نمایشگاه الکامپ تهران ؛

امضای تفاهم‌نامه میان وزارت بهداشت و ارتباطات در حاشیه نمایشگاه الکامپ

عصر نمایشگاه- در حاشیه نمایشگاه الکامپ به منظور توسعه زیرساخت‌های شبکه خدمات بهداشتی و درمانی تفاهم نامه‌ای امضا شد.

امضای تفاهم‌نامه میان وزارت بهداشت و ارتباطات در حاشیه نمایشگاه الکامپ
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان ، حسن هاشمی وزیر بهداشت در حاشیه بازدید از نمایشگاه الکامپ با اشاره به یکی از پروژ‌ه‌های تفاهم‌نامه امضای شده میان وزارت بهداشت و وزارت ارتباطات عنوان کرد: یکی از این پروژه‌های مشترک در زمینه دارو است چرا که نظارت بر مصرف دارو، توجه به اصالت دارو، تاریخ تولید، زمان امکان مصرف و قیمت دارو، مسیری که دارو برای ورود به کشور طی می‌کند و تشخیص نوع بیماری شایع در هر منطقه از مشکلات کشور محسوب می‌شود، البته برای تمام این موارد زیرساخت‌هایی وجود داشته اما فعال نبوده و جای خالی نرم افزار تخصصی هم حس می‌شود.

    هاشمی از راه اندازی تمام نرم افزارهای ساخته شده در این زمینه با پوشش‌دهی در تمام کشور تا پایان سال خبر داد و افزود: با رفتن به سمت نسخه الکترونیک مردم می‌توانند بدون داشتن نسخه با اطمینان دارو را دریافت کنند و دستگاه‌های نظارتی و بیمه‌ها می‌توانند میزان مصرف و تجویز آن را کنترل کنند. علاوه بر این در بخش گمرک نیز کنترل‌ها جدی تر صورت می‌گیرد.

    رسیدگی به مناطق کم برخوردار از سیاست‌های دولت تدبیر و امید

    واعظی وزیر ارتباطات در حاشیه امضای تفاهم نامه با وزارت بهداشت گفت: پیرو جلسه‌ای که یک ماه گذشته با وزارت بهداشت داشتیم و با توجه به فعالیت های گسترده وزارت بهداشت، طی این تفاهم نامه تصمیمات به جمع‌بندی رسید تا در آینده نزدیک در اختیار تمامی مردم قرار گیرد.

    وی عنوان کرد: وزارت بهداشت در تمامی بخش‌ها فعالیت داشته و امیدواریم در آینده با رونمایی امکانات جدید بسیاری از مشکلات تردد و بانک‌های اطلاعاتی دارو حل شود.

    واعظی یادآور شد: در جلسه گذشته محور بحث خدمت رسانی سلامت به روستاهای کشور در مناطق مرزی و دور افتاده بود، البته یکی از سیاست‌های دولت تدبیر و امید رسیدگی به مناطق کم برخوردار و کاهش شکاف دیجیتالی است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت