مدیرکل صادرات و بازرگانی معاونت صنایع دستی خبر داد:

حضور ایران در چهار نمایشگاه جهانی صنایع دستی تا پایان سال

عصر نمایشگاه- مدیرکل صادرات و بازرگانی معاونت صنایع دستی کشور گفت: شرکت در نمایشگاه های خارجی دهلی نو هند، فیتور اسپانیا، مسقط عمان و مونیخ آلمان از مهمترین برنامه های این معاونت در سه ماهه پایانی سال جاری است.

حضور ایران در چهار نمایشگاه جهانی صنایع دستی تا پایان سال
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۰:۰۰

به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از ایرنا، پویا محمودیان در پانزدهمین همایش سراسری معاونان صنایع دستی کشور افزود: برنامه ریزی و هماهنگی برای عرضه محصولات و توانمندی های ایران در نمایشگاه های خارج از کشور همواره از اهمیت خاصی برای صادرات کشور برخوردار است.
وی ادامه داد: نمایشگاه دهلی نو هند، فیتور اسپانیا و مسقط عمان در دی و بهمن و نمایشگاه هنرهای دستی مونیخ آلمان از 18 تا 24 اسفند سال جاری برگزار می شود.
محمودیان تاکید کرد: در برگزاری رویدادها و نمایشگاه های تجاری داخل کشور نیز مشارکت در نمایشگاه میدکس(معماری و دکوراسیون داخلی)، نمایشگاه توانمندی های روستاییان، و نمایشگاه هایی در استان های خوزستان، کرمان، فارس، مرکزی، از برنامه های پبش رو مهم است.
مدیرکل صادرات و بازرگانی معاونت صنایع دستی گفت: در اسفند ماه نیز برنامه دیگری در حوزه بانوان ترتیب داده ایم که آن برگزاری سومین نمایشگاه نقش آفرینی زنان در توسعه پایدار خواهد بود.
وی ادامه داد: تلاش می کنیم کالاهای تولیدکنندگان استانی در «شو روم» - showroom - (محل نمایش) مستقر در محل سازمان میراث فرهنگی را که مورد توجه علاقه مندان قرارگرفته به روز رسانی کنیم.
محمودیان از ایجاد مراکز مشاوره برای رشد تجارت صنایع دستی کشور خبر داد و افزود: با مرکز توسعه تجارت الکترونیک به منظور صدور شناسه رهگیری کالاها در سامانه مربوطه آیین نامه اجرایی قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز تعامل خوبی برقرار کرده ایم.
مدیر کل صادرات و بازرگانی صنایع دستی کشور ادامه داد: مدتی است با اتاق اصناف ایران برای تشکیل اتحادیه ملی صنف صنایع دستی مذاکراتی داشته ایم و برنامه داریم تا در فروشگاههای زنجیره ای کشور نیز بخش ویژه فروش داشته باشیم.
وی افزود: در برنامه های زمستان سالجاری از صادرکنندگان و فروشندگان برتر حوزه تجارت الکترونیک کشور تجلیل خواهیم کرد و با بانکهای عامل نیز جلساتی داشته ایم تا بتوانیم کالاهای صنایع دستی فاخر را در سبد جوایز غیرنقدی بانک ها قرار دهیم.
محمودیان عنوان کرد: همایش شتابدهی به نوآوری های شبکه سازی سوغات زیارت مشهد مقدس را نیز از اول تا سوم اسفندماه با همکاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خراسان رضوی برگزار می کنیم.
وی خاطرنشان کرد: برای نوروز 95، حدود 675 بازارچه نوروزی در 31 استان کشور برپا کردیم که 29 میلیون نفر بازدیدکننده داشت و 320 هزار و 432 میلیون ریال مجموع فروش ما بود که نسبت به سال قبل 33 درصد رشد داشت.
محمودیان گفت: بازارچه های نوروزی 96 را هم با جدیت بیشتر برای حصول کیفیت بهتر دنبال می کنیم و درمورد ارائه مدل های مشترک صنایع دستی و صنعت تله کام هم خبرهای خوبی در آینده نزدیک خواهیم داشت.
پانزدهمین همایش سراسری معاونان صنایع دستی کشور در سالن اجتماعات سازمان میراث فرهنگی برگزار شد.

برچسب ها
پورسعیدخلیلی
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
      • نمایشگاه ۴۷
      • نمایشگاه ۴۶
      • شماره ۳۷
      • نمایشگاه
      • ماهنامه نمایشگاه
      • شماره ۳۱ ماهنامه
      • ماهنامه
      • ماهنامه
      آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
      آرشیو
      آخرین اخبار

      دانلود با کیفیت