توانمندیهای روستایی خاش در نمایشگاه توانمندی های تهران به نمایش گذاشته می شود

عصر نمایشگاه- فرماندار شهرستان خاش در استان سیستان و بلوچستان گفت: روستاییان این شهرستان با به نمایش گذاشتن توانمندیها و ظرفیت های خود باری دیگر آماده کسب افتخار برای استان در نمایشگاه توانمندی های روستاییان و عشایر کشور هستند.

توانمندیهای روستایی خاش در نمایشگاه توانمندی های تهران به نمایش گذاشته می شود
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۶:۰۰

به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه» به نقل از ایرنا، محمداکبر چاکرزهی افزود: نمایشگاه توانمندی های روستاییان و عشایر کشور 15 تا 18 دی ماه در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار و برای چندمین سال پیاپی توانمندی های روستایی خاش در مرکز کشور به نمایش گذاشته می شود.
وی اظهار داشت: با برنامه ریزی صورت گرفته تیمی 18 نفره از فرمانداری و بخشداری های تابعه شهرستان خاش، مردان و زنان نمونه روستایی، هنرمندان صنایع دستی در رشته های حصیربافی، سوزندوزی، لباسهای محلی و داروهای گیاهی منطقه، کارآفرینان نمونه روستایی، گروه آیینی و موسیقی و غیره اوایل هفته آینده برای شرکت در دومین نمایشگاه توانمندی های روستاییان و عشایر کشور عازم پایتخت می شوند.
وی اظهار امیدواری کرد که روستاییان این شهرستان به لطف پروردگار و پشتیبانی مسئولان و همراهی و دعای خیر مردم بتوانند سیمای فرهنگی، گردشگری و ظرفیت های خاش را در زمینه های مختلف همچون گذشته به نحو احسن معرفی کنند.
فرماندار خاش بیان کرد: مسئولیت غرفه خاش در نمایشگاه توانمندی های روستایی و عشایری بر عهده عبدالیاسط ریگی دهیار اسماعیل آباد است و در مجموع سه دهیار از بخش های مرکزی، نوک آباد و ایرندگان به همراه مدیرعامل شرکت تعاونی ریحانه گستر خاش در این نمایشگاه شرکت دارند.
چاکرزهی افزود: سرپرستی میز ایده ها و طرح های نوی استان در این نمایشگاه بر عهده بانوی کارآفرین برتر کشور، خانم ایرندگانی مدیرعامل شرکت تعاونی ریحانه گستر خاش است.
وی از برنامه ریزی های استانداری، دفتر امور روستایی و مجموعه پرسنل فرمانداری خاش، بخشداران و همکاری های مدیران ادارات بویژه جهاد کشاورزی، هلال احمر، میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، صنعت و معدن و تجارت، امور عشایری، مجموعه شهرداری، شورای اسلامی شهر خاش و شوراهای روستایی و دهیاران این شهرستان تقدیر کرد.
عبدالباسط ریگی مسئول غرفه شهرستان خاش در نمایشگاه توانمندی های روستایی و عشایری کشور نیز گفت: تمام تلاش ما بر این است ظرفیت ها و توانمندیهای فرهنگی و هنری منطقه بخوبی نمایش داده شود و برای چندمین سال پی در پی بتوانیم برای منطقه خاش و سیستان و بلوچستان افتخار کسب کنیم.
وی افزود: پارسال در این نمایشگاه آثار و تولیدات کشاورزی، صنایع دستی، پوشش و غذاهای بومی و محلی خاش در معرض نمایش گذاشته شد که با استقبال گرم مراجعان رو به رو شد.
وی ادامه داد: از نمایشگاه توانمندی های روستاییان خاش و سیستان و بلوچستان که توسط دهیاران در نمایشگاه بین المللی تهران راه اندازی شده بود مقامات عالی رتبه کشوری، سفیران کشورهای خارجی، نمایندگان مجلس، معاونان وزرا، استانداران، فرمانداران و اقشار مختلف مردم کشور و استان تهران دیدن کردند.
خاش در 185 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز سیستان و بلوچستان واقع شده است.

برچسب ها
پورسعیدخلیلی
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
      • نمایشگاه ۴۷
      • نمایشگاه ۴۶
      • شماره ۳۷
      • نمایشگاه
      • ماهنامه نمایشگاه
      • شماره ۳۱ ماهنامه
      • ماهنامه
      • ماهنامه
      آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
      آرشیو
      آخرین اخبار

      دانلود با کیفیت