رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان زنجان:

نخستین موزه و نمایشگاه دائمی فرش دستباف در زنجان راه اندازی می‌شود

عصر نمایشگاه- رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان زنجان گفت: عملیات اجرایی نخستین موزه و نمایشگاه دائمی فرش دستباف در استان زنجان آغاز شده و پیش بینی می‌شود تا پایان سال جاری راه اندازی شود.

نخستین موزه و نمایشگاه دائمی فرش دستباف در زنجان راه اندازی می‌شود
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از موج رسا, ناصر فغفوری اظهار کرد: طی یک روند طولانی بخشی از ساختمان شهر و روستای سابق که متعلق به سازمان توسعه تجارت بوده تحویل و طراحی‌های اولیه برای راه اندازی موزه و نمایشگاه دائمی فرش دستباف از نیمه دوم سال جاری انجام شده است.

    وی تصریح کرد: هم اکنون عملیات اجرایی این پروژه آغاز شده و با مشارکت تشکل‌های خصوصی به خصوص اتحادیه فرش دستباف شهری و روستایی در حال اجرا است.

    فغفوری ابراز کرد: با راه اندازی این موزه تمامی خدمات حوزه فرش از قبیل طراحی‌های جدید فرش‌، کارگاههای آموزش بافندگی و همه کارهای تخصصی مربوط به تامین مواد اولیه در آنجا متمرکز خواهد شد.

    وی با بیان اینکه پیش بینی ‌می‌شود این موزه پیش از پایان سال جاری افتتاح شود اظهار داشت: بر اساس برنامه ریزی انجام شده در فاز‌های بعدی این موزه را از لحاظ مکانی و تنوع ارائه خدمات و سیاست گذاری صنعت فرش توسعه خواهیم داد و نیم نگاهی به جایگاه صنعت فرش در شمالغرب کشور خواهیم داشت.

    رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان در ادامه با اشاره به لزوم تدوین برنامه های استراتژیک تاثیر گذار در صنعت فرش استان عنوان کرد: یکی از مهمترین اقدامات در این راستا ساماندهی‌، تجمیع فعالیت ها و حرف مرتبط با فرش در یک مکان است.

    وی با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای تثبیت جایگاه فرش استان در کشور گفت‌: شناسنامه دار کردن تمام دار‌های قالی‌، بروز رسانی لیست بافندگان فرش و بیمه شدگان و ثبت 3 نقشه مختص زنجان در مرکز ملی فرش ایران از جمله اقدامات انجام شده در این راستا می باشد.

    رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان خاطر نشان ساخت‌: تلاش می شود با تهیه مواد اولیه با کیفیت‌، شاهد ارتقا‌ء کیفی فرش‌های بافته شده در استان بوده و بابافت فرش‌هایی که مطابق سلایق و مذاق مشتریان باشد، زمینه توسعه صادرات نیز با نام استان زنجان فراهم شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت