هشتمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر ؛

نمایشگاه آثار سه هنرمند برجسته مکزیکی در ایران

عصر نمایشگاه- روز هنر مکزیک عصر روز سه‌شنبه ۲۰ بهمن‌ماه ساعت ۱۷ با حضور نماینده سازمان ملل و سازمان یونسکو در ایران برگزار می‌شود.

نمایشگاه آثار سه هنرمند برجسته مکزیکی در ایران
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» ، مراسم «روز هنر مکزیک» به عنوان بخشی از هشتمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر روز سه‌شنبه 20 بهمن‌ماه با حضور نمایندگانی از سازمان ملل متحد، سازمان یونسکو، سفرای کشورهای خارجی و جمعی از مسئولان فرهنگی و هنری کشور و هنرمندان در فرهنگستان هنر برگزار می‌شود.

    خوسه پوسادا از هنرمندان نامدار مکزیک و تینا مودوتی، عکاس شهیر مکزیکی دو چهره مطرح در نمایشگاه هنر مکزیک هستند که در هشتمین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر گنجانده شده است. علاوه بر مجموعه آثار این دو هنرمند از نسل قدیم هنرمندان مکزیک، از هنر معاصر مکزیک نیز آثار حجمی گابریلا رودریگز در این نمایشگاه در معرض دید هنردوستان ایرانی قرار گرفته است.

    گفتنی است ،در مراسم «روز هنر مکزیک» قرار است سفیر کشور مکزیک در ایران و نماینده سازمان ملل درباره سال «نور» که از سوی سازمان ملل نام‌گذاری شده است سخنرانی کنند. به همین مناسبت آثار هنرمندان مکزیکی با موضوع «نور» در جشنواره تجسمی فجر به نمایش در می‌آید. همچنین در این مراسم گابریلا رودریگز، هنرمند مکزیکی درباره آثار خود که در نمایشگاه جشنواره هنرهای تجسمی فجر حضور دارد، در سخنرانی خواهد کرد و مجتبی آقایی درباره آثار عکس یک هنرمند فقید مکزیکی به نام تینا مودتی به ارائه توضیحاتی خواهد پرداخت.

    سفیر مکزیک در تهران به همین مناسبت گفته است که تعامل فرهنگی میان ایران و مکزیک که در جشنواره هنرهای تجسمی فجر شکل می‌گیرد، می‎تواند روابط خوبی را میان دو کشور ایجاد کند. اولیسس کانچولا سفیر مکزیک در تهران درباره بخش هفته هنر مکزیک در هشتمین جشنواره بین‏‌المللی هنرهای تجسمی فجر گفته است: «برای مکزیک باعث افتخار است که توانسته در جشنواره هنرهای تجسمی فجر شرکت کند، دلیل این موضوع تنها نام این جشنواره نیست بلکه وجود آثار هنری با ارزشی است که به این جشنواره فرستاده شده است. با توجه به مطالعاتی که در زمینه کیفیت آثار جشنواره فجر در دوره‎های قبلی داشتیم، تصمیم گرفتیم آثار سه هنرمند مکزیکی در رشته‎های مختلف را که هر سه آنها از چهره‎های نامدار هنر مکزیک هستند، به این جشنواره ارسال کنیم. از این هنرمندان در سه رشته حجم، عکاسی و نقاشی آثاری را در بخش هفته مکزیک جشنواره تجسمی فجر به نمایش گذاشته‌‏ایم.»

    سفیر مکزیک در تهران درباره اینکه چرا آثار این سه هنرمند برای نمایش در ایران انتخاب شده است، گفت: «در این فستیوال به سه دلیل می‏‌توان با آثار این سه هنرمند ارتباط برقرار کرد. من آثار بسیاری از حجم و نقاشی و عکس در ایران دیده‎ام که بسیار قوی هستند به همین دلیل ما تلاش کردیم آثاری را از هنرمندان مکزیکی انتخاب کنیم که بسیار قوی باشند و مورد توجه مخاطب ایرانی قرار گیرند. در حقیقت هنرمندان بسیاری هستند که در مکزیک در زمینه هنرهای تجسمی کار می‏‌کنند و انتخاب از میان آنها بسیار دشوار است به همین دلیل ما از میان هنرمندان قدیمی و هنرمندان معاصر این سه هنرمند را انتخاب کردیم.»

    به گزارش آنا کانچولا همچنین درباره آثاری که در این دوره از جشنواره تجسمی فجر به نمایش گذاشته شده است، گفت: «آثار هنرمندان ایرانی را دیدم و با بسیاری از آنها ارتباط برقرار کردم. آثاری که به نمایش گذاشته شده است کیفیت بسیار بالایی دارد و باعث خوشحالی است که در چنین فضایی ما نیز آثار هنرمندان مکزیک را به نمایش گذاشتیم. مطمئن هستم نمایش مجموعه‌های هنری هنرمندان از کشورهای مختلف باعث نزدیکی آنها به یکدیگر می‌‏شود و می‏‌تواند همکاری نزدیکی را میان هنرمندان ایران و مکزیک ایجاد می‎کند.»

    وی همچنین از گفت‏‌وگوی میان ملت‌ها در بخش‎های گوناگون اسنقبال کرد و گفت که تعامل فرهنگی بین ایران و مکزیک می‎تواند روابط خوبی را میان دو کشور ایجاد کند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرنمایشگاه(http://telegram.me/asrenamayeshgah) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت