وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه افتتاح بیست و سومین نمایشگاه بین المللی چاپ بیان کرد

صنعت چاپ ایران روزهای رو به رشد در پیش دارد

عصر نمایشگاه- وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه تحول و تحرک خوبی در حوزه صنعت چاپ در کشور صورت گرفته، گفت: باید به سمت کیفی سازی صنعت چاپ برای حضور در رقابت و بازار جهانی گام بر داریم.

صنعت چاپ ایران روزهای رو به رشد در پیش دارد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۵:۰۰

به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از ایرنا ، سیدرضا صالحی امیری در حاشیه افتتاح بیست و سومین نمایشگاه بین المللی چاپ، بسته بندی و ماشین آلات وابسته در محل نمایشگاه های بین المللی تهران افزود: حدود هزار کارگاه و مجموعه های چاپ در کشور فعالیت دارند که در فضای داخلی و صادرات واردات موفق هستند.
به گفته وی، صنعت چاپ در حوزه اقتصاد مقاومتی نیز به صورت موفق عمل کرده است.
عضو کابینه دولت یازدهم ادامه داد: امروز می توان این ادعا را داشت که صنعت چاپ همه نیازهای داخلی را رفع می کند و در آستانه صادرات به کشورهای همسایه و اروپایی است.
صالحی امیری در عین حال افزود: در حوزه چاپ نیز وزارت صنایع باید این صنعت را به رسمیت بشناسد و برای این صنعت تسهیلات بانکی قائل باشد و وزارت اقتصاد و امور دارایی نیز در حوزه مالیات مساعدت های لازم را داشته باشد و وزارت ارشاد هم در محتوا، تولید و چاپ نقش نظارتی ایفا کند.
وزیر ارشاد همچنین از برگزاری جلسه سه جانبه با سه وزارتخانه برای بررسی مسائل اصلی این صنعت خبر داد.
صالحی امیری افزود: اتفاق مهم دیگری که در این دوره رخ داده این است که همه اتحادیه ها و صنوف این صنعت اختلاف ها را کنار گذاشته و به صورت یکپارچه و یکدل در این نمایشگاه حضور دارند و ما هم وظیفه حمایت از آنها را داریم.
وی تاکید کرد: از واردات بی رویه و تولید به صورت قاچاق جلوگیری و با تشکیل کمیته تخلفات با هر گونه فعالیت غیر قانونی مقابله می کنیم.

صنعت چاپ از رکود خارج شده است
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: امروز صنعت چاپ از فضای رکود خارج شده و روزهای رو به رشدی را پیش رو دارد. در تامین کاغذ کشور هم جهش بزرگی داشته ایم.
به گفته صالحی امیری، باید به سمت کیفی شدن این صنعت در راستای رقابتی شدن در دنیا گام برداریم.
وی درباره نهم دی گفت: این روز در حمایت و دفاع مردم از حریم شهدا، محرم و حضرت اباعبدلله(ع) است.
وزیر ارشاد گفت: مردم علاقمند به این حریم هستند و همیشه از آن دفاع می کنند.
بیست وسومین نمایشگاه بین المللی صنعت چاپ، بسته بندی و ماشین آلات وابسته با حضور 660 شرکت از ایران و کشورهای انگلیس، آلمان، عراق، ایتالیا، اتریش، فرانسه، مصر، تایوان، چین، کره و ترکیه از پنجم تا هشتم دی ماه همه روزه از ساعت 9 تا 16 در محل دایمی نمایشگاه های بین المللی تهران میزبان علاقه مندان است.

برچسب ها
پورسعیدخلیلی
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
      • نمایشگاه ۴۷
      • نمایشگاه ۴۶
      • شماره ۳۷
      • نمایشگاه
      • ماهنامه نمایشگاه
      • شماره ۳۱ ماهنامه
      • ماهنامه
      • ماهنامه
      آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
      آرشیو
      آخرین اخبار

      دانلود با کیفیت