مدیرکل میراث فرهنگی گلستان:

نمایشگاه بین‌المللی صنایع‌دستی گلستان دی‌ماه برپا می‌شود

عصر نمایشگاه- مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گلستان از برپایی نمایشگاه بین‌المللی صنایع‌دستی گلستان در دی‌ماه هم‌زمان با برگزاری جشنواره اقوام ایران‌زمین در استان خبر داد.

نمایشگاه بین‌المللی صنایع‌دستی گلستان دی‌ماه برپا می‌شود
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از مهر، ابراهیم کریمی در پنجمین کارگروه اقتصادی استان گلستان، اظهار کرد: رونق بازارچه‌های صنایع‌دستی و محصولات باغی و کشاورزی به‌صورت یکپارچه در روستاها در دستور کار قرارگرفته است.

    وی از راه‌اندازی مراکز تخصصی صنایع‌دستی، خانه صنایع و تجهیز کارگاه‌های صنایع‌دستی در استان خبر داد و افزود: راه‌اندازی مراکز تخصصی صنایع‌دستی در استان آغازشده و با همکاری جهاد کشاورزی مرکز تخصصی ابریشم‌بافی در رامیان دایر شد.

    مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گلستان ادامه داد: ایجاد نخستین پایانه تخصصی صنایع‌دستی کشور در استان پیگیری شده و در کارگروه اشتغال استان به تصویب رسیده است.

    بلاتکلیفی مرکز تخصصی ابریشم‌بافی مینودشت

    کریمی بابیان اینکه تلاش داشتیم مرکز تخصصی ابریشم‌بافی مینودشت را هم راه‌اندازی کنیم، تصریح کرد: درحالی‌که جهاد کشاورزی دارای ساختمان‌های بسیار در سطح استان است اما متأسفانه به دلیل فراهم نشدن ساختمان مرکز تخصصی ابریشم‌بافی مینودشت بلاتکلیف است.

    وی اضافه کرد: فعالیت دو مرکز تخصصی صنایع‌دستی در استان آغازشده و دو مرکز تخصصی دیگر تا پایان سال راه‌اندازی می‌شود.

    مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گلستان خاطرنشان کرد: همچنین عملیات اجرایی بازارچه صنایع‌دستی کردکوی و گنبدکاووس بااعتبار ملی تا پایان سال آغاز می‌شود.

    به گفته وی راه‌اندازی نمایشگاه‌ها در استان تاکنون به عهده صنعت، معدن و تجارت بوده اما برپایی نمایشگاه‌های صنایع‌دستی به‌تازگی به میراث فرهنگی واگذارشده است.

    کریمی بیان کرد: با این واگذاری امیدواریم تعداد نمایشگاه‌های صنایع‌دستی استان افزایش یابد.

    مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گلستان همچنین از برپایی نمایشگاه ملی و بین‌المللی صنایع‌دستی گلستان در هشت دی‌ماه خبر داد و گفت: این نمایشگاه هم‌زمان با جشنواره اقوام ایران‌زمین در محل نمایشگاه‌های دائمی استان دایر می‌شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت