به همت رایزنی فرهنگی کشورمان و با همکاری بنیاد نمایشگاه دایمی شهر رم ؛

نمایشگاه «سفر در ایران» در ایتالیا برپا شد

عصر نمایشگاه- نمایشگاه «سفر در ایران» به همت رایزنی فرهنگی کشورمان و با همکاری بنیاد نمایشگاه دایمی شهر رم، در حاشیه برگزاری نمایشگاه تجاری اختصاصی ایران، برپا شد.

نمایشگاه «سفر در ایران» در ایتالیا برپا شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از آریا، در حاشیه برگزاری نمایشگاه تجاری اختصاصی جمهوری اسلامی ایران که با حضور بیش از 150 شرکت خصوصی و دولتی در محل دایمی نمایشگاه‌های شهر رم برپا شد، رایزنی فرهنگی کشورمان در ایتالیا با همکاری بنیاد نمایشگاه دایمی شهر رم، برنامه‌های فرهنگی اجرا کرد.
    نمایشگاه عکس و صنایع دستی با عنوان «سفر به ایران Un Viaggio in IRAN» توسط این نمایندگی فرهنگی، برپا شد که در غرفه اختصاصی رایزنی فرهنگی کشورمان در ایتالیا واقع در پادیلیون 9 این نمایشگاه، 90 قطعه عکس با محتوای جاذبه‌های گردشگری و طبیعی ایران اسلامی به همراه تصاویری از قومیت‌ها، آئین‌ها، زندگی روزمره و چشم اندازهای ایران معاصر را شامل می‌شد تا تصویری واقعی و به دور از تحریفات رسانه‌ای از ایران معاصر ارائه کند.
    این عکس‌ها با همکاری اداره‌کل همکاری‌های فرهنگی ـ هنری سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی توسط این نمایندگی فرهنگی با کیفیتی عالی به چاپ رسیده بود.
    علاوه بر موضوعات پیش اشاره شده، توجه ویژه‌ای به مضمون همزیستی مسالمت‌آمیز ادیان و مذاهب در ایران نیز داشت. علاوه بر این، در غرفه اختصاصی رایزنی فرهنگی ایران در ایتالیا، نمایشگاهی از حدود 100 قطعه صنایع دستی نفیس شامل آثار میناکاری، خاتم کاری، قلمرنی و... نیز برگزار شده بود که برپایی کارگاه‌های آموزشی قالیبافی، خوشنویسی و میناکاری با حضور هنرمندان هر رشته در کنار آن، زمینه آشنایی اجمالی و عملی با مصادیقی از هنر ایرانی اسلامی را فراهم می‌کرد.
    همچنین در غرفه اختصاصی وزارت بازرگانی ایران، نمایشگاه عکسی با موضوع «ایران از دریچه دوربین گردشگران ایتالیایی» شامل حدود 40 قطعه عکس به نمایش گذاشته شد که مضامینی نظیر جاذبه‌های گردشگری و طبیعی و چشم اندازهای مردم شناختی و تصاویر ایران معاصر را در بر می‌گرفت.
    این مجموعه با هدف ارائه تصویر واقعی ایران معاصر از دریچه دوربین گردشگر ایتالیایی به سرمایه گذار ایتالیایی، جهت اعتمادسازی در سرمایه گذاری خارجی انتخاب شده بود.
    همین طور، در مرکز چیدمان این رخداد فرهنگی، نمایش نسخه ایتالیایی فیلم مستند برفراز ایران با باد بهاری قرار داشت که با به تصویر کشیدن هنرمندانه جذابیت‌های تاریخی و طبیعی گردشگری ایران در هر نوبت نمایش، صندلی‌های محل نمایش فیلم در غرفه اختصاصی رایزنی فرهنگی کشورمان را از تماشگران تازه پر می‌کرد.
    دو نشست فرهنگی ادبی با موضوع رونمایی از کتاب «قورباغه و باران» با حضور نویسنده کتاب آنتونلو ساکتی به همراه معرفی جاذبه‌های گردشگری ایران و نشست معرفی انتشارات «سی و سه پل» ایتالیا و ترجمه‌های آن از ادبیات معاصر فارسی با حضور خانم بیانکا ماریا فیلیپینی نیز از دیگر رخدادهای فرهنگی برنامه ریزی شده توسط رایزنی فرهنگی ایران در ایتالیا در محل این نمایشگاه بود که با استقبال کم نظیری نیز مواجه شد.
    برپایی میزهای معرفی ایران اسلامی با مواد فرهنگی نظیر کتابچه‌های راهنمای ایتالیایی، نقشه و دیگر اقلام فرهنگی در محل غرفه اختصاصی رایزنی فرهنگی ایران در ایتالیا نیز از دیگر بخش‌های مورد استقبال در این رخداد فرهنگی بود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت