معاون فرماندار قائمشهر :

قائمشهری ها در نمایشگاه روستائی تهران سفره آرائی می کنند

عصر نمایشگاه- معاون فرماندار قائمشهر پیشنهاد کرد که زنان روستائی این شهرستان در نمایشگاه کشوری توانمندی های روستائیان در تهران هنر سفره آرائی خود را به نمایش بگذارند.

قائمشهری ها در نمایشگاه روستائی تهران سفره آرائی می کنند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۷ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۰:۰۰

به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از ایرنا ، دومین نمایشگاه توانمندی های روستائیان و عشایر کشور قرار است 15 تا 18 دی ماه جاری در محل نمایشگاه بین المللی تهران برگزار شود.
ایمان پویامهر در جلسه هماهنگی اخذ تصمیم برای حضور روستائیان این شهرستان در نمایشگاه ، گفت : سفره آرائی از توانمندی های شاخص روستاهای بخش مرکزی قائمشهر است و باید بر نمایش این توانمندی تمرکز شود.
وی افزود : با توجه به وجود بیش از یکصد روستا در قائمشهر ، باید حتما اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و میراث فرهنگی در زمینه غرفه آرائی به کمک شرکت کنندگان بشتابند.
پویا مهر بر ضرورت شناسائی و معرفی شاخصه ها و توانمندی های هر روستا تاکید کرد و گفت : شرکت کنندگان در این نمایشگاه می توانند به معرفی اشخاص قهرمان که ساکن روستاها هستند و صاحب مقامی شده اند با ارائه عکس آنان اقدام کنند.
وی معرفی گونه های جدید مرکبات کشت شده در روستاهای قائمشهر را هم در این نمایشگاه ضروری دانست و افزود : با توجه به اینکه قائمشهر پایتخت مرکبات مازندران است ، بهتر است مرکبات جدید و محصولات باغی که در این شهرستان در حال سرمایه گذاری است و برای مردم استان های دیگر شناخته شده نیست ، در نمایشگاه ارائه شود.
پویامهر گفت : یکی دیگر از ظرفیت های بخش روستایی شهرستان قائمشهر صنایع دستی و پرورش طیور است که شرکت کنندگان می توانند علاوه بر استقرار امکانات ساخت صنایع دستی ، بخشی از محصولات بخش طیور را مانند تخم بلدرچین ، شترمرغ و گوشت سفید مرغ محلی را به نمایش بگذارند.
وی اضافه کرد : یکی از مواردی که برای مردم شناخته شده نیست ، روغن گیری از کلزا به روش سنتی است که در شهرستان رواج دارد و باید در نمایشگاه هم معرفی شود .
معاون فرماندار قائمشهر بر پوشش محلی برای شرکت کنندگان در نمایشگاه و صحبت کردن به زبان مازندرانی هم تاکید کرد .
وی گفت : در این نمایشگاه افراد مهمی چون رئیس جمهوری ، وزرا و مدیران کل از سراسر ایران از غرفه ها بازدید می کنند و پوشش و زبان به عنوان هویت مازندرانی می تواند معرفی کننده شرکت کنندگان باشد.
نمایشگاه توانمندی روستایی و عشایری برای دومین سال برگزار می شود .
پارسال از 22 شهرستان مازندران ، هشت شهرستان در این نمایشگاه شرکت کردند و قائمشهر با حضور شرکت تعاون روستایی صاحب رتبه شده بود.
پوشش شرکت کنندگان سال پیش از قائمشهر در نمایشگاه ، لباس شب یلدا بود که مورد توجه بازدیدکنندگان و رسانه ها قرار گرفته بود .
استان مازندران امال 260 متر مربع از فضای نمایشگاه توانمندی ها روستاها و عشایر کشور را در اختیار دارد که هم هر شهرستان بین 12 تا 14 متر در نظر گرفته شده است.

برچسب ها
پورسعیدخلیلی
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
      • نمایشگاه ۴۷
      • نمایشگاه ۴۶
      • شماره ۳۷
      • نمایشگاه
      • ماهنامه نمایشگاه
      • شماره ۳۱ ماهنامه
      • ماهنامه
      • ماهنامه
      آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
      آرشیو
      آخرین اخبار

      دانلود با کیفیت