خدمات رایگان به ناشران ایرانی برای خرید کپی‌رایت

عصر نمایشگاه- ناشران ایرانی طی یک بازه یک‌ساله، حد فاصل برپایی چهاردهمین و پانزدهمین نمایشگاه بین‏‌المللی کتب کاربردی و دانشگاهی، خدمات رایگان برای خرید کپی‌رایت دریافت می‌کنند.

خدمات رایگان به ناشران ایرانی برای خرید کپی‌رایت
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از ایسنا ، حامد میرزابابایی با اعلام این خبر افزود: انجمن فرهنگی ناشران بین‏‌المللی ایرانیان، طرحی را پیشنهاد کرده است که موانع موجود برای خرید رایت را بردارد و  ارتباط ناشران ایرانی و خارجی را تسهیل کند. اهدافی که این طرح دنبال می‏‌کند، مشخصاً این موارد است: عرضه و ارجاع تقاضاهای خرید رایت به ناشران خارجی، انجام مکاتبات و رفع موانع، چانه‏‌زنی برای کاهش قیمت رایت کتاب‏‌ها تا حد ممکن، تسهیل و راهنمایی و مشاوره برای عقد قرارداد و کمک به نقل و انتقال هزینه‏‌های مالی رایت توافق‏‌شده.

    مدیر عامل انجمن فرهنگی ناشران بین‌‏المللی ایرانیان در ادامه گفت: رایگان بودن این خدمات طی این طرح یک‌ساله، فرصتی مغتنم برای ناشران و اهالی صنعت نشر کشور فراهم می‏‌کند تا با مراجعه به انجمن فرهنگی ناشران بین‌‏المللی در ایران، به تعامل با ناشران خارجی بپردازند و  کپی‏‌رایت  آثار آنها را خریداری کنند، بدون اینکه در مسیر این فرایند، هزینه‏‌ای پرداخت کنند.

    وی همچنین عنوان کرد: هم‌اکنون این تمایل در میان ناشران ما پدید آمده است که برای ترجمه و انتشار کتاب‏های خارجی، رایت آنها را خریداری کنند. اما بسیاری از  ناشران به رغم تمایل باطنی برای ورود به این عرصه، به دلایل مختلف نمی‌‏توانند این کار را انجام دهند؛ از  جمله مهم‏ترین دلایل هم این است که نمی‏‌توانند با ناشر خارجی ارتباط بگیرند یا ساز و کارهای چانه‌‏زنی را نمی‏‌دانند و یا روش‏های عقد قرارداد را به درستی نمی‏‌شناسند،  همچنین در نقل و انتقال پول با چالش هایی مواجه هستند.

    رئیس چهاردهمین نمایشگاه بین‌المللی کتب کاربردی و دانشگاهی یادآور شد: به همین دلیل، انجمن فرهنگی ناشران بین‌المللی ایرانیان تصمیم گرفته است تا با استفاده از تجربیات، ظرفیت‏ها و ارتباطات بین‌المللی اعضای خود، به مدت یک سال نقش یک آژانس رایگان مشاوره را برای ناشران ایفا ‏کند تا آنها بتوانند به خرید رایت بپردازند.

    نمایشگاه چهاردهم کتب کاربردی و دانشگاهی از 28 آذرماه تا اول دی‌ماه  در تالار علامه امینی کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران برپا خواهد بود.

    بر اساس این خبر، انجمن فرهنگی ناشران بین‌المللی ایرانیان این رویداد فرهنگی را برگزار می‌کند که به عنوان بزرگ‏ترین نمایشگاه بین‎المللی کتاب در ایران بعد از نمایشگاه کتاب تهران شناخته می‌‏شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت