از ۸ تا ۱۲ دی؛

دهمین جشنواره بین المللی اقوام در گلستان برگزار می شود

عصر نمایشگاه- مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان گفت: دهمین جشنواره بین المللی اقوام از( ۸ تا ۱۲ دی) با حضور همه اقوام ایران زمین، کشورهای همسایه و آسیا میانه در گرگان برگزار می شود.

دهمین جشنواره بین المللی اقوام در گلستان برگزار می شود
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۲:۰۰

به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از شبستان، ابراهیم کریمی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان در جمع خبرنگاران گفت: با تلاش های صورت گرفته، استان گلستان توانست تا کنون 9 دوره جشنواره بین المللی اقوام را با حضور همه اقوام ایران زمین برگزار کند.

وی افزود: با برنامه ریزی های انجام شده امسال دهمین جشنواره بین المللی اقوام با حضور همه اقوام ایران زمین، کشورهای همسایه و آسیا میانه برگزار می شود.

کریمی اظهارداشت: این جشنواره در سال های گذشته در اواخر شهریور و اوایل مهر ماه برگزار می شد که  امسال برگزاری این جشنواره همزمان با ایام ماه محرم شد و بعد از آن هم بحث اجلاسیه ملی 4 هزار شهید را در گلستان را داشتیم که اولویت ما با اجلاسیه ملی 4 هزار شهید گلستان بود و طبیعی بود که به احترام این دو موضوع جشنواره با تاخیر برگزار شود.

وی تصریح کرد: در سال های گذشته با بحث ترافیکی در محل برگزاری جشنواره اقوام مواجه بودیم که که به مدد اجلاسیه ملی 4 هزار شهید گلستان این مشکل وجود نخواهد داشت.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان با بیان اهمیت موضوع با اشاره به اینکه این جشنواره از ( 8 تا 12 دی) برگزار می شود، گفت: با توجه به استقبالی که از سوی بازدیدکندگان صورت گرفته است امسال این جشنواره به مدت یک روز بیشتر از سال های گذشته برگزار می شود.

وی افزود: استان های دیگر کشور در تلاش این هستند تا این جشنواره را در استان های خود برگزار کنند اما با تلاش هایی که انجام شده و استقبال خوبی که هنرمندان داشته اند این جشنواره در استان ما پا برجاست.

کریمی اظهارداشت: با توجه به تاکیدات استاندار گلستان که باید این مراسم به صورت بین المللی برگزار شود اقدامات جدی در این راستا صورت گرفته است و جلسات مهمی در سازمان با حضور استاندار گلستان برگزار شد.

وی تصریح کرد: در کنار برگزاری دهمین جشنواره بین المللی اقوام ایران نمایشگاه صنایع دستی نیز که به صورت ملی برگزار می شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان با بیان اهمیت موضوع، گفت: با برنامه ریزی های انجام شده سعی شده تا امسال نمایشگاه صنایع دستی با یک جامعیت بیشتر و کیفیت خوبی برگزار شود.

وی در خصوص محوریت دهمین جشنواره بین المللی اقوام، افزود: با توجه به اینکه امسال آیین نوروز ثبت جهانی شد محوریت جشنواره با همین موضوع خواهد بود.

کریمی اظهارداشت: همایش بین المللی توسعه گردشگری پایدار مبنی بر ظرفیت های فرهنگی اقوام از دیگر برنامه های ما است که 200 مقاله تا کنون ثبت شده که شامل 100 مقاله کامل، 40 مقاله چکیده پذیرش شده و 60 مقاله رد شده است.

وی تصریح کرد: چهارمین کنگره تاریخی معماری و شهرسازی ایران در تمامی کشور برگزار می شود که این جشنواره در استان گلستان (8 و 9 دی) در سالن ابن سینا دانشگاه آزاد گرگان برگزار می شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان با بیان اهمیت موضوع، گفت: این کنگره یک روز شامل ارائه مقالات و سخنرانی های تخصصی و یک روز کارگاه تخصصی در روستای زیارت برگزار می شود.

وی افزود: 36 نفر در سایت کنگره ثبت نام کردند که 16 مقاله بار گزاری شده، 8 مقاله برگزیده و 110 نفر برای شرکت در کارگاه روز دوم ثبت نام کردند.

برچسب ها
پورسعیدخلیلی
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
      • نمایشگاه ۴۷
      • نمایشگاه ۴۶
      • شماره ۳۷
      • نمایشگاه
      • ماهنامه نمایشگاه
      • شماره ۳۱ ماهنامه
      • ماهنامه
      • ماهنامه
      آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
      آرشیو
      آخرین اخبار

      دانلود با کیفیت