امضای وزارت صنعت و معدن پای حکم برگزاری نمایشگاه‌ها در شهر

عصر نمایشگاه- مرجع تشخیص اینکه چه نمایشگاه‌هایی در تهران امکان برگزاری دارند، وزارت صنعت، معدن و تجارت است.

امضای وزارت صنعت و معدن پای حکم برگزاری نمایشگاه‌ها در شهر
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۵:۰۰

به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از همشهری آنلاین ، علیرضا محجوب، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان این مطلب متولی اصلی ارائه مجوز برای برگزاری نمایشگاه‌ها را این وزارتخانه دانست. برگزاری نمایشگاه‌های متعدد در محل دائمی نمایشگاه‌های تهران واقع در بزرگراه چمران تبدیل به معضلی برای پایتخت شده است؛

چه آنکه با هر بار برگزاری حتی یک نمایشگاه تخصصی باید منتظر تشدید ترافیک و آلودگی هوا در شهر بود. این در حالی است که مجموعه عظیم نمایشگاهی شهرآفتاب برای پایتخت تدارک دیده شده و تجربه برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب با تعداد مخاطبان بسیار زیاد از موفقیت این مجموعه در برگزاری نمایشگاه‌ها حکایت دارد.

اما در جلسه  شورای اسلامی شهر تهران، مهدی چمران، رئیس این شورا هم از دولت بابت ارائه مجوز برگزاری نمایشگاه‌ها در داخل شهر انتقادات جدی مطرح کرد. وی با ابراز گلایه از برگزاری نمایشگاه الکامپ در داخل بافت شهری از پلیس راهنمایی و رانندگی خواست که به نوبه‌خود در برابر برپایی اینگونه نمایشگاه‌ها مقاومت کند چون با برپایی اینگونه نمایشگاه‌ها ترافیک پرازدحامی در محورهای مواصلاتی محدوده بزرگراه شهید چمران به‌وجود می‌آید.

تأکید چمران این بود که برای مسئولان و برگزارکنندگان نمایشگاه‌ها حقوق مردم کمترین ارزشی ندارد و گرنه همزمان 5نمایشگاه در محل بزرگراه چمران برگزار نمی‌کردند. رئیس شورای اسلامی شهر تهران از توافقی سخن گفت که 12سال پیش میان شهرداری، نیروی انتظامی و سازمان نمایشگاه منعقد شد و در آن بر سر عدم‌‌برگزاری نمایشگاه‌های پرازدحام یا همزمان تفاهم صورت گرفت؛ بنابراین عدم‌پایبندی به این توافقنامه به‌معنای نقض آشکار حقوق شهروندان است.

 معمای برگزاری نمایشگاه‌ها در شهر تهران

سیدمازیار حسینی، معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران نیز برگزاری نمایشگاه‌های پرمخاطب در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران را باعث قفل شدن محدوده خیابان سئول که محور بزرگراه چمران و سایر محورهای منتهی به این محل است، دانست تاجایی که جریان ترافیک عبوری در بخش قابل توجهی از شهر مختل می‌شود.

حسینی گفت: ادامه خط یک مترو به شهر آفتاب به‌منظور سهولت رفت‌وآمدها ساخته شده؛ بنابراین اصرار مسئولان به برگزاری نمایشگاه در داخل شهر با این همه گرفتاری در شرایطی که نمایشگاه بین‌المللی شهر آفتاب را داریم معمایی است که باید مسئولان نسبت به حل آ‌ن اقدام کنند.

از سوی دیگر ابوالفضل قناعتی، عضو هیأت رئیسه شورای شهر تهران نیز از کم‌لطفی وزارت صنعت، معدن و تجارت نسبت به امتناع از برگزاری نمایشگاه در شهر آفتاب انتقاد کرد و گفت: متأسفانه دولت از ظرفیت کنونی نمایشگاه شهر آفتاب استفاده نمی‌کند و با بی‌توجهی به برگزاری نمایشگاه در شهر آفتاب به مشکل ترافیک تهران دامن می‌زند.

برچسب ها
پورسعیدخلیلی
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
      • نمایشگاه ۴۷
      • نمایشگاه ۴۶
      • شماره ۳۷
      • نمایشگاه
      • ماهنامه نمایشگاه
      • شماره ۳۱ ماهنامه
      • ماهنامه
      • ماهنامه
      آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
      آرشیو
      آخرین اخبار

      دانلود با کیفیت