در حاشیه افتتاح چهارمین نمایشگاه استانی جنوب کرمان مطرح شد ؛

۱۶۰۰ باشگاه کتاب‌خوانی در سطح کشور تشکیل شده است

عصر نمایشگاه- معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه تاکنون بیش از هزار و ۶۰۰ باشگاه کتاب‌خوانی در ۱۶ شهر شکل گرفته گفت: در طرح عیدانه، تابستانه و پاییزه کتاب موفق بودیم و به‌خوبی از این مرحله عبور کردیم.

۱۶۰۰ باشگاه کتاب‌خوانی در سطح کشور تشکیل شده است
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۱ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از تسنیم ، سیدعباس صالحی امروز در حاشیه افتتاح چهارمین نمایشگاه استانی جنوب کرمان اظهار داشت: طرح‌های مختلفی در سه سال اخیر در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ارتباط با کتاب و کتاب‌خوانی اجرا شده است.

    وی با اشاره به ایده‌های جدیدی که در سه ساله اخیر مورد توجه بوده است، تصریح کرد: طرح پایتخت کتاب ایران و روستا‌های دوستدار کتاب مطرح بوده است که در این دو طرح ما بتوانیم از طریق همکاری منطقه‌ای و محلی خود مردم در شهرها و روستاها فضایی بوجود آید که زیرساخت‌های کتاب و کتاب‌خوانی فراهم شود.

    معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان کرد: در این دو طرح برنامه‌هایی مطرح بوده که در شهرها، شهرداری‌ها و ... ایده‌هایی را که می‌تواند زیرساخت‌های تقویت  کتاب و کتاب‌خوانی را فراهم کنند.

    وی بیان کرد: علاقه‌مندان می‌توانند ایده‌هایی را که ضمانت اجرایی داشته باشد را در قالب طرحی که مورد تایید شهرداری، رئیس شورای شهر و مدیرکل ارشاد باشد به تهران ارسال کنند تا رقابتی سازنده بین شهرها و صاحبان این ایده ها برقرار شود.

    صالحی با بیان اینکه در ارتباط با کتاب، اتفاق‌های مهم و تغییراتی در این دوره ایجاد شده است گفت: در سال گذشته حدود 90 شهر در این طرح شرکت کرده‌اند و آمار شرکت کنندگان شهرها، ایده‌ها و طرح‌ها در سال جاری نیز تا پایان سال اعلام می‌شود.

    وی عنوان کرد: رقابتی در ایده‌پردازی و خلاقیت‌ها در دو حوزه زیر ساخت‌های کتاب و همچنین جریان کتاب‌خوانی بسیار خوب در شهرها دیده می‌شود.

    معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر اینکه در سال گذشته 900 روستا دوستدار کتاب در حوزه روستایی رقابت داشتند افزود: در روستاها با تعهد رئیس شورای روستا ایده‌هایی که می‌تواند در تقویت زیرساخت‌های کتاب مفید باشد به حوزه رقابتی وارد می‌شوند.

    وی تصریح کرد: این طرح مساله در سومین دوره از همه لحاظ توانسته قدمی رو به جلو را در ارتباط با بحث کتاب و کتاب‌خوانی بردارد.

    صالحی با بیان اینکه در جام باشگاه‌های کتاب و کتاب‌خوانی هر باشگاه با 15 نفر اداره می‌شود عنوان کرد: بحث جام باشگاه‌های کتاب و کتاب‌خوانی تا پایان این دوره حداقل در 100 شهر و هزار روستا شکل خواهد گرفت.

    وی با اشاره به اینکه تاکنون بیش از هزار و 600 باشگاه کتاب‌خوانی در 16 شهر شکل گرفته گفت: در طرح عیدانه، تابستانه و پاییزه کتاب موفق بودیم و به‌خوبی از این مرحله عبور کردیم.

    معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر اینکه نمایشگاه‌های کتاب استانی فرصتی را برای دسترسی مردم به کتاب فراهم می‌کنند اظهار داشت: در این دوره فرصتی فراهم شده که ناشران بهتر و کارآمدتری با کتاب‌های بهتر و مفید تر در این نمایشگاه‌ها شرکت کنند.

    وی با بیان اینکه  نمایشگاه‌های کتاب نباید محدود به حوزه فرهنگی  باشد، عنوان کرد: تاکنون بیش از 70 نمایشگاه استانی با نگاه تقویت دسترسی به کتاب برگزار شده است.

    صالحی با اشاره به برگزاری نمایشگاه کتاب در جیرفت اظهارداشت: جنوب استان کرمان دارای استعدادهای فوق‌العاده ای و دارای آینده درخشانی است.

    وی بیان کرد: همچنین جیرفت دارای ذخیره های فراوانی است که قابلیت‌های بالایی دارد و می تواند مناطق دیگر را امداد کند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت