رقص‌های محلی ایران روی کارهای پیکاسو در نخستین نمایشگاه انفرادی‌

عصر نمایشگاه- یک هنرمند با ترکیب رقص‌های محلی ایرانی و آثار پابلو پیکاسو، نقاشی‌های متفاوتی را در نخستین نمایشگاه انفرادی‌اش به‌نمایش می‌گذارد.

رقص‌های محلی ایران روی کارهای پیکاسو در نخستین نمایشگاه انفرادی‌
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۳:۰۰

به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه» به نقل از ایسنا، روشنک بابایی درباره‌ی نمایشگاه «اتحاد تضادها» اظهار کرد: در این نمایشگاه، 12 تابلوی نقاشی به‌نمایش گذاشته می‌شود که بیشتر کارها با تکنیک رنگ روغن کار شده‌اند و در برخی کارها هم از اکریلیک و پاستل استفاده شده است. کارهای من تلفیقی و رئال هستند و نمایشی از رقص‌های محلی ایران که بخشی از سنت کشور را نشان می‌دهند، به‌شمار می‌روند.

او ادامه داد: من در پس‌زمینه‌ی این تابلوها، نقاشی‌های پیکاسو را کار کرده‌ام و بعد روی آن‌ها نقاشی‌های خودم آمده است. پیکاسو در آن زمان، سنت‌شکنی کرده بود و واقع‌گرایی را شکاند و به کوبیسم رسید. فکر کردم سنت‌شکنی پیکاسو در کنار سنت‌گرایی کارهای من می‌تواند ترکیب خوبی را به‌وجود بیاورد.

این هنرمند ادامه داد: در زمینه کارهایم از رنگ «خاکستری - آبی» که همیشه در نظر خودم بوده و آینده و گذشته را برایم تداعی می‌کند، استفاده کرده‌ام.

بابایی همچنین درباره‌ی دلیل انتخاب موضوع نقاشی‌هایش توضیح داد: من همیشه دوست داشتم درباره سنت کشور خودمان بیشتر بدانم. وقتی به نقاط مختلف سفر می‌کردم علاقه‌مند بودم بدانم که مردم هر منطقه خودشان را چطور نشان می‌دهند. به همین دلیل، دنبال مراسم شاد، رنگ‌ها و حرکت‌های‌شان بودم و فکر و نگاهی که آن‌ها پشت رقص‌های محلی‌شان داشتند، برایم جالب بود. وقتی از آن‌ها می‌پرسیدم که چرا مثلا با یک پوشش خاص یا ابزاری مثل خنجر این رقص‌ها را انجام می‌دهید، توضیحاتی می‌دادند که متوجه شدم داستان‌هایی پشت این رقص‌ها وجود دارد. به همین دلیل، تحقیق درباره آن‌ها را ادامه دادم و تصمیم گرفتم درباره آن‌ها نقاشی کنم.

او افزود: در زمینه گرفتن عکس از رقص‌های محلی با محدودیت‌هایی مواجه بودم. تا جایی که توانستم از عکس‌هایی که داشتم، الهام گرفتم و از عکس‌های اینترنت هم استفاده کردم.

روشنک بابایی متولد 1359 و فارغ‌التحصیل رشته گرافیک است. او از 20 سالگی فعالیت خود را به‌طور جدی در رشته نقاشی و هنرهای تجسمی آغاز کرد. او یک نقاش رئالیست سنت‌گراست.

بابایی در متنی که برای این نمایشگاه نوشته، آورده است: «افکار و ایده‌های هنر قرن بیستم رهایم نکرد. این شد که تصمیم گرفتم سنت‌گرایی هنر ایرانی را در کنار سنت‌شکنی هنر اروپایی در قالب رئال ادامه بدهم و با الهام از نقاش بزرگ پیکاسو، پیشکسوت هنر کوبیسم، تصمیم به برگزاری این نمایشگاه گرفتم. تمامی این ایده‌ها با خواندن مطالبی از فیلسوف مشهور هراکلیوس در ذهن من جرقه ایجاد کرد تا بتوانم عنوان نمایشگاهم را "اتحاد تضادها" بگذارم.»

نمایشگاه این هنرمند روز جمعه 10 دی‌ماه ساعت 16 تا 20 در نگارخانه «هنر ایران» به نشانی چهارراه ولیعصر (عج) به سمت میدان فردوسی، خیابان خارک، جنب ضلع غربی تالار وحدت، شماره 19 افتتاح می‌شود و تا 15 دی‌ماه از ساعت 11 تا 19 میزبان علاقه‌مندان خواهد بود. گالری روزهای شنبه تعطیل است.

برچسب ها
پورسعیدخلیلی
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
      • نمایشگاه ۴۷
      • نمایشگاه ۴۶
      • شماره ۳۷
      • نمایشگاه
      • ماهنامه نمایشگاه
      • شماره ۳۱ ماهنامه
      • ماهنامه
      • ماهنامه
      آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
      آرشیو
      آخرین اخبار

      دانلود با کیفیت