مدیر عامل بنیاد فرهنگ قرآنی روشندلان استان اصفهان بیان کرد

رونمایی نسل دوم چاپگر بریل ملی با عنوان "بصیر" در نمایشگاه بین المللی اصفهان

عصر نمایشگاه- نسل دوم دستگاه چاپگر بریل ملی با عنوان بصیر ساخت جمهوری اسلامی ایران جهت نابینایان با تکنولوژی پیشرفته تولید شده است.

رونمایی نسل دوم چاپگر بریل ملی با عنوان "بصیر" در نمایشگاه بین المللی اصفهان
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» ، نسل دوم دستگاه چاپگر بریل ملی با عنوان "بصیر" ساخت جمهوری اسلامی ایران ویژه نابینایان با تکنولوژی پیشرفته به مناسبت پیروزی انقلاب اسلامی به همت مؤسسه قرآنی روشندلان استان اصفهان، رونمایی شد.

    مدیر عامل بنیاد فرهنگ قرآنی روشندلان استان اصفهان گفت: با پیگیری و سفارش بنیاد فرهنگی قرآنی روشندلان، در یکی از شرکت های دانش بنیان بنام صنعت نما، نسل دوم پیشرفته و ارتقاء یافته چاپگر بریل ملی با عنوان بصیر متناسب با نیاز چاپخانه های مربوطه بصورت کاملاً داخلی و بومی تولید شده است.

    سید مرتضی نیکزاد حسینی با اشاره اینکه این چاپگر برای اولین بار در ایران و خاورمیانه تولید شده است افزود: نسل دوم دستگاه چاپگر بریل ملی باهمکاری یکی از شرکتهای معتبر دانش بنیان با نام صنعت نما طراحی و ساخته شده است.
    وی ادامه داد: این دستگاه در سرعت و کیفیت چاپ قابل رقابت با نمونه های خارجی می باشد و می تواند نیازهای گسترده کاربران را برآورده سازد.

    مدیر عامل بنیاد قرآنی روشندلان استان اضهار کرد: این در حالی است که قیمت دستگاه نسبت به نمونه های خارجی کاهش چشمگیری داشته و از خروج میزان قابل توجهی ارز از کشور جلوگیری می نماید.
    نیکزاد حسینی با بیان اینکه این دستگاه به سفارش بنیاد فرهنگی قرآنی روشندلان طراحی و ساخته شده است خاطر نشان کرد: امید است با مشارکت خیرین و مسئولین مربوطه بتوانیم این دستگاه را برای موسسه خریداری کنیم و از این به بعد کتب قرآنی را با این دستگاه بومی چاپ و نشر دهیم.

    همچنین وی ویژگی های دستگاه چاپگر بریل ایرانی بصیر را قابلیت چاپ پشت رو همزمان، سیستم اعلام اتمام کاغذ و اتمام چاپ، قابلیت تغییر جهت متن بصورت عمودی و افقی، سیستم کاهش ارتعاش و صدا، استفاده از پیشرفته ترین تکنولوژی های روز دنیا در طراحی و ساخت، نرم افزار اختصاصی با پشتیبانی از زبانهای فارسی، عربی و انگلیسی، پشتیبانی از نرم افزار داکسبوری و سایر زبانها، سیستم عیب یابی داخلی و کلیدهای گویا به زبان فارسی و انگلیسی جهت نابینایان، امکان چاپ با استفاده از حافظه داخلی بدون نیاز به کامپیوتر و پشتیبانی و خدمات پس از فروش سریع در داخل کشور عنوان کرد.

    به گزارش ایمنا نیکزاد حسینی یادآور شد: این دستگاه در سازمان بهزیستی کشور، ادارات و واحدهای تابعه، سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور، ادارات تابعه و مدارس نابینایان، سازمان چاپ کتب درسی بخط بریل، نهاد کتابخانه های عمومی کشور(بخش نابینایان) و مؤسسات و انجمنهای نابینایان قابل استفاده است.

    وی تاکید کرد: سید محمد جواد حسینی دانشجوی دکتری دانشگاه صنعتی شریف طراح این دستگاه است.
    گفتنی است؛ بنیاد قرآنی فرهنگی روشندلان استان اصفهان پس از مشورت با علماء، اساتید و افراد صاحب‌نظر و با هدف پاسخگویی به نیازهای فطری خواهران و برادران روشندل در سال 1382 تأسیس و فعالیت‌های خود را آغاز کرد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرنمایشگاه(http://telegram.me/asrenamayeshgah) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت