مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی :

برگزاری نهمین نمایشگاه کتاب خراسان شمالی با حضور ۳۳۰ ناشر کشوری

عصر نمایشگاه- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی با اشاره به برگزاری نهمین دوره نمایشگاه بزرگ کتاب استان از ۲۴ تا ۲۹ آذرماه جاری، گفت: ۳۳۰ ناشر از سراسر کشور در این نمایشگاه حضور دارند.

برگزاری نهمین نمایشگاه کتاب خراسان شمالی با حضور ۳۳۰ ناشر کشوری
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از مهر، حسین فرخنده پیش از ظهر دوشنبه در نشست خبری که در آستانه برگزاری رویداد فرهنگی نمایشگاه بزرگ کتاب خراسان شمالی برگزار شد در جمع اصحاب رسانه استان اظهار کرد: 330 ناشر از سراسر کشور و استان با 37 هزار عنوان کتاب در حوزه کودک و نوجوان، ادبیات، هنر، پزشکی، حقوق، کشاورزی، کمک درسی و غیره در این نمایشگاه حضور  پیدا می کنند و سعی شده ذائقه عموم مردم و سلایق مختلف در حوزه کتاب پوشش داده شود.

    وی با اشاره به افزایش حضور ناشران در این دوره از برگزاری نمایشگاه کتاب استان، تصریح کرد: در مقایسه با دوره های گذشته به لحاظ کیفی هم شاهد رشد خوبی هستیم و با توجه به فعالیت های تبلیغی و اطلاع رسانی که از مدت ها پیش در سطح شهر آغاز شده است، پیش بینی استقبال پرشور از سوی هم استانی ها را داریم.

    مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان عنوان کرد: نهمین نمایشگاه کتاب خراسان شمالی با مشارکت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و معاونت فرهنگی وزارتخانه متبوع برگزار می شود که اعتبارات مشارکتی اداره کل برای برگزاری این نمایشگاه 180 میلیون تومان و به همین میزان نیز از سوی وزارتخانه برآورد هزینه شده است.

    فرخنده با تاکید بر ضرورت ترویج فرهنگ مطالعه و قرار گرفتن کتاب به عنوان یک کالای اساسی در سبد خرید خانواده ها، تصریح کرد: برگزاری نمایشگاه کتاب فرصت مناسبی برای تحقق این امر و نیز در دسترس قرار گرفتن کتاب های متناسب با ذائقه افراد در جامعه است.

    برگزاری نمایشگاه کتاب آغاز راه توسعه فرهنگی

    سرپرست معاونت فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی نیز در این نشست، برگزاری نمایشگاه کتاب در استان را آغاز راه توسعه فرهنگی برشمرد و گفت: با بستر سازی و برگزاری این نمایشگاه تلاش شده است تا جایگاه کتاب در سبد خانوار ارتقاء پیدا کند و شاهد دوستی بیش از پیش مردم با کتاب باشیم.

    رضا رضایی با اشاره به چاپ 350 میلیون تومان بن خرید کتاب برای نهمین دوره نمایشگاه کتاب خراسان شمالی، اظهار کرد: تمامی خریدها الکترونیکی است و به همین منظور داشتن کارت ملی الزامی است.

    وی میزان بهره مندی از بن های تخفیف خرید کتاب برای مردم عادی 50 هزار تومان، دانشجویان مقطع کارشناسی 70 هزار تومان و دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد و دکترا را 100 هزار تومان اعلام کرد.

    رضایی برگزاری نشست های تخصصی در حوزه کتاب، شب شعر، نشست ایده یابی در هنر و ادبیات، نشست فیلم نامه نویسی و برگزاری جشن امضاء با حضور نویسندگان مطرح را از جمله برنامه های جنبی نهمین نمایشگاه بزرگ کتاب استان برشمرد.

    گفتنی است ، نهمین نمایشگاه بزرگ کتاب خراسان شمالی از 24 تا 29 آذرماه جاری در محل مصلی امام خمینی(ره) بجنورد برگزار می شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت