در نمایشگاه بین‌المللی صنایع چوب و تجهیزات وابسته تهران ؛

معرفی مهم‌ترین نمایشگاه‌های صنعت چوب اروپا

عصر نمایشگاه- هفتمین نمایشگاه بین‌المللی صنایع چوب و تجهیزات وابسته هفته گذشته با مشارکت و همراهی کشورهای مهم اروپایی در سایت بین‌المللی تهران کلید خورد تا سوژه‌ای تازه برای بررسی‌های جهانی به‌دست ما بدهد.

معرفی مهم‌ترین نمایشگاه‌های صنعت چوب اروپا
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» به نقل از صمت ، در این رویداد 60 واحد تولیدی داخلی و 10 نماینده از شرکت‌های خارجی چون آلمان، اتریش، ایتالیا، ترکیه، کره‌جنوبی، مالزی، تایوان، هنگ کنگ، امارات و چین حضور داشتند.

    علاوه بر این برخی شرکت‌های داخلی نیز از استان‌های اردبیل، خوزستان، گلستان، تهران، البرز، آذربایجان‌شرقی، قزوین، قم، زنجان، آذربایجان‌غربی، اصفهان، گیلان، کرمانشاه، فارس، یزد، خراسان رضوی و مازندران جدیدترین و نوین‌ترین دستگاه‌ها، کالاها، تجهیزات و خدمات مرتبط با صنعت چوب را به نمایش گذاشتند.

    بر اساس جست‌وجوهای اینترنتی که داشتیم متوجه شدیم ایران یکی از معدود کشورهای آسیایی است که در زمینه برگزاری نمایشگاه‌های صنعت چوب فعالیت تخصصی دارد و باقی کشورها به طور تقریبی در این‌باره حرف خاصی برای گفتن ندارند.

    در این گزارش نگاهی می‌اندازیم به 3 نمایشگاه مهم صنعت چوب در اروپا که نمایندگان دو رویداد یعنی آلمان و ایتالیا همواره نمایشگاه چوب ایران را دنبال می‌کنند.

    «ژیل اکسپو»؛ مهم‌ترین رویداد چوبی اروپا
    نمایشگاه صنایع چوب میلان (ژیل اکسپو) نخستین‌بار در سال 1968میلادی در ایتالیا شروع به فعالیت کرد. این رویداد نمایشگاه درجه اول اروپا در عرصه بین‌المللی به شمار می‌آید. در مدت 5 روز، هزاران شرکت‌کننده حرفه‌ای و ماهر از سرتاسر دنیا برای بازدید از فناوری‌های دست اول مرتبط با صنعت چوب گرد هم می‌آیند تا از بهترین مواد اولیه و مواد جانبی تولید مبلمان و لوازم چوبی دیدن کنند. این نمایشگاه فضایی ایده‌آل و مناسب برای رویارویی با مشتریان قدیمی و ملاقات با مشتریان جدید به منظور ایجاد همکاری و گسترش رقابت‌های تجاری است. در نمایشگاه صنایع چوب میلان مطرح‌ترین شرکت‌ها از اغلب کشورهای اروپایی و آسیایی حضور می‌یابند که در نهایت این امر منجر به ساخت و تولید فناوری‌های مشترک در این صنعت می‌شود.
    بیست‌وپنجمین دوره از این نمایشگاه 24 تا 28 ماه مه ‌(4 تا 8 خرداد) در یکی از بزرگترین مراکز نمایشگاهی ایتالیا به نام «فیرامیلانو» برگزار خواهد شد. امسال این رویداد دارای 4 سالن خواهد بود که نزدیک‌ترین آن به ایستگاه متروی «روهوفیرا» متصل است و می‌تواند از طریق مترو نمایشگاه را به مرکز شهر متصل کند. فضای مفید این نمایشگاه 40 هزار متر مربع است. این نمایشگاه شبکه‌ای از نمایندگان در کشورهای مختلف دارد که به ارتقای این نمایشگاه‌ها در شعبه‌های فرعی آن در کشور میزبان کمک می‌کنند. چین، استرالیا، اسپانیا، فرانسه، آلمان، پرتغال، سوئیس و ترکیه از جمله کشورهایی هستند که به صورت مستقیم نمایندگی‌های فعال دارند.

    سالن‌های اصلی این نمایشگاه به این شکل دسته‌بندی می‌شود:
    بخش روباز: ماشین‌آلات و صنایع جنگل، چوب و الوار و محصولات نیمه‌کاره چوبی
    سالن 4: ماشین‌آلات، تجهیزات جانبی و ابزار تولید و به‌کارگیری چوب، الوار و محصولات نیمه کاره، فناوری‌های صنعت ساختمان‌سازی چوبی، طراحی و مهندسی، مواد و محصولات ساختمانی.
    سالن 2: ماشین‌آلات و تجهیزات جانبی و ابزار کار روی چوب خام، سخت افزارها و محصولات خام و نیمه کاره چوبی
    سالن 1-3: ماشین‌آلات، تجهیزات جانبی و ابزار آلات صنایع چوب و مبلمان، به ویژه برای کار با پانل‌ها و روکش‌های نازک چوبی (ونیرها) ماشین‌آلات خاص حفاظت چوب و محصولات مرتبط با آن، سخت افزارها و محصولات نیمه کاره و لوازم جانبی صنعت مبلمان

    نمایشگاه چوب و کاغذ فرانکفورت
    به فرانکفورت و نمایشگاه چوب و کاغذ (ZELLCHEMING-Expo) می‌رسیم. این رویداد با ژیل‌اکسپو میلان قابل‌مقایسه نیست چراکه در مجموع تفاوت‌های بسیاری با هم دارند. نمایشگاه آلمان در زمینه خمیر کاغذ، کاغذ و صنایع تامین‌کننده این محصول فعال است. با توجه به اینکه آلمان بزرگترین کشور تولید کاغذ در اروپاست، نباید از جذابیت‌های این رویداد تعجب کنید. این نمایشگاه به همراه کنگره جانبی آن، مهم‌ترین جایگاه را در بین نمایشگاه‌های اروپایی دارد چراکه طیف گسترده‌ای از محصولات زنجیره تولید خمیر کاغذ، کاغذ و همچنین مواد مبتنی بر فیبر را ارائه می‌دهد. این نمایشگاه دارای بخش‌های ویژه، گردهمایی و سخنرانی، کنگره و رویدادهای ایجاد شبکه ارتباطی است که اعضای هیات مدیره، مدیران، نمایندگان توسعه و تحقیق، دست‌اندرکاران تولید و همچنین مهندسان و کارکنان جوان به عنوان بستر اطلاعاتی سالانه خود از آن استفاده می‌کنند.

    کنگره مهم صنعت کاغذ نیز هر سال به طور موازی با خود رویداد برگزار می‌شود که باعث شده جایگاهی ایده‌آل برای کسب اطلاعات جامع درباره محصولات، نوآوری‌ها و روندهای کنونی این صنعت به وجود بیاید. غرفه‌داران محصولات و خدمات خود را در بخش‌هایی چون مواد شیمیایی و مواد افزودنی، رنگدانه، بخش پوشش یا رنگ‌اندود، سفیدکننده و مواد شیمیایی، بازیافت مواد شیمیایی، حمل‌ونقل، تخمیر شیمیایی، تخمیر مکانیکی، بازیافت الیاف، مواد مصرفی، خشک کردن خمیر و عدل بندی، حمل‌ونقل مواد و... ارائه می‌کنند. سالن‌های این نمایشگاه نیز بخش‌های اصلی چون تجهیزات و یراق‌آلات ماشین، ماشین‌آلات، نظارت، اتوماسیون / بهینه‌سازی فرآیند، فناوری اطلاعات صنعتی / ارتباطات، حمل‌ونقل، حمل‌ونقل پیشرفته و... را در خود جای می‌دهد. مشتریان این نمایشگاه باید حدود140 روز منتظر بمانند تا در تیر 95 بتوانند از نمایشگاه بازدید کنند.


    دوسالانه «یوروبوآ» در لیون فرانسه
    هر سال (تا پیش از سال 2016م) در نیمه دوم آبان فرانسوی‌ها میزبان رویدادی 4 روزه و البته با اهمیت هستند. نمایشگاه صنایع چوب فرانسه با عنوان تجاری (Eurobois)‌«یوروبوآ» حدود 30 سالی می‌شود که در فرانسه تعیین‌کننده استانداردهای این صنعت است. این نمایشگاه که پیش از این نمایشگاه ساخت‌وساز چوبی و ماشین‌آلات و قطعات کار با چوب و نجاری بود، امروز به رویدادی فوق‌العاده برای سازندگان چوب و تجهیزات و فنون پردازش چوب به شمار می‌آید.

    این نمایشگاه به همه تولیدکنندگان، فعالان حرفه‌ای و شرکت‌های تجاری این صنعت کمک می‌کند تا به مبادلات بیشتری با هم بپردازند. نمایشگاه صنایع چوبی فرانسه از امسال قرار است فقط در سال‌های زوج برگزار شود تا تقویمی حرفه‌ای در تناوب با رویداد دیگر این صنعت یعنی نمایشگاه «لیگنا» با موضوع ماشین‌آلات ایجاد کند. این تغییر موجب می‌شود در تقویم تجاری چوب و فعالان این بازار، تفکیک‌پذیری حوزه‌ها به شکلی حرفه‌ای‌تر انجام شود. این دو نمایشگاه برای چندین سال به طور مشترک با عنوان Be Positive برگزار می‌شدند اما پس از مدتی مسئولان برگزاری آنها را از هم جدا کردند و هر دو در یک زمان برپا می‌شدند. از سال 2016م (Eurobois) «یوروبوآ» در سال‌های زوج و «لیگنا» در سال‌های فرد به طور جداگانه برگزار خواهند شد. نمایشگاه صنایع چوب فرانسه در راستای انتظارات حرفه‌ای همچنان در حال تکامل است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرنمایشگاه(http://telegram.me/asrenamayeshgah) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت