معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان آذربایجان شرقی:

نمایشگاه دائمی فرش دستباف در هریس راه اندازی می شود

عصر نمایشگاه- معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان آذربایجان شرقی از ایجاد نمایشگاه دایمی فرش دستباف در هریس خبرداد.

نمایشگاه دائمی فرش دستباف در هریس راه اندازی می شود
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از ایرنا، احد قهرمانی در نشست شورای اداری شهرستان هریس، برگزاری جشنواره فروش بهاره در این شهرستان را از دیگر برنامه های میراث فرهنگی عنوان کرد.
    وی با اشاره به انتخاب تبریز به عنوان پایتخت گردشگری جهان اسلام در سال 2018 نقش شهرستان هریس در برگزاری برنامه های این مناسبت را بارز دانست.
    وی فرش هریس، جاذبه های طبیعی و صنعت گیاهان دارویی را از ظرفیت های عمده این شهرستان عنوان کرد.
    قهرمانی از تامین اعتبار ساخت مرکز اطلاع رسانی گردشگری و برنامه ریزی برای اعطای اعتبار برای ساماندهی تپه باستانی شهر زرنق خبر داد و گفت: آماده واگذاری طرح بهسازی جاده دسترسی مجتمع گردشگری ساپلاغ به متقاضیان حقیقی و حقوقی هستیم.
    وی همچنین از اعطای تسهیلات کم بهره برای اجرای زیرساخت های گردشگری و نیز تولید و صادرات صنایع دستی در این شهرستان خبر داد.
    فرماندار هریس هم با تاکید بر ایجاد فضای همدلی و همزبانی دولت و ملت، از رسانه ها و منتقدان خواست واقع گرایانه به موضوع های اجتماعی نگاه کرده و از غرض ورزی و نقد غیر دلسوزانه پرهیز کنند.
    صابر تقویمی، شناسایی حقانیت ایران اسلامی و گشایش سیاسی و مالی روابط خارجی جمهوری اسلامی را از پیامدهای برجام دانست.
    فرماندار هریس در ادامه از مجریان انتخابات و مدیران شهرستان به عنوان امانتداران رای مردم نام برد و از همه مسئولان شهرستان خواست بی طرفانه و در راستای قوانین به وظایف خود عمل کنند.
    تقویمی از توانمندی های طبیعی، فرهنگی و صنایع دستی شهرستان هریس به عنوان موتور محرک اقتصاد شهرستان یاد کرد و از مدیران میراث فرهنگی استان خواست در زمینه آموزش های مهارتی روستائیان و جوانان، اعطای تسهیلات کم بهره و تجهیز مراکز گردشگری شهرستان هریس مساعدت بیشتری داشته باشند.
    فرماندار هریس همچنین احیای سدآرباطان و استفاده بهتر از ظرفیت های گردشگری منطقه بواسطه نزدیکی به کلان شهر تبریز را خواستار شد.
    شهرستان هریس در شمال تبریز در استان آذربایجان شرقی است که بافت قالی منشاء درآمد اصلی خانواده‌های آن است.
    فرش ترکی باف هریس به جهت دارا بودن نقوش هندی طالبین بسیاری در کشور‌های خارجی دارد و فرش‌های ابریشمی و پشتی خوش رنگ هریس از دیرباز مطلوب بازارهای داخل و خارج بوده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت