در حاشیه کنگره توسعه روابط اقتصادی درحوزه سلامت؛

برگزاری نمایشگاه تخصصی سلامت در تهران

عصر نمایشگاه- رئیس شورای مرکزی دبیرخانه توسعه علوم و فناوری های کشورهای اسلامی از حضور ۳۴ کشور اسلامی و نیز ۵۷ مهمان خارجی در کنگره بین المللی توسعه روابط اقتصادی در حوزه سلامت به میزبانی تهران خبر داد.

برگزاری نمایشگاه تخصصی سلامت در تهران
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» ،مهدی کریمی در نشست خبری تشریح جزییات کنگره بین المللی توسعه روابط اقتصادی در حوزه سلامت افزود: دکتر علی اکبر ولایتی مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل ریاست کنگره را به عهده خواهد داشت و قرار است در آن وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و چند نماینده از قرقیزستان، ترکیه و عربستان به سخنرانی بپردازند.

    وی ادامه داد: در حاشیه این کنگره، یک نمایشگاه تخصصی سلامت نیز برگزار می شود که به معرفی توانمندی ها و دستاوردهای حوزه سلامت می پردازد.

    به گفته رئیس شورای مرکزی دبیرخانه توسعه علوم و فناوری های کشورهای اسلامی، این اولین کنگره سلامت با محوریت کشورهای اسلامی است و بناست که بصورت ادواری در کشورهای دیگر هم برگزار شود.

    کریمی گفت: این همایش صرفا کنگره نیست بلکه هدف آن فرایندسازی برای تعامل بیشتر در حوزه پزشکی و سلامت است که کشورهای مسلمان می توانند با دستاوردهای ما آشنا شوند و بازارها سنجیده شود.

    مدیر بخش فناوری های سلامت کنگره بین المللی توسعه روابط اقتصادی در حوزه سلامت نیز در این نشست با تاکید بر اینکه قرار است در این همایش بحث توسعه روابط اسلامی در زمینه سلامت را داشته باشیم، افزود: حوزه سلامت بازه وسیعی دارد که از پزشکی و درمان شروع می شود و تا محصولات کشاورزی، بهداشتی و ارایشی، تجهیزات و مسائل بیمارستانی و حتی توریسم درمانی ادامه پیدا می کند.

    مروجی ادامه داد: در کشورهای اسلامی علاقه دو طرفه برای بحث های سلامت و مسائل پزشکی وجود دارد زیرا ایران زمینه بالایی در زمینه پزشکی و سلامت دارد.

    وی با بیان اینکه باید شبکه دو طرفه ای را در این زمینه دنبال کنیم، گفت: وقتی شبکه سلامت در کشورهای اسلامی شکل بگیرد، می توانیم در کشورهایی از آفریقا، اروپا، آسیای شرقی و خاورمیانه فناوری های بیشتری را انتقال دهیم.

    مروجی ادامه داد: تمرکز بر این بوده که سفرا در کنگره حضور داشت باشند و تلاش کردیم افراد صاحب فناوری در سایر کشورها را دعوت کنیم. حضور سفیران در این کنفرانس می تواند روابط اقتصادی را تسهیل کند و سرمایه گذاران و صاحبان فناوری و شرکت ها هم در صورت حضور می توانند کمک کننده باشند.

    وی گفت: در این کنگره هم از لایه دولتی دعوت شده و هم بخش خصوصی زیرا روابط تجاری از طریق دولت سخت تر پیش می رود و هر جا که از کانال خصوصی وارد شده ایم، موفق تر بوده ایم.
    معاون اجرایی دبیرخانه توسعه علوم و فناوری های کشورهای اسلامی نیز افزود: در حوزه سلامت سعی کردیم از کلیه ارتباطات در سطح کشورهای اسلامی استفاده کنیم.

    مجید زنگویی ادامه داد: برای حضور در کنگره 36 کشور اعلام آمادگی کردند و شاهد افزایش تمایل بخش خصوصی در کنگره بودیم.
    وی افزود: از جمله برنامه های اجرایی کنگره، معرفی پنج برند برتر سلامت است که امیدواریم در سال آینده تعداد آنها بیشتر هم شود.

    معاون اجرایی دبیرخانه توسعه علوم و فناوری های کشورهای اسلامی با اشاره به نمایشگاه تخصصی سلامت که در حاشیه کنگره برگزار خواهد شد، گفت: اکنون 57 شرکت اعلام آمادگی کرده اند و امیدواریم در سال آینده در بخش غرفه ها حضور جدی تری را داشته باشیم. در حال حاضر از ترکیه، مالزی، لبنان و قرقیزستان برای دریافت غرفه درخواست کرده اند.

    به گزارش ایرنا ،کنگره بین المللی توسعه روابط اقتصادی در حوزه سلامت با محوریت کشورهای اسلامی از اول تا سوم اسفند ماه در سالن همایش های بین المللی صداوسیما برگزار خواهد شد.
    کشورهای اسلامی و نمایندگانی از گینه بیسائو، سیرالئون، کومور، ونزوئلا، کرواسی، سوئد و فرانسه در کنگره بین المللی توسعه روابط اقتصادی در حوزه سلامت حضور خواهند داشت.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرنمایشگاه(http://telegram.me/asrenamayeshgah) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت