همزمان با هفته پژوهش ؛

نگاهی به غرفه‌های پژوهش‌ دینی در نمایشگاه علم و فناوری خراسان رضوی

عصر نمایشگاه- همزمان با هفته پژوهش٬ نمایشگاه پژوهش و فناوری در محل نمایشگاه دائمی مشهد برپا شده و بخشی از غرفه‌های این نمایشگاه به حوژه پژوهش‌های دینی و علوم اسلامی اختصاص یافته است.

نگاهی به غرفه‌های پژوهش‌ دینی در نمایشگاه علم و فناوری خراسان رضوی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از ایکنا ، در این دوره از نمایشگاه علم، پژوهش و فناوری اغلب غرفه‌های فعال در مباحث پژوهش علوم اسلامی ـ قرآنی به صورت زیرمجموعه‌ای و در قالب فعالیت‌های پژوهشی حوزه علمیه خراسان به ارائه و معرفی محصولات و خدمات خود پرداخته و در یک شکل واحد غرفه‌های خود را در سالن فردوسی نمایشگاه منظم کرده‌اند.

    بنا بر این گزارش مراکز و مؤسسات علوم اسلامی ـ قرآنی با ارائه تولیدات پژوهشی جدید خود و همچنین به‌روزرسانی محصولات گذشته به جذب مخاطبان حوزه علوم دینی پرداخته و با نمایش کارنامه‌ای از فعالیت‌های پژوهشی خود٬ در قالب‌های مختلف از جمله ارائه کتب و نشریات، محصولات چندرسانه‌ای و برگزاری نشست‌های تخصصی، پژوهش‌های خود را تشریح می‌کنند.

    هادی حصاری٬ مدیراطلاع‌رسانی و توسعه فرهنگ پژوهش حوزه علمیه خراسان رضوی بیان کرد: حوزه علمیه با به‌کارگیری توان خود در بحث پژوهش برای هشتمین سال در نمایشگاه پژوهش و فناوری خراسان رضوی شرکت کرده است و مؤسسات، مراکز و مدارس حوزوی فعال در عرصه پژوهش با حضور خود در این نمایشگاه٬ رسالت حوزوی و تبلیغی خود را به نمایش می‌گذارند.

    وی با بیان اینکه حوزه علمیه خراسان با مجموع 53 غرفه از 41 مرکزی که ماهیت حوزوی و تبلیغی دارند در فضای نمایشگاهی بالغ بر 1000 متر مربع ارائه فعالیت می‌کند، افزود: عمده فعالیت‌های دینی و قرآنی که در اشکال مختلف و به صورت ارائه کتب، نرم‌افزارها و محصولات چندرسانه‌ای دیگر تولید شده است در این مجموعه از نمایشگاه که به همت حوزه‌علمیه خراسان پرپا شده برای متقاضیان به نمایش درآمده است.
    حصاری با اشاره به برگزاری 18 نشست پژوهش دینی در حاشیه برگزاری نمایشگاه٬ ادامه داد: از دیگر فعالیت‌های حوزه علمیه خراسان و مراکزی که در این نمایشگاه به ارائه محصولات و خدمات علوم اسلامی مشغول هستند، مشاوره‌های فردی و گروهی است که از سوی مبلغان و کارشناسان حوزه برگزار می‌شود.
    وی با اشاره به فراخوان حوزه علمیه خراسان مبنی بر دریافت آثار پژوهشی محققان که هم‌اکنون در مرحله اجرا قرار دارد، اضافه کرد: با توجه به ارقامی که از سال‌های قبل در کارنامه پژوهشی حوزه علمیه خراسان موجود است، می‌توان گفت بیش از دو هزار اثر پژوهشی در حوزه علوم اسلامی و در نوع و قالب‌های متفاوت به مخاطبان ارائه می‌شود و البته ان‌ها کل پژوهش‌های انجام شده نیست بلکه حدود 70 درصد آثار پژوهشی دریافت شده است که نمایش داده می‌شود.

    وی با اشاره به بخش‌های مختلف غرفه‌های حوزه علمیه خراسان که به مباحث علوم قرآن و حدیث می‌پردازند، بیان کرد: قسمتی از مراکز و مؤسسات همراه در این دوره از نمایشگاه به طور تخصصی در مباحث قرآن و حدیث فعالیت داشته و تولیدات قرآنی خود را ارائه می‌کنند مثل مرکز مطالعات و تحقیقات نستوه و مؤسسه تدبر در قرآن و سیره و بخش دیگری از فعالیت‌ها مربوط به مراکزی است که در ارائه مطالب و تولیدات علوم اسلامی خود، بخشی از کار را به پژوهش‌های قرآنی اختصاص داده‌اند.

    حصاری با اشاره به فعالیت‌های انجام شده در جذب مخاطب به پژوهش‌های دینی ادامه داد: مخاطب ما در بحث‌های پژوهشی دو دسته هستند که دسته اول مخاطبان خاص بوده و شامل اساتید حوزه و دانشگاه و نیز پژوهشگران این عرصه است و دسته دیگر مخاطبان عام پژوهش‌های دینی که با اقدامات انجام شده ما پس از یک سال‌غیبت در این نمایشگاه شاهد افزایش چشم‌گیر مخاطبان خود هستیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت