گام های موفقیت در نمایشگاه در و پنجره

عصر نمایشگاه- حضور در نمایشگاه بستر مناسبی برای برقراری ارتباط با مخاطبان با هدف انتقال پیام و دریافت پاسخ از سوی آنها فراهم می کند. از این رو برای تحقق این هدف می بایست محتوای مناسب آماده بشود.

گام های موفقیت در نمایشگاه در و پنجره
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۱:۰۰

به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از طرح امروز ،محتوای نمایشگاهی در قالب های متفاوت عرضه می شود. اقلام گرافیکی و تبلیغاتی، هدایای تبلیغاتی، سبک غرفه سازی، و شیوه رفتاری و ادبیات غرفه داران، کالاها و محصولات، برنامه های روزانه و... همگی در زمره محتوای قابل عرضه یک حضور نمایشگاهی به شمار می آیند.

برای تهیه و تدوین این محتوا و درون مایه ارتباطی در گام نخست می بایست شناخت کافی از بازدید کنندگان به دست آورد. در یک نگاه کلی نمایشگاه در و پنجره 2 دسته بازدید کننده دارد: نخست بازدیدکنندگان عام است، افرادی صرف نظر از شغل و حرفه ی خود برای آشنایی و احتمالا بهره گیری از محصولات در و پنجره در منزل یا محل کار خود به این نمایشگاه مراجعه می کنند. دسته دوم مخاطبان و بازدیدکنندگان تخصصی هستتند که در قالب گروه های مختلف حرفه ای دسته بندی می شوند. پیمانکاران ساختمانی، صاحبان صنایع، بازرگانان، مدیران، طراحان دکوراسیون و معماران، تکنسین های فنی، صاحبان کارگاه های صنعتی کوچک و بزرگ، مشاوران و عوامل توزیع از جمله بازدیدکنندگان تخصصی این نمایشگاه هستند.

گام بعدی پس از شناخت مخاطب، تبلیغات و اطلاع رسانی است، این گام در دو سطح تعریف می شود، نخست گزینش رسانه مناسب  و دوم تهیه محتوای تبلیغاتی جذاب است. رسانه های عمومی برای جذب مخاطب عام مناسب است، اما هزینه تبلیغ در رسانه های عمومی مثل رادیو و تلویزیون و بیلبوردهای شهری بسیار سنگین است، از همین تبلیغات در رسانه های عمومی به میزان بودجه شرکت و ارزش مخاطب عام برای آن شرکت بستگی دارد.

اما اطلاع رسانی به مخاطبان تخصصی بهتر است در چند سطح و چند لایه صورت گیرد، در سطح نخست با شناخت از تمایلات رسانه ای مخاطبان، رسانه مورد نظر انتخاب می شود، به عنوان نمونه در برخی صنوف صنعتی اساسا مخاطب با نشریه سر و کاری ندارد و بیشتر از همه با گروه رانندگان حمل و نقل سر و کار دارند، بدین ترتیب تبلیغ روی یک کانتینر حمل کالا منطقی تر از یک نشریه به شمار می آید.

به همین ترتیب برخی مدیران بیشتر از اینکه با تلویزیون سر و کار داشته باشند با اینترنت در ارتباط هستند و از وب سایت ها، شبکه های اجتماعی و پیام رسان های تلفن همره در بهره می گیرند. اما این سطح نخست اطلاع رسانی و تبلیغات است، در سطوح بعدی برحسب درجه اهمیت مخاطب از ارسال دعوت نامه مخصوص، تماس تلفنی و حتی مراجعه حضوری برای اطلاع رسانی خاص و موردی بهره گیری می شود.

اما پس از گزینش رسانه های مورد نظر ، در واقع ظرف اطلاع رسانی فراهم شده که باید محتوای مناسب این ظرف نیز آماده بشود، محتوایی جذاب و کارا که در کوتاه ترین زمان ممکن پیام مورد نظر را به مخاطب انتقال بدهد و در ذهن او ماندگار سازد.

در نمایشگاه در و پنجره یکی از مولفه های تاثیر گذار برای مشارکت کنندگانی که محصول عرضه می کنند به کارگیری محصولات در ساختار طراحی غرفه است به طوریکه امکان آزمایش قابلیت های محصول در غرفه وجود داشته باشد و بازدید کننده بتواند مکانیزم و جنس و عملکرد محصول را ببیند و تست کند، شبیه سازی غرفه برای نمایش قابلیت و آزمایش تجهیزات و سیستم های دربازکن اتوماتیک، کنترل از راه دور، کنترل تردد، سیستم های هوشمند و سیستم های کنترل یک جذابیت منحصر به فرد و موثر به شمار می آید.

درباره محتوای قابل عرضه در نمایشگاه در و پنجره برای آن گروه از مشارکت کنندگان که محصول یا لوازم جانبی عرضه می کنند، به جز امکان تست محصول در غرفه، تهیه یک نمونه جزئی یا یک آلبوم از نمونه ها برای نشان دادن سطح مقطع، جنس محصول، کیفیت و تنوع رنگ از اهمیت بالایی برخوردار است. تهیه کاتالوگ های گویا، ساخت تیزر و نمایش آنها در نمایشگرهای غرفه و انتشار آنها روی فضای مجازی و لوح فشرده در این زمینه می تواند مفید باشد اما این ابزار بیش از همه به کار شرکت های فعال در حوزه سیستم های تولید روباتیک و اتوماسیون صنعتی می آید که عملا نمی توانند خط تولید را در غرفه شبیه سازی کنند. تهیه ماکت از محصولات و سیستم ها ایده خوبی است اما مشخصا نیازمند فرآیند زمانی و صرف هزینه لازم است.

چنانچه هدایای تبلیغاتی نمایشگاهی برای سطوح مختلف بازدیدکنندگان به صورت انحصاری شامل یک نمونه مینیاتوری از محصول باشد، که افزون بر نمایش محصول از جذابیت بصری هم برخوردار باشد، یا یک محصول کاربردی ویژه با کارکرد متناسب با موضوع کاری شرکت باشد، اهداف بازاریابی از تولید و عرضه هدیه تبلیغاتی تامین می شود. به عنوان نمونه یک محصول رومیزی با به بهره گیری از سیستم های پنوماتیک و هیدرولیک در یکی از اجزای آن یک هدیه مینیاتوری است که ضمن نمایش کارکرد محصول از جذابیت منحصر به فردی برخوردار است.

برچسب ها
پورسعیدخلیلی
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
      • نمایشگاه ۴۷
      • نمایشگاه ۴۶
      • شماره ۳۷
      • نمایشگاه
      • ماهنامه نمایشگاه
      • شماره ۳۱ ماهنامه
      • ماهنامه
      • ماهنامه
      آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
      آرشیو
      آخرین اخبار

      دانلود با کیفیت