برنامه گالری‌های تهران برای پایان پاییز

عصر نمایشگاه- گالری‌ها، فرهنگسراها و مراکز هنری تهران در روزهای پایانی پاییز ۱۳۹۵ با نمایشگاه‌هایی از هنرهای تجسمی میزبان علاقه‌مندان به هنر هستند.

برنامه گالری‌های تهران برای پایان پاییز
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه» به نقل از ایسنا، هامون علی‌پور مجموعه‌ای از آثار فتومونتاژ خود را در نمایشگاهی با عنوان «لایه‌های تاریک» به‌نمایش می‌گذارد. پنج اثر از این مجموعه به‌صورت تقاشی روی فتومونتاژ و به‌صورت لایه‌لایه کار شده و بقیه آن‌ها به‌صورت پرینت هستند. موضوع محوری آثار این نمایشگاه حقوق بشر است.

    نمایشگاه «لایه‌های تاریک» 19 آذرماه ساعت 16 تا 20 در گالری «شیرین» به نشانی کریمخان زند، خیابان سنایی، کوچه 13، شماره 5 افتتاح می‌شود و تا اول دی‌ماه شنبه تا پنج‌شنبه از ساعت 11 تا 19 جمعه‌ها از ساعت 16 تا 20 میزبان علاقه‌مندان خواهد بود. گالری روزهای دوشنبه تعطیل است.

    گالری نقش جهان

    سودابه غمامی مجموعه‌ای از عکس‌هایش را که با موبایل از طبیعت مناطق مختلف دنیا گرفته، در قالب یک نمایشگاه انفرادی به‌نمایش می‌گذارد. در نمایشگاه «چشم گشت» 40 عکس به‌نمایش گذاشته می‌شود که گزیده‌ای از عکس‌های ثبت‌شده‌ی غمامی توسط موبایل هستند. سوژه این عکس‌ها طبیعت است.

    نمایشگاه «چشم گشت» 19 آذرماه از ساعت 16 تا 20 در گالری «نقش جهان» به نشانی نیاوران، کوچه همایونفر، کوچه سعدی، کوچه حافظ، خیابان محمودی 2، شماره 9 افتتاح می‌شود و تا 24 آذر هر روز از ساعت 16 تا 19 میزبان علاقه‌مندان خواهد بود. این گالری روزهای شنبه تعطیل است.

    بنیاد لاجوردی

    نمایشی از مجموعه شخصی فریدون آو با عنوان «چهره‌ها» 19 آذرماه در بنیاد لاجوردی افتتاح می‌شود. این مجموعه شامل آثاری گوناگون از چیدمان اسباب و لوازم گرفته تا مجسمه، نقاشی و عکاسی است و آثار نسل‌های مختلف با گرایش‌های متنوع سبکی را دربر می‌گیرد. همان‌طور که از عنوان نمایشگاه پیداست، مضمون مشترک تمام این آثار «چهره» است.

    این نمایشگاه 19 آذر افتتاح می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند تا 30 دی‌ماه از این نمایشگاه در بنیاد لاجوردی به نشانی خیابان کریم‌خان، خیابان نجات‌الهی (ویلا)، خیابان سپند شرقی، پلاک 20، ساختمان 32، هر روز از ساعت 16 تا 20 دیدن کنند.

    گالری فردا

    یازدهمین نمایشگاه انفرادی روح‌الله دلخانی در گالری «فردا» برپا می‌شود. روح‌الله دلخانی در این نمایشگاه نقاشی‌خط‌هایش را که براساس هایکوهای سهیل محمودی خلق کرده است، نمایش می‌دهد. این نمایشگاه «سکوت، سادگی، سلام» نام دارد.

    این نمایشگاه از 19 تا 25 آذرماه از ساعت 16 تا 20 در گالری «فردا» به نشانی خیابان کریمخان زند، زیر پل کریمخان، خیابان حسینی، کوچه اعرابی 6، پلاک 2، واحد 2 میزبان علاقه‌مندان خواهد بود.

    گالری ایرانشهر

    نمایشگاه چیدمان صدا - تصویر «نیکزاد عربشاهی» و «وداد فامورزاده» نوزدهم آذرماه افتتاح می‌شود. «ریفکتور» عنوان این نمایشگاه است که عربشاهی و فامورزاده کوشیده‌اند با نگاشت ریاضی از الگوریتم‌های ذهنی نقاشی و موسیقی به‌وسیله کدهای کامپیوتری، هنر و تجربه‌ای متفاوت را پیش روی مخاطبان نمایش دهند.

    نمایشگاه چیدمان صدا - تصویر «ریفکتور» با همکاری گالری مژده عصر جمعه 19 آذرماه در گالری ایرانشهر افتتاح می‌شود و تا 26 آذرماه ادامه خواهد داشت. علاقه‌مندان می‌توانند هر روز از ساعت 18 تا 20:30 از این نمایشگاه واقع در خیابان کریمخان، خیابان شهید عضدی (آبان جنوبی)، خیابان سپند، پلاک 69 گالری ایرانشهر دیدن کنند.

    گالری آن

    13 هنرمند عکاس، عکس‌های خود را با سوژه‌های آزاد در یک نمایشگاه گروهی با عنوان «آن» به‌نمایش می‌گذارند. 13 هنرمند این نمایشگاه از دانشجویان رشته‌های مختلف واحد 48 دانشگاه علم و فرهنگ و برخی واحدهای دیگر این دانشگاه هستند. به‌جز سه هنرمند که سه عکس در این نمایشگاه ارائه کرده‌اند، از هر عکاس دو عکس روی دیوار گالری‌ می‌رود.

    در طول برگزاری این نمایشگاه سه ورک‌شاپ رایگان برای علاقه‌مندان برگزار می‌شود. ورک‌شاپ زینب محرابی با موضوع «ترکیب‌بندی در عکاسی» روز یکشنبه، 21 آذرماه از ساعت 15 تا 16، ورک‌شاپ امیر بدرعظیمی با موضوع «دید در عکاسی» روز سه‌شنبه، 23 آذرماه ساعت 17 تا 18 و ورک‌شاپ پژمان مولایی با موضوع «عکاسی اجتماعی» روز چهارشنبه، 24 آذرماه ساعت 15 تا 16 برگزار می‌شود. علاقه‌مندان می‌توانند برای هماهنگی با شماره 09369077659 تماس بگیرند.

    نمایشگاه «آن» روز جمعه، 19 آذرماه ساعت 16 تا 20 در گالری هنرایرانیان به نشانی چهارراه ولیعصر به سمت میدان فردوسی، خیابان خارک، جنب ضلع غربی تالار وحدت، شماره 29 افتتاح می‌شود و تا 24 آذر هر روز (به‌جز شنبه‌ها) از ساعت 11 تا 20 میزبان علاقه‌مندان خواهد بود.

    خانه هنرمندان ایران

    پنجمین همایش «10 روز با عکاسان» 19 آذرماه در گالری‌های خانه هنرمندان ایران کار خود را آغاز می‌کند. در طی برگزاری همایش تمام گالری‌های خانه هنرمندان در اختیار «10 روز با عکاسان» خواهد بود. بیش از 250 اثر از اعضای انجمن‌ها و تشکل‌ها و برخی عکاسان آزاد در این همایش روی دیوار گالری‌ها می‌رود.

    پنجمین همایش «10 روز با عکاسان» از 19 تا 28 آذرماه در خانه هنرمندان ایران برپا خواهد بود.

    گالری شکوه

    نمایشگاه نقاشی آبرنگ «با نگاهی دقیق‌تر» بهمن نیکو همراه جمعی از هنرجویانش در گالری «شکوه» برپا می‌شود. در این نمایشگاه 32 نقاشی آبرنگ که کوچک‌ترین آن‌ها 50×35 سانتی‌متر و بزرگ‌ترین‌شان 70×50 سانتی‌متر است، از 25 هنرجو در کنار سه نقاشی آبرنگ از بهمن نیکو که دو اثر آن از طبیعت به‌صورت رئال و دیگری در فضایی سورئال کار شده است، روی دیوار گالری می‌رود.

    نمایشگاه نقاشی آبرنگ «با نگاهی دقیق‌تر» از 19 تا 30 آذرماه شنبه تا چهارشنبه از ساعت 16 تا 20 و جمعه‌ها 16 تا 21 (گالری پنجشنبه‌ها و تعطیلات رسمی تعطیل است) در گالری «شکوه» به نشانی خیابان فرمانیه، بلوار اندرزگو، خیابان امیر نوری، شماره 19 میزبان علاقه‌مندان خواهد بود.

    گالری پردیس ملت

    نمایشگاه نقاشی و نقاشی‌خط از آثار هنرمندان منتخب سراسر کشور با عنوان «ایرانشهر» و با حمایت گالری مجازی «آرتیبشن» در گالری پردیس ملت برپا می‌شود. با توجه به محدودیت تعداد آثار قابل نمایش و با بررسی آثار ارسالی به دبیرخانه این نمایشگاه، 100 اثر از هنرمندان جوان در کنار هنرمندان پیشکسوت و باسابقه از شهرهای شیراز، اصفهان، تبریز، کرمان، کرمانشاه، اهواز، اردبیل و ... انتخاب شدند.

    نمایشگاه «ایرانشهر» که مورد حمایت برخی گالری‌ها، مجموعه‌داران، هنرمندان و اساتید بنام قرار گرفته است، 19 آذرماه ساعت 16 در گالری پردیس ملت گشایش می‌یابد.

    علاقه‌مندان می‌توانند برای دیدن نمایشگاه «ایرانشهر» تا سوم دی‌ماه هر روز از ساعت 11 تا 20 به گالری پردیس ملت واقع در خیابان ولیعصر (عج)، ابتدای بزرگراه نیایش، روبه‌روی بزرگراه کردستان، پردیس سینمایی ملت، طبقه منفی 2 مراجعه کنند.

    گالری آ

    ابراهیم حقیقی ششمین نمایشگاه انفرادی خط‌ نگاره‌هایش را برپا کرده است. در این نمایشگاه که با عنوان «نقش غلط» برگزار شده، اشعاری از حافظ که در آن‌ها کلمه «نقش» یا «خیال» به کار رفته، روی بوم نگاشته شده است.

    این نمایشگاه تا 26 آذرماه از ساعت 16 تا 20 در گالری «آ» به نشانی خیابان کریمخان زند، خیابان آبان جنوبی (عضدی)، کوچه اردشیر ارشد، شماره 7 میزبان علاقه‌مندان است.

    گالری شهریور

    آثار «ژازه تباتبایی» مجسمه‌ساز و نقاش پیش‌روی ایرانی در گالری «شهریور» برپا شده است. این نمایشگاه به همت مجموعه‌داران و دوستان نزدیک ژازه تشکیل شده است.

    علاقه‌مندان برای دیدن نمایشگاه آثار «ژازه تباتبایی» می‌توانند از پنجم آذر تا سوم دی به گالری «شهریور» به نشانی تهران، الهیه، خیابان خزر شمالی، بن بست هرمز، پلاک 9 مراجعه کنند.

    گالری ایوان

    مجموعه‌ای از نقاشی‌های وجید امینی با عنوان «جای دیگر» به‌نمایش گذاشته شده است. این نقاشی‌ها با تأمل در مناظر واقعی به‌وجود آمده و نمودی غیرواقعی یافته‌اند. امینی در مرز میان واقعیت و خیال، به نمایش چشم‌اندازهایی می‌پردازد که گویی سال‌ها در پس ذهن او وجود داشته‌ و اکنون بر سطح بوم عینیت یافته‌اند.

    نمایشگاه «جای دیگر» تا اول دی‌ماه هر روز (به‌جز شنبه‌ها) از ساعت 16 تا 20 در گالری «ایوان» به نشانی الهیه، خیابان مهدیه، خیابان جبهه، کوچه لسانی، بن‌بست حمید، شماره 1 میزبان علاقه‌مندان به هنر نقاشی است.

    گالری آریا و ماه مهر

    چهارمین نمایشگاه بازخوانی هنر مدرن ایران با نمایش آثار «گارنیک درهاکوپیان» - نقاش ایرانی - برگزار شده است. «هنرمند غایب» عنوان این نمایشگاه است که در قالب 70 اثر، 50 سال فعالیت هنری این نقاش را مرور می‌کند. این هنرمند نزدیک به 38 سال است که آثارش را به نمایش نگذاشته و فقط در خانه مشغول خلق اثر است.

    نمایش آثار گارنیک تا 19 آذرماه به‌طور همزمان در دو گالری «آریا» و «ماه مهر» برپاست.

    موزه هنرهای معاصر تهران

    نمایشگاه آثار هنرمندان مدرن ایران و عرب در موزه هنرهای معاصر تهران افتتاح شده است. آثار هنرمندان ایرانی این نمایشگاه از گنجینه موزه هنرهای معاصر تهران انتخاب شده‌اند و آثار هنر دوران مدرن عرب با همکاری موزه و بنیاد هنری برجیل به نمایش درمی‌آید. آثار این نمایشگاه، هنر مدرن ایران وعرب را در دوره 50 ساله (1940 تا 1990) نمایندگی می‌کنند.

    نمایشگاه هنر مدرن ایران و عرب با عنوان «دریای آونگان» با 40 اثر ایرانی از گنجینه موزه هنرهای معاصر تهران، 40 اثر هنر مدرن عرب و شش اثر از هنرمندان فلسطین برگزار شده و تا سوم دی‌ماه ادامه دارد.

    گالری شمس

    هشتمین کلکسیون پاییزه گالری «شمس» با نمایش آثار هنرمندان برپا شده است.

    در این کلکسیون آثاری از شهریار آریافر، شهریار اسدی، امیرحسین امیرجلالی، امیر انصاریان، یاسمن بازارگان، بصیرا بلبلی، بهرام دبیری، مریم رحمانی، مریم سالور، محمدعلی سجادی، عربعلی شروه، حامد صدر ارحامی، علیرضا ظریف، سیامک عزمی، ناصر عزیزی، جلال‌الدین مشمولی، زینب موحد، سحر موسوی، مهدی نبوی، بهنام ولدوند و عادل یونسی به‌نمایش در آمده است.

    این کلکسیون تا 21 آذرماه هر روز (به‌جز پنجشنبه‌ها و تعطیلات رسمی) از ساعت 15 تا 19 در گالری «شمس» به نشانی پاسداران شمالی، جنب فرهنگسرای نیاوران، کوچه خان سفید، شماره 10، طبقه دوم میزبان علاقه‌مندان است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت