رئیس نمایشگاه فناوری و نوآوری پیشرفته ایران خبر داد

برگزاری پنجمین نمایشگاه فناوری و نوآوری پیشرفته ایران درخردادماه

عصر نمایشگاه- رئیس نمایشگاه فناوری و نوآوری پیشرفته ایران از برگزاری پنجمین دوره این نمایشگاه در خردادماه سال آینده با حضور ۲۵ شرکت خارجی و حدود یکصد شرکت داخلی خبر داد.

برگزاری پنجمین نمایشگاه فناوری و نوآوری پیشرفته ایران درخردادماه
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» ، حمیدرضا امیری نیا در حاشیه دیدار نخست وزیر یونان از پارک فناوری پردیس هدف از برگزاری این نمایشگاه را ایجاد زمینه ای مناسب برای تبادلات فناوری بین ایران و کشورهای دیگر در حوزه های بیوتکنولوژی، نانوتکنولوژی، ای تی و صنعت عنوان کرد.
    وی افزود: همچنین در این نمایشگاه تلاش می شود با معرفی محصولات ایران در این حوزه ها زمینه صادرات آنها به کشورهای دیگر فراهم شود و در مقابل از کشورهای صاحب تکنولوژی بتوانیم انتقال فناوری های پیشرفته را به کشور داشته باشیم.

    امیری نیا ابراز امیدواری کرد: در دوران پسابرجام تعاملات بین المللی ایران در حوزه تکنولوژی های پیشرفته با سایر کشورها گسترش یابد.

    وی اظهار کرد: در نمایشگاه فناوری و نوآوری های پیشرفته ایران که خرداد امسال برگزار شد 15 کشور با 48 شرکت فعال در حوزه تکنولوژی های پیشرفته و همچنین 70 شرکت ایرانی حضور داشتند.
    وی گفت: تلاش داریم امسال زمینه صادرات محصولات شرکت های ایرانی را که آمادگی حضور در بازارهای بین المللی را دارند،بیش از پیش فراهم کنیم.

    به گزارش ایرنا رئیس هیات مدیره موسسه دانش بنیان برکت ستاد اجرایی فرمان امام (ره) به قابلیت ها و پیشرفت های ایران در حوزه تکنولوژی های پیشرفته اشاره کرد و گفت: در حوزه نانوتکنولوژی، ایران دارای رتبه هفتم دنیا و در رده بندی تولید علم رتبه سیزدهم دنیا را دارا است.

    امیری نیا اظهار کرد: همچنین نزدیک به 300 محصول ایرانی در حوزه نانو فناوری در بازارهای بین المللی به فروش می رسند و در حوزه بیوتکنولوژی، حدود 20 داروی گرانقیمت در ایران تولید می شود که هر گرم ماده موثره برخی از آنها حدود دو میلیون دلار قیمت دارد.

    وی به بازدید الکسیس آی چیپراس نخست وزیر یونان از پارک فناوری پردیس اشاره کرد و گفت: زمینه های همکاری زیادی بین ایران و یونان وجود دارد و ایران می تواند از پیشرفت های قابل توجه یونان به ویژه در حوزه دریایی و آی تی و انتقال تکنولوژی در این زمینه بهره مند شود.

    امیری نیا خاطرنشان کرد: ایران با دستاوردهایی که در حوزه فناوری های پیشرفته در دوران تحریم به دست آورده است، آمادگی دارد همکاری های خود را با سایر کشورهای صاحب نام در این حوزه از جمله یونان که علاوه بر این دارای مشترکات فرهنگی و تاریخی زیادی با این کشور است، گسترش دهد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرنمایشگاه(http://telegram.me/asrenamayeshgah) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت