با حضور خانواده های معلولان و جمعی از مسئولان محلی در اردکان ؛

برگزاری جشنواره غذا و نمایشگاه آثار توانمندی‌های معلولان در اردکان

عصر نمایشگاه- جشنواره غذا و نمایشگاه آثار توانمندی‌های معلولان با حضور خانواده های معلولان و جمعی از مسئولان محلی در اردکان برگزار شد.

برگزاری جشنواره غذا و نمایشگاه آثار توانمندی‌های معلولان در اردکان
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از ایرنا ،هادی مقیمی فرماندار اردکان در این مراسم خانواده های معلولان و تمام کسانی که با این قشر از جامعه سرو کار دارند را اسوه صبر و بردباری دانست افزود : لازم است برای شکوفایی توانمندیهای معلولان امکانات لازم فراهم گردد .
    مقیمی ضمن تاکید بر ظرفیت بالای هنری این افراد، ارج‌نهادن به توانمندی آنان را عامل افزایش انگیزه این هنرمندان دانست و با اشاره به تاثیرات مثبت نمایش آثار معلولان بر روحیه آنها بیان کرد: معلولیت جسمی افراد نمی‌تواند مانع فعالیت‌های اجتماعی‌شان باشد.
    وی ادامه داد: اگر کسی بخواهد فعالیت کند با وجود معلولیت می تواند کار های ارزنده و با ارزشی را ارایه بدهد.
    رئیس اداره بهزیستی نیز در این مراسم با بیان اینکه در حال حاضر بیش از 10 درصد جمعیت هر جامعه ای را معلولان تشکیل می دهد افزود : دولت ها و برنامه ریزان و متولیان امور جوامع باید، با برنامه ریزی مناسب و اتخاذ سیاست های عمل گرایانه، زمینه حضور برابر، فعال و موثر معلولان در اجتماع را فراهم آورند.
    امیرولی عضدزاده گفت : از آنجا که بارزترین مشکل حضور معلولان در اجتماع، نامناسب بودن محیط زندگی، کوچه ها و خیابانها، اماکن عمومی، سازمانها،نهادها و ادارات دولتی و خصوصی، مدارس، دانشگاهها، سیستم حمل و نقل است سازمان جهانی بهداشت، در سال 1999 شعار امکان دسترسی برای همه در هزاره جدید را شعار ویژه این روز و سرلوحه سیاست های دولتها در قبال افراد دارای نیازهای ویژه در هزاره پیش روی قرار داد.
    در این مراسم چند نفر از مادران فرزندان معلول شهرستان مشکلات خود را در زمینه های هزینه های درمان ، ایاب وذهاب ، مناسب سازی فضاهای رفت و آمد و اشتغال بیان کردند.
    به مناسبت هفته معلولان ، جشنواره غذا و نمایشگاه آثار توانمندی‌های معلولین دراردکان در محل کارگاه تولیدی حمایتی معلولین کوثر و با همکاری مراکز بهزیستی (مراکز توانبخشی آموزشی جسمی حرکتی سعادت ، خانواده و کودک کم شنوا و ناشنوا رها ، مرکزذهنی راه تربیت و حرفه آموزی مریم ) و مساعدت خانواده های معلولان تحت پوشش بهزیستی اردکان برگزارشد.
    اردکان با 85 هزار نفر جمعیت در60 کیلومتری شمال شهر یزد واقع شده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت