللی به مساحت 12000 متر مربع در مجاورت فضای نمایشگاهی از دیگر امکانات طراحی شده این سایت می باشد .

    با توجه به مزیت های بارز نمایشگاه بین المللی استان گلستان در منطقه شمال کشور ، بعنوان برگ افتخاری در این نقطه از کشور جمهوری اسلامی ایران و سیاست های اقتصادی دولت محترم در جهت منطقه ای ساختن نمایشگاههای بین المللی و رتبه بندی آنها ، نمایشگاه بین المللی استان گلستان این توانمندی را دارد که بعنوان منطقه نمایشگاههای بین المللی شمال کشورمحسوب گردد و ایفای نقش نماید .

     

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت