اگروت ۲۰۱۶ ؛

مشارکت کنندگان خارجی نمایشگاه اگروت به دنبال همکاری اقتصادی با ایران

عصر نمایشگاه- مشارکت کنندگان خارجی نمایشگاه اگروت بیان کردند که ما به شدت به دنبال گسترش نمایندگان خود در ایران هستیم و اکنون بهترین فرصت برای عملی کردن این تصمیم است.

مشارکت کنندگان خارجی نمایشگاه اگروت به دنبال همکاری اقتصادی با ایران
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» به نقل از شرکت نمایشگاه های استان اصفهان ،چهاردهمین نمایشگاه بین المللی تکنولوژی کشاورزی اصفهان ( اگروت 2016) که از 11 تا 14 بهمن ماه در محل نمایشگاه های بین المللی استان اصفهان برپا بود، در حالی پایان یافت که علاوه بر 124 مشارکت کننده داخلی مطرح از استان های مختلف کشور، مشارکت کنندگانی نیز از کشورهای ترکیه، بحرین، هلند و عراق به صورت مستقیم حضور یافته و همچنین کارشناسان کشور ترکیه و چین از نمایشگاه بازدید داشتند. حرف مشترک همه آنان، فرصت طلایی ایران پس از برداشته شدن تحریم ها و شروع فصل همکاری های جدید اقتصادی بود.

    مدیر فروش شرکت وطن پلاستیک که از کشور ترکیه در این نمایشگاه حضور یافته است، گفت: این شرکت تا سال 2011 سالانه بین 600 تا 700 تن فیلم های گلخانه به ایران صادر می کرد که متأسفانه این صادرات متوقف شد.

    منیژه توکیل، تصریح کرد: با توجه به برداشته شدن تحریم ها قصد داریم بازار خود را در ایران گسترش دهیم و برنامه ما این است که حداقل 35 درصد بازار ایران را در اختیار بگیریم. همچنین یکی دیگر از اهداف ما برای حضور در ایران، معرفی بیشتر برند وطن پلاستیک است چراکه ما می خواهیم اسم وطن پلاستیک در بازار ایران شناخته شود و در ذهن ها بماند.

    مدیر فروش شرکت وطن پلاستیک ترکیه، افزود: با توجه به بر هم خوردن رابطه ترکیه و روسیه، بازار خود را در کشور روسیه از دست داده ایم و به همین دلیل بیشتر بر بازار ایران تمرکز خواهیم کرد.

    وی ادامه داد: خوشبختانه سطح کیفی نمایشگاه بسیار بالاتر از انتظار ما بود و ما به دنبال شرکایی هستیم که بتوانند محصولات ما را به دست همه کشاورزان برسانند چرا که تصور می کنیم اکنون بهترین زمان برای همکاری با ایران است.

    وی اظهار داشت: شرکت وطن پلاستیک 60 سال پیش در ترکیه تأسیس شد و در ابتدا تنها ورق ها و لوله های پی وی سی تولید می کرد اما اکنون در زمینه گلخانه داری فعالیت می کند و در حال حاضر نیز در استانبول و اطراف آن 5 کارخانه و 400 نفر کارمند دارد.

    همچنین مدیر منطقه خاورمیانه شرکت "رویال برینکمن"هلند، یکی دیگر از مشارکت کنندگان خارجی این نمایشگاه، بیان داشت: ما برای گسترش نمایندگان خود در بسیاری از کشورها دیر اقدام کردیم اما در ایران به موقع وارد عمل شدیم زیرا با رفع تحریم ها اکنون بهترین زمان برای شروع همکاری است.

    "اِپون دن برینک"، ضمن ارزیابی مثبت سطح کیفی نمایشگاه اصفهان و رضایت از حجم بازدیدکنندگان متخصص، اظهار داشت: شرکت برینکمن، 130 سال پیش تأسیس شده و هم اکنون بیش از 30 هزار نوع محصول با رویکرد حفاظت از محصولات باغی تولید می کند که این محصولات تمام فرآیندهای کاشت گلخانه ای، ادوات و اقلام لازم مربوط به گلخانه و گلخانه داری را پوشش می دهند. 

    وی ادامه داد: این برند در ابتدا 8 شعبه در هلند داشت اما اکنون شعبات برینکمن در کل اروپا، مکزیک، ترکیه و استرالیا فعال است و برنامه این شرکت برای سال آینده راه اندازی شعبات روسیه، ژاپن و پس از آن ایران است. 

    مدیر منطقه خاورمیانه شرکت "رویال برینکمن" هلند، تأکید کرد: ما به شدت به دنبال گسترش نمایندگان خود در ایران هستیم و اکنون بهترین فرصت برای عملی کردن این تصمیم است.

    وی همچنین گفت: نمایشگاه اصفهان باید هر چه زودتر ساختار فیزیکی خود را اصلاح کند تا بتواند مشارکت کنندگان خارجی را بهتر پوشش دهد.

    مدیرعامل شرکت "الجود" کشور عراق که در زمینه تولید انواع کودهای شیمیایی، فعالیت می کند نیز هدف از شرکت در این نمایشگاه را حضور قوی تر در بازار ایران و جذب نمایندگی عنوان کرد و گفت: در حال حاضر دو کشور ایران و عراق بهترین گزینه صادرات و واردات برای یکدیگر به شمار می آیند.

    میثم علی الحدلی، اظهار داشت: ایران، نزدیک ترین و امن ترین مقصد صادراتی برای عراق است و ایران نیز به راحتی می تواند بازار کشور عراق را در دست گیرد.

    وی افزود: بین این دو کشور 9 گذرگاه مرزی وجود دارد که رفت و آمد در آن ها بسیار آسان صورت می گیرد، همچنین حمل بار نیز از این مسیر بسیار آسان است، بنابراین محصولات دو کشور به راحتی می توانند جایگاه خود را در بازار یکدیگر به دست آورند. 

    مدیرعامل شرکت "الجود" عراق اضافه کرد: مشابه کودهایی که به این نمایشگاه آورده ایم، در ایران وجود دارد اما ما سعی کردیم برند خود را در این نمایشگاه معرفی کنیم تا سهمی از بازار ایران به دست آوریم.

    وی بیان داشت: طی این نمایشگاه مذاکرات خوبی صورت گرفت و استقبال خوبی را شاهد بودیم که امیدواریم در آینده نزدیک به عقد قرارداد منجر شود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرنمایشگاه(http://telegram.me/asrenamayeshgah) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت