مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری کهگیلویه و بویراحمد :

کهگیلویه و بویراحمد با ۱۰۰ کالا در نمایشگاه روستائیان و عشایر شرکت می کند

عصر نمایشگاه- مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: محصولات ارائه شده از این استان در دومین نمایشگاه ملی توانمندی‌های روستائیان و عشایر افزون بر ۱۰۰ قلم است.

کهگیلویه و بویراحمد با ۱۰۰ کالا در نمایشگاه روستائیان و عشایر شرکت می کند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۰:۰۰

به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از ایرنا ، داریوش مظفر اظهار داشت: این محصولات شامل تولیدات کشاورزی، صنایع دستی، دستبافت ها، گیاهان دارویی، انواع فرآورده‌های دامی و لبنی، پخت های سنتی و غذاهای محلی است.
وی گفت: دوشنبه/ 28 نفر از روستائیان و عشایر کهگیلویه و بویراحمد شامل عوامل اجرایی، غرفه داران و گروه 10 نفره آیینی برای شرکت در این نمایشگاه به تهران اعزام شدند.
مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری کهگیلویه و بویراحمد افزود: این استان دارای هشت غرفه شهرستانی، یک غرفه نوآوری‌ها و ابتکارات و یک سیاه چادر در این نمایشگاه است.
مظفر بیان کرد: در غرفه نوآوری‌ها و ابتکارات کهگیلویه و بویراحمد در این نمایشگاه گل رز هلندی پرورشی و برخی محصولات آرایشی و بهداشتی شرکت سینره ارائه می‌شود.
وی عنوان کرد: این نمایشگاه به مدت چهار روز و از 15 تا 18 دی سال جاری در تهران برپا می‌شود و ساعت بازدید از آن نیز 10 صبح تا 17 عصر است.
مظفر ابراز داشت: قرار است برخی مسئولان اجرایی کهگیلویه و بویراحمد از جمله استاندار و یا معاون عمرانی ایشان، مدیرکل امور عشایر و مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در این نمایشگاه حضور یابند.
وی گفت: شرکت کهگیلویه و بویراحمد در این نمایشگاه به همت، پیگیری و رایزنی دفتر معاونت عمرانی و دفتر امور روستایی استانداری استان بوده است.
مظفر اظهار داشت: افراد شرکت کننده از کهگیلویه و بویراحمد در این نمایشگاه به ویژه غرفه داران ملزم به پوشیدن لباس محلی استان هستند و گروه 10 نفره آیینی نیز به مدت چهار روز اقدام به اجرای موسیقی سنتی می‌پردارند.
وی افزود: هدف از برپایی این نمایشگاه معرفی قابلیت‌ها و ظرفیت‌های 2 قشر مؤثر روستائیان و عشایر است.
مظفر بیان کرد: برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری شامل نمایش زندگی روستایی و عشایری در سیاه چادر، موسیقی محلی، پخت غذاهای محلی و معرفی فرهنگ، آداب و رسوم، پوشاک محلی و جاذبه‌های گردشگری توسط هنرمندان استان در این نمایشگاه اجرا می‌شود.
وی عنوان کرد: موضوعات این نمایشگاه شامل نمادهای فرهنگی، انواع تولیدات و محصولات، صنایع دستی، جاذبه‌های گردشگری، بازی‌های بومی و محلی، طبیعت، پوشاک و غذاهای محلی و آیین‌ها، آداب و رسوم است.
مظفر ابراز داشت: کهگیلویه و بویراحمد سال گذشته و در نخستین نمایشگاه ملی توانمندی‌های روستائیان و عشایر که در تهران برگزار شد توانست رتبه چهارم را به لحاظ غرفه آرایی، غرفه داری، ارائه توضیحات به بازدیدکنندگان و اجرای برنامه‌های آیینی و موسیقی سنتی کسب کند.

برچسب ها
پورسعیدخلیلی
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
      • نمایشگاه ۴۷
      • نمایشگاه ۴۶
      • شماره ۳۷
      • نمایشگاه
      • ماهنامه نمایشگاه
      • شماره ۳۱ ماهنامه
      • ماهنامه
      • ماهنامه
      آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
      آرشیو
      آخرین اخبار

      دانلود با کیفیت