مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی :

آثار هنری پنج استان در نمایشگاه منطقه ای صنایع دستی شرق کشور عرضه می شود

عصر نمایشگاه- مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی گفت: هنرهای دستی پنج استان در ۱۰۵غرفه نمایشگاه منطقه ای صنایع دستی شرق کشور از ۱۹آذر ماه به مدت پنج روز در نمایشگاه بین المللی بیرجند عرضه می شود.

آثار هنری پنج استان در نمایشگاه منطقه ای صنایع دستی شرق کشور عرضه می شود
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از ایرنا ، حسن رمضانی افزود: در این نمایشگاه آثار هنرمندان کرمان، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، رضوی و شمالی عرضه خواهد شد.
    وی هدف از برگزاری نمایشگاه منطقه ای صنایع دستی شرق کشور را معرفی بیشتر صنایع دستی استان، تبادل نظر و بهره گیری از تجربه صنعتگران و هنرمندان دیگر استان ها عنوان کرد.
    وی اظهار کرد: دو غرفه رایگان در اختیار هر استان گذاشته شد و بقیه غرفه ها با حداقل هزینه و با هدف کمک به تشکل های صنایع دستی و هنرمندان واگذار می شود.
    وی استقبال از تهیه غرفه های نمایشگاه را عالی خواند و یادآور شد، همه غرفه ها رزرو شده است.
    وی اضافه کرد: امروز توجه به صنایع دستی تنها دغدغه یک دستگاه اجرایی نیست، و میراث فرهنگی تنها وظیفه توسعه صنایع دستی را ندارد بلکه با توجه به ظرفیت هایی که در این بخش برای ایجاد رونق اقتصادی و اشتغال وجود دارد، دستگاه های متعددی در این حوزه با ما همکاری دارند.
    وی ادامه داد: اداره کل آموزش فنی وحرفه ای خراسان جنوبی، کمیته امداد، بهزیستی و بسیج سازندگی ... در حوزه آموزش صنایع دستی و توجه به آن گام های خوبی برداشته اند.
    وی یادآور شد: در لایه مختلف اجتماع توجه به صنایع دستی زیاد شده است، اداره کل زندان ها برای مددجویان خود برای اینکه بعد از آزادی عناصری مفید برای اجتماع شوند، با تفاهم نامه ای که با میراث فرهنگی دارد اقدام به برگزاری کلاس های آموزش ویژه صنایع دستی کرده است.
    وی تصریح کرد: دفتر امور بانوان استانداری خراسان جنوبی هم در کنار میراث فرهنگی در ارائه آموزش های صنایع دستی به بانوان و ایجاد اشتغال تلاش می کند.
    رمضانی بیان کرد: نتیجه همراهی میان بخشی بین دستگاه های مربوط توسعه در بخش صنایع دستی است.
    وی اضافه کرد: هرچند فروش محصول صنایع دستی در مقایسه با استان اصفهان که سابقه طولانی در صنایع دستی و گردشگر پذیری دارد، ناچیز است اما در وسع استان فروش آثار دستی قابل قبول است.
    وی تاکید کرد: صنایع دستی استان در بخش های مورد نیاز مورد توجه است،در صادرات صنایع دستی شرایط نسبت به گذشته بسیار بهتر است که در این ارتباط سال گذشته 440 هزار دلار محصول صنایع دستی از خراسان جنوبی به خارج صادر شد.
    به گفته مدیرکل میراث فرهنگی استان در 15 روز تعطیلات نوروز سال 1395، بازارچه های صنایع دستی خراسان جنوبی چهار میلیارد و 700 میلیون ریال فروش داشتند.
    وی افزود: با کمک تولیت آستان قدس رضوی در حوزه اقتصاد مقاومتی مقرر شد در مشهد با توجه به حجم بزرگ بازار سوغات آن شهر، بازارچه ای رایگان در اختیار بخش صنایع دستی خراسان جنوبی قرار گیرد.
    وی اظهار کرد: هماهنگی های لازم صورت گرفته و تا پایان سال جاری این مکان در اختیار گذاشته خواهد شد.
    وی ادامه داد : جاجیم، حوله، گلیم، برک و سفره آردی و ... که اولویت بیشتری در صنایع دستی استان دارد برای ارائه محصول در بازارچه مشهد پیشنهاد شد.
    به گفته وی ساختمان سردر باغ گلشن طبس از طرف شهرداری در اختیار میراث فرهنگی برای ایجاد بازارچه صنایع دستی گذاشته شد.
    وی تصریح کرد: با توجه به اینکه شهرستان طبس یکی از مبادی ورودی مسافران به خراسان جنوبی است و کسانی که قصد سفر به مشهد را دارند از این منطقه سفر می کنند، امیدواریم با ایجاد بازارچه دایمی در طبس سهم قابل توجهی در فروش صنایع دستی خراسان جنوبی داشته باشد.
    رمضانی ادامه داد: این فضا قرار است برای ایجاد 10 غرفه برای عرضه صنایع دستی استان از بهمن ماه سال جاری افتتاح شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت