معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی:

وزارت نفت در حمایت از تولیدات داخلی پرچمدار است

عصر نمایشگاه- معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی گفت: امروز وزارت نفت پرچم دار ساخت داخل در کشور است، هم اکنون با رشد توانایی سازندگان و پیمانکاران داخلی شاهد قطع وابستگی این صنعت هستیم.

وزارت نفت در حمایت از تولیدات داخلی پرچمدار است
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از شانا ، مرضیه شاهدایی، مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی صبح امروز (دوشنبه، ٢٢ آذر ماه) در آیین گشایش رسمی هشتمین نمایشگاه نفت، گاز و پتروشیمی عسلویه گفت: با آغاز به کار این صنعت در کشور و رشد آن در سال‌های اخیر به تدریج به سمت وابستگی در بخش پژوهشی و استفاده از توانمندی داخل حرکت کردیم. 

    وی با اشاره به پیشرفت تولیدات داخلی گفت: امروز وقتی وارد مجتمع‎های پتروشیمی کشور می‌شویم 60 تا 70 درصد آنها ساخت داخل است، در حالی که زمانی پتروشیمی آبادان‌، تبریز و اصفهان را کاملا با تجهیزات خارجی می ساختیم و حتی اسکلت فلزی آن هم از خارج می آمد و پیمانکاران‌ خارجی آن را نصب می‌کردند.

    معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی یادآور شد: اکنون  به عنوان یک ایرانی پر غرور سر خود را بالا می‌گیریم و همه مراحل یک پتروشیمی  اعم از ساخت، نصب و بهره برداری را  انجام می‌دهیم‌ و مجریان و پیمانکاران ما توانمندی راه اندازی کامل یک پتروشیمی را دارند.

    شاهدایی گفت: در شرایط کنونی بین المللی پس از برجام شرکت‌های خارجی‌ در بازدید از تاسیسات پتروشیمی ما می‌پرسند چند خارجی در این سایت کار می کنند و با این پاسخ که کارشناسان ایرانی این سایت‌ها را ساخته اند، رو‎به‎رو می شوند حیرت می کنند. این مسئله سبب افتخار و غرور ملی بنده و همه مدیران و متخصصان صنعت پتروشیمی است.

    وی با اشاره به حمایت صنعت نفت از تجهیزات داخلی گفت: برای تداوم حمایت‌های صنعت نفت باید تولیدکنندگان داخلی تمهیداتی بیندیشند تا در رقابت بازار سربلند باشند.

    مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ادامه داد: تولید کنندگان داخلی، و خدمات خود را ارتقا دهند و در روند ساخت سعی کنند تا از تازه ترین فناوری‎ها بهره برند.

    شاهدایی با بیان این که تولیدکنندگان داخلی باید ضوابط، مقررات و زمان و شرایط تولید را رعایت کنند و سفارش‎ها را به موقع تحویل دهند، افزود: تولیدکنندگان داخلی هنگام نصب تجهیزات باید در کنار کارفرما باشند و خدمات پس از فروش را به فراموشی نسپارند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت