مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی مطرح کرد

خراسان شمالی آماده برگزاری نمایشگاه کتاب

عصر نمایشگاه- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی با اشاره به اینکه ۲۴ آذرماه این استان شاهد برپایی نمایشگاه بزرگ کتاب استان خواهد بود گفت: نمایشگاه بزرگ کتاب خراسان شمالی مهم‌ترین رویداد فرهنگی است.

خراسان شمالی آماده برگزاری نمایشگاه کتاب
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از فارس ، حسین فرخنده امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: نمایشگاه کتاب خراسان شمالی از ٢٤ تا ٢٩ آذرماه در مصلای امام خمینی (ره) بجنورد برای عموم برپا می‌شود.

    وی بیان داشت: چهارشنبه این هفته ساعت 10 این نمایشگاه با حضور معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افتتاح خواهد شد.

    وی با اشاره به اینکه امیدواریم این رویداد فرهنگی را همه‌ساله در استان  داشته باشیم گفت: امسال در نهمین دوره نمایشگاه کتاب استان مصلای امام خمینی(ره) برای برگزاری این رویداد پیش‌بینی‌شده که از امام‌جمعه بجنورد به خاطر این همکاری کمال سپاس و تشکر راداریم.

    مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی  با اشاره به‌پیش بینی برگزاری 23 برنامه جنبی اظهار کرد: برپایی کارگاه‌های تخصصی،نقد کتاب، نشست ایده یابی، شب‌شعر اقوام، نشست آموزشی کتابداران جزو برنامه‌های جنبی نمایشگاه خواهد بود.

    وی با یادآوری اینکه400  ناشر کشوری و استانی در نهمین نمایشگاه کتاب خراسان شمالی شرکت خواهند داشت گفت: تخفیف ٣۰ درصدی در قالب ارائه بن و تخفیف ناشران پیش‌بینی‌شده است.

    مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی   با اشاره به برخی آسیب‌ها در حوزه کتاب وکتابخوانی در استان هم یادآور شد: در برخی از شهرها اصلا ناشر و انتشاراتی نداشته وبعضا حتی کتابفروشی نداشته و در شهرهای دارای این اماکن هم تعداد آنها در سال‌های گذشته افزایش نداشته است.

    سرپرست معاونت فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی هم در این نشست  اظهار کرد: این اداره کل برنامه‌های مختلفی را در راستای اشاعه فرهنگ کتاب داشته که یکی از مهم‌ترین برنامه برگزاری نمایشگاه بزرگ است.

    رضا رضایی با اشاره به برپایی نهمین نمایشگاه کتاب خراسان شمالی  در روزهای آینده بیان داشت: ناشران مطرح چون چشمه،نشرنی، ققنوس به استان می‌آیند  و تازه‌های نشر را در این نمایشگاه داریم.

    وی ادامه داد: همه تلاش ما از برگزاری این رویداد قرار گرفتن کتاب در سبد مطالعه خانوارها است  که به‌طور حتم ترویج فرهنگ مطالعه باعث کاهش هزینه‌های مختلف می‌شود.

    سرپرست معاونت فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی اظهار کرد:13 کمیته در راستای برگزاری هر چه‌بهتر این نمایشگاه در ذیل ستاد برگزاری نمایشگاه کتاب شکل‌گرفته است.

    وی با یادآوری اینکه همه خریدها کتاب در این نمایشگاه الکترونیکی انجام می‌شود تصریح کرد: ازاین‌رو باید مردم برای دریافت کارت الکترونیکی خرید کتاب حتما کارت ملی را همراه داشته  باشند.

    رضایی درباره میزان بن‌های اختصاص‌یافته برای قشرهای مختلف هم بیان داشت:   برای مردم 50 هزار تومان، برای دانشجویان 70 هزار تومان و برای اساتید دانشگاهی 100 هزار تومان پیش‌بینی بن کتاب شده است.

    به گفته سرپرست معاونت فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی 13 ناشر استانی هم در این نمایشگاه شرکت خواهند کرد.

    وی افزود: همچنین در نمایشگاه قبل 350 میلیون بن داشته که همه فروش رفت و امسال هم به همین تعداد بن در نظر گرفته‌شده است که در صورت نیاز قابل‌افزایش است.

    رضایی گفت: همچنین در این رویداد جشن امضا را داشته که با حضور ناشران برگزار که مردم می‌توانند برخی کتاب‌ها را با امضای ناشران تهیه کنند.

    وی اضافه کرد: نهمین نمایشگاه استانی کتاب در خراسان شمالی از ٢٤ آذرماه به مدت 6 روز برای بازدید عموم مردم  در مصلای امام خمینی (ره) بجنورد دایر است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت