با حضور ۸۰ شرکت داخلی و نمایندگان کشورهای خارجی ؛

دومین نمایشگاه بین المللی هفته سبزدر کیش گشایش یافت

عصر نمایشگاه- دومین نمایشگاه بین المللی هفته سبز با حضور ۸۰ شرکت داخلی و نمایندگان کشورهای خارجی در مرکز نمایشگاه های بین المللی کیش گشایش یافت.

دومین نمایشگاه بین المللی هفته سبزدر کیش گشایش یافت
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۸ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۰:۰۰

به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از ایرنا ، این نمایشگاه با حضور مجید وفادار مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان هرمزگان ، امیر حسین میر آبادی رئیس کمیته محیط زیست و توسعه پایدارمعاونت علمی فناوری ریاست جمهوری و مسئولان محلی با قرائت پیام رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست افتتاح شد.
کشاورزی،باغبانی ، گل و گیاه ، گیاهان دارویی، داروهای گیاهی و صمغ های نباتی، مواد غذایی ارگانیک، محیط زیست ، صنایع و خدمات سبز ؛ دانشگاه ها، مراکز آموزشی، پژوهشی، تحقیقاتی، ناشران و سایر دست اندرکاران مرتبط موضوعات و حوزه هایی است که شرکت های داخلی و نمایندگان خارجی در آن مشارکت کرده اند .
مدیر اجرایی دومین نمایشگاه بین المللی در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد : این نمایشگاه به مدت 5 روز با حضور بیش از 80 شرکت داخلی و نمایندگان شرکت های خارجی از آلمان و ایتالیا (در حوزه های بازیافت ، پسماند و زباله سوز) در فضای نمایشگاهی به وسعت 3 هزار متر مربع برگزار شده است .
مهرشاد خدابخشی شعار نمایشگاه را 'اعتلای فرهنگ زندگی سبز ' و همچنین یکی از اهداف آن را ترویج و فرهنگ سازی زندگی سالم دانست و گفت : در این نمایشگاه استان های مختلف به ارائه توانمندی های خود پرداخته اند که محیط زیست استان هرمزگان با صنایع سبز و ثمن های زیست محیطی ؛ آذربایجان شرقی با موضوع شهرداری و پسماند، محیط زیست سازمان منطقه ازاد کیش و قشم ،انزلی به صورت فعال در این نمایشگاه حضوردارند.
وی معرفی امکانات ،توانمندی ها ،اهداف و برنامه های بخش کشاورزی ،باغداری ،باغبانی ،دامداری و منابع طبیعی ،معرفی تولیدات کشاورزی ارگانیک انواع بذر خاک و کود ،گسترش فرهنگ طبیعت گردی و گردشگری و استفاده بهینه از اوقات فراغت، معرفی صنایع سبز در حوزه نفت و گازو پتروشیمی ،حمل و نقل ،خودرو ،ساختمان ،معادن ،هوانوردی و شهرسازی ، ارائه راهکارهای اصولی و علمی برای جلوگیری از تخریب محیط زیست از اهداف برگزاری این نمایشگاه عنوان کرد.
ایجاد زمینه تولید گیاهان داروئی غیر بومی ،معرفی نقش فروشگا ه های بزرگ و زنجیره های از حفاظت از محیط زیست و کاهش الودگی ها و معرفی ماشین الات و تجهیزات ساخت داروها و فراورده های دارویی از دیگر اهداف این نمایشگاه است که خدابخشی بدان اشاره کرد.
مدیر اجرای این نمایشگاه در مورد برگزاری برنامه های جنبی گفت : استفاده از انرژی پاک و مهندسی ارزش ، استفاده از گیاهان دارویی و طب سنتی بجای داروهای شیمیایی ، خلاقیت برای استفاده از انرژی های خورشیدی برای ساخت قایق های خورشیدی ، خودرو و آبگرمکن های خورشیدی ،مواد غذایی ارگانیک و طب سنتی از موضوعات کارگاه هایی است که در طول نمایشگاه برگزار می شود.
وی با اعلام اینکه نخستین نمایشگاه در سال 84 برگزار شد اظهار کرد: به دلیل برخی مشکلات تا امسال موفق به برگزاری دومین دوره نشدیم که امسال با حمایت منطقه آزاد کیش آن را برگزار کردیم .
خدا بخشی اضافه کرد : هدف اصلی این است که کیش به عنوان جزیره هوشمند سبز معرفی شود ، شرایط فراهم شده است و کیشوندان تلاش زیادی در راستای حفظ محیط زیست این زمینه کرده اند ، همانطور که در بحث گردشگری و سرمایه گذاری این جزیره موفق عمل کرده است در این زمینه نیز موفق خواهد بود.
سازمان منطقه آزاد کیش ، مرکز توسعه سلامت ،دانشگاه پیام نور ، دانشگاه جامع علمی کاربردی ،بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی و هنرمندان کار آفرین کیش نیز در غرفه هایی به ارائه فعالیت های خود در این نمایشگاه پرداخته اند .
معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، سازمان هواپیمایی کشوری ، دانشگاه آزاد اسلامی ، سازمان جنگل ها، وزارت جهاد کشاورزی ، وزارت نیرو ، سازمان شیلات ایران ، مراتع و آبخیزداری کشور، اداره کل محیط زیست استان هرمزگان ، اتاق اصناف ایران، دفتر محیط زیست و توسعه پایدار وزارت ورزش و جوانان، خانه صنعت و معدن تجارت جوانان ایران، ، انجمن علمی انرژی بادی ایران، انجمن علمی انرژی خورشیدی و انجمن انرژی تجدید پذیر از جمله حامیان برگزاری این نمایشگاه هستند .
دومین نمایشگاه هفته سبز تا 11 دی ماه از ساعت 18 تا 22 پذیرای بازدید کنندگان است .

برچسب ها
پورسعیدخلیلی
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
      • نمایشگاه ۴۷
      • نمایشگاه ۴۶
      • شماره ۳۷
      • نمایشگاه
      • ماهنامه نمایشگاه
      • شماره ۳۱ ماهنامه
      • ماهنامه
      • ماهنامه
      آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
      آرشیو
      آخرین اخبار

      دانلود با کیفیت