نمایشگاه خودرو کرمان ؛

درخشش خودرویی‌ها بدون حضور قطعه‌سازان

عصر نمایشگاه- صنعت نمایشگاه و برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی در هر یک از استان‌ها تاثیر مستقیمی بر اقتصاد آن منطقه و شهر خواهد داشت و در طول برگزاری یک رویداد بسیاری از صنوف و واحدهای اقتصادی منطقه چه به‌طور مستقیم و چه غیرمستقیم تحت‌تاثیر قرار خواهند گرفت.

درخشش خودرویی‌ها بدون حضور قطعه‌سازان
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۵:۰۰

به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از گسترش تجارت ،یکی از این رویدادها نمایشگاه خودرو است که وقتی در یک استان برگزار می‌شود، به معنای توسعه مداوم آن منطقه است. راه‌اندازی صنعت خودروسازی کار آسانی است، برای پاگرفتن آن چند صنعت به طور همزمان با یکدیگر همکاری می‌کنند. نمی‌توان از صنعت خودروسازی صحبت کرد و از شهر کرمان غافل بود.
هفته گذشته نمایشگاه بین‌المللی خودرو و صنایع وابسته در کرمان برگزار شد تا یکی از سایت‌های نمایشگاهی تازه تاسیس کشور به واسطه حضور چشمگیر شرکت‌های خودروسازی از سراسر کشور، موردتوجه قرار گیرد. هفتمین نمایشگاه بین‌المللی خودرو کرمان در مساحتی افزون‌بر 5 هزار مترمربع با حضور 8 شرکت تولیدکننده و واردکننده خودرو برگزار شد و البته برخی شرکت‌های مهم خودروساز نیز محصولات جدیدشان را در مدت 4 روز برگزاری این نمایشگاه رونمایی کردند.
این رویداد 4 روزه از 7 تا 10 دی در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی جنوب‌شرق کرمان کلید خورد و نسبت به سال گذشته با حدود 20 درصد رشد کیفی همراه بوده است. در نمایشگاه خودروی کرمان برخی از خودروهایی که به تازگی به بازار عرضه شدند و همچنین خودروهای جدیدی که به زودی به بازار عرضه می‌شوند به معرض نمایش درآمدند.

امید فدایی، مدیرعامل مجموعه نمایشگاهی استان کرمان اظهار کرد: این نمایشگاه در مساحتی بیش از 5 هزار مترمربع و با حضور 7 شرکت تولیدکننده و واردکننده خودرو برگزار شد. کرمان موتور، گروه صنعتی سایپا، خودروسازی کارمانیا، مدیران خودرو، ارین‌موتور نماینده میتسوبیشی در ایران، نگین‌خودرو نماینده رنو در ایران و جهان نوین آریا نماینده نیسان در ایران هر کدام در قالب یک یا چند غرفه مستقل در این رویداد حضور داشتند و به معرفی دستاوردهای خود پرداختند.

تفکیک خودروسازان و قطعه‌سازان
فدایی با بیان اینکه سال گذشته نمایشگاه را در دو بخش صنعت خودرو و قطعات و صنایع وابسته برگزار کردیم، گفت: البته نمایشگاه چندان مورد رضایت قطعه‌سازان نبود. از این رو امسال در جهت تخصصی‌تر شدن نمایشگاه خودرو، بخش قطعات و تیونیگ را از آن حذف کردیم که این امر باعث شد فضای برگزاری ما حدود هزار مترمربع کمتر شود اما فضا برای حضور خودروسازان جدید فراهم باشد.

کارشناس سازمان یوفی همچنین تصریح کرد: البته این امر بدان معنا نیست که به کلی قطعه‌سازان را فراموش کرده‌ایم بلکه بخش قطعات را از 21 تا 24 دی به صورت مستقل در همین سایت برگزار خواهیم کرد. در این شرایط ما ضمن احترام به مشارکت‌کنندگان هر دو بخش، محدودیت‌های فضای برگزاری را هم تا حدی مدیریت کردیم.

فدایی در ادامه با اشاره به احداث سالن جدیدی در مجموعه نمایشگاهی جنوب‌شرق گفت: در حال حاضر ما به صورت سالانه کمتر از 10 رویداد نمایشگاهی در سایت‌مان برگزار می‌کنیم که البته تعداد آنها باید بیشتر از این باشد. محدودیت‌های موجود از جمله فضای برگزاری باعث شده تا نتوانیم به همه درخواست‌ها در این زمینه پاسخ بدهیم.

اما با همکاری و همراهی بخش خصوصی به زودی قرار است سالن جدیدی را به عنوان مکمل دو سالن فعلی بسازیم که هم مجهزتر و هم بزرگتر خواهد بود. در این شرایط ضمن فراهم شدن شرایط برگزاری رویدادهای جدید برای نمایشگاه‌های عظیمی چون نمایشگاه خودرو قادر به دعوت شرکت‌های بیشتر و اختصاص فضای بزرگتری به غرفه‌داران خواهیم بود.

مهمترین رونمایی‌های دوره هفتم
رونمایی از خودروهای روز به طور تقریبی در سراسر نمایشگاه‌های کشور بی‌سابقه است. کرمان جزو معدود سایت‌هایی است که رونمایی خودروهای خارجی در آن انجام می‌شود. خودروهای رونمایی شده پیش از این هرگز در کشور ما مورد استفاده قرار نگرفته بودند. آنطور که در خبرها آمد هیوندایی امسال حضور بسیار خوبی در این نمایشگاه داشته است. رونمایی ازای 20 وای 10 هیوندایی که به زودی ازسوی کرمان موتور به بازار ایران عرضه می‌شود یکی از این موارد بوده است.
نمایشگاه خودرو کرمان با حضور 7 شرکت تولیدکننده و واردکننده خودرو فعالیت خودش را آغاز کرد و در 4 روز بیش از 10 هزار بازدیدکننده تخصصی داشت. این بازدیدکنندگان فرصت این را داشتند که نخستین خودرو تمام برقی شرکت کارمانیا موتور که در این نمایشگاه رونمایی شد را ببینند و البته آن را آزمایش کنند. از مشخصه‌های جالب این خودرو پیمایش 400 کیلومتر با 8 ساعت شارژ است. بنا بر اعلام وزارت صنعت، معدن و تجارت سال گذشته نمایشگاه کرمان بالاترین دستاورد را بین نمایشگاهای ایران داشته است. این سایت بین‌المللی دارای دو سالن اصلی بوده و در بیرون از شهر بنا نهاده شده است. برخی شرکت‌های فعال کرمانی به عنوان نمایندگان بخش خصوصی این سایت را بدون دریافت کوچکترین حمایت‌های دولتی بنا کردند و در سال‌های آینده قرار این مجموعه تبدیل به یکی از قطب‌های نمایشگاهی در کشور شود.

صنعت نمایشگاهی در استان پهناور کرمان فراز و نشیب‌های فراوانی را پشت سر گذاشته است. اگرچه شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی کرمان جزو نخستین نمایشگاه‌های ثبت شده در کشور است و از سال 1374 فعالیت رسمی خود را آغاز کرد اما این صنعت نتوانست جایگاه خوبی در کشور و حتی استان داشته باشد؛ بنابراین همواره به صورت پراکنده فعالیت‌های نمایشگاهی داشته است. ساخت محل دائمی نمایشگاه بین‌المللی جنوب‌شرق کشور از سال 1385 در زمینی به مساحت 240 هکتار در یکی از بزرگراه‌های اصلی کرمان آغاز شد که این روند حدود 8 سال به طول انجامید و درنهایت سایت دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی جنوب‌شرق به همت مدیران استانی در دولت یازدهم با برگزاری نمایشگاه تخصصی صنعت ساختمان کرمان در مهر 1393 افتتاح شد. این مجموعه امروز از مجهزترین نمایشگاه‌های کشور است. سالن‌های نمایشگاه دارای سقف‌های معلق و نوعی سازه جدید هستند که باعث می‌شود سایت جنوب شرق کشور به مرکزی مدرن تبدیل شود. در حال‌حاضر سایت کرمان دارای 2 سالن تخصصی برگزاری نمایشگاه با مساحت 2200 مترمربع است که با توجه به سیاست سهامداران این شرکت فاز دوم آن نیز برای افزایش ظرفیت سالن‌ها و همچنین طرح‌های جانبی از جمله ایجاد رستوران، هتل، شهربازی و... در دستور کار است. لازم به توضیح است شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی جنوب‌شرق آمادگی جذب سرمایه‌گذار با شرایط بسیار مناسب در محل سایت دائمی را نیز دارد. از عنوان‌های مهم نمایشگاهی در استان کرمان می‌توان به برگزاری 14 دوره نمایشگاه تخصصی صنعت ساختمان، 15 دوره نمایشگاه تخصصی رایانه، 15 دوره نمایشگاه تخصصی لوازم‌خانگی، 6 دوره نمایشگاه تخصصی کشاورزی، 7دوره نمایشگاه تخصصی خودرو و نمایشگاه‌های فرش دستباف، گردشگری، آب و برق و البته مبلمان اشاره کرد. این رویدادها ظرفیت‌های بسیار خوبی برای رشد و توسعه هرچه بیشتر دارند و باید تلاش کنیم رویدادهای جدیدی به تقویم نمایشگاهی استان افزوده شود. با توجه به ظرفیت‌های کشاورزی، معدنی و صنعتی در استان کرمان، از جمله اهداف و چشم‌اندازهای آینده سایت کرمان اجرای طرح توسعه و برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی داخلی و بین‌المللی در زمینه‌های گوناگون از جمله کشاورزی، معدن، خودرو و ساختمان و سایر عناوین معتبر نمایشگاهی است. البته رعایت تداوم در برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی و اختصاصی اصل اساسی پیشرفت یک سایت حرفه‌ای است که می‌تواند رشد آن را تضمین کند.

برچسب ها
پورسعیدخلیلی
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
      • نمایشگاه ۴۷
      • نمایشگاه ۴۶
      • شماره ۳۷
      • نمایشگاه
      • ماهنامه نمایشگاه
      • شماره ۳۱ ماهنامه
      • ماهنامه
      • ماهنامه
      آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
      آرشیو
      آخرین اخبار

      دانلود با کیفیت