۳۴ تفاهنامه در نمایشگاه فرصت های سرمایه گذاری خوزستان منعقد شد

عصر نمایشگاه- سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و بین الملل استانداری خوزستان گفت: در نمایشگاه فرصت های سرمایه گذاری خوزستان ۳۴ تفاهم نامه با ۴۰۱ میلیون دلار و ۸۷هزار و ۷۵۰ میلیارد ریال منعقد شد.

۳۴ تفاهنامه در نمایشگاه فرصت های سرمایه گذاری خوزستان منعقد شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از ایرنا ، سیدعلی بحرینی مقدم در نشست اقتصاد مقاومتی و رفع موانع تولید در استانداری خوزستان، با اشاره به برگزاری نمایشگاه فرصت‌های سرمایه گذاری خوزستان که چندی پیش در اهواز برگزار شد، افزود: در منطقه ماهشهر 14 تفاهمنامه، در شهرداری آبادان هشت تفاهمنامه، برق منطقه‌ای خوزستان هشت تفاهم نامه، و شرکت شهرک های صنعتی، شهرداری اروندکنار و سازمان صنعت، معدن و تجارت هر کدام یک تفاهمنامه منعقد کردند.
    وی ادامه داد: 25 مهمان خارجی از 11 کشور دنیا در این نمایشگاه حضور یافتند که با ظرفیت های سرمایه گذاری خوزستان آشنا شدند و تصور آنان بر این بود که خوزستان تنها ظرفیت سرمایه گذاری در بخش صنعت نفت را دارا است اما با برگزاری این نمایشگاه تصور آنها تغییر کرد.
    بحرینی مقدم افزود: باید فرهنگ سازی و برنامه ریزی برای توجه به جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی و خارجی انجام شود.
    وی ادامه داد: یکی از راه‌های موثر برون رفت دستگاه‌ها و نهادها از کمبود منابع مالی و اعتبارات را استفاده از سرمایه گذاری‌ خارجی و داخلی و جذب آنها با انعقاد تفاهمنامه دانست.
    وی با بیان اینکه نمایشگاه فرصت‌های سرمایه گذاری خوزستان خروجی خوبی در زمینه عقد تفاهمنامه‌های مختلف داشت بیان کرد: سرمایه‌گذاران به خاطر فرآیند طولانی اخذ مجوز از دستگاه‌ها، از سرمایه‌گذاری منصرف می‌شوند که لازم است همه دستگاه‌های اجرایی خوزستان در صدور مجوزها همکاری بسیار خوب و فرابخشی داشته باشند.
    سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و بین الملل استانداری خوزستان استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان برای نخستین بار را یکی از قابلیت‌های نمایشگاه فرصت‌های سرمایه گذاری خوزستان دانست و توجه به شهرداری و اختصاص غرفه به آنها را از ویژگی‌های این نمایشگاه خواند.
    وی ادامه داد: به طور قطع در نمایشگاه بعدی که محکم تر و قوی تر برگزار خواهد شد نخستین سوال میزان اجرایی شدن این تفاهمنامه های منعقد شده است، بنابراین باید نسبت به اجرایی شدن این تفاهمنامه ها تمام تلاش خود را به کار بگیریم.
    گفتنی است ،نمایشگاه فرصت‌های سرمایه گذاری خوزستان چهارم تا هفتم آذر 95 در محل نمایشگاه های بین المللی اهواز در 136 غرفه در چهار سالن و با حضور شرکت های دانش بنیان، شهرداری‌ها و سازمان‌های مختلف برگزار شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت