معاون فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام خبر داد

اعلام فراخوان سومین جشنواره و نمایشگاه مد و لباس ایرانی و اسلامی استان ایلام

عصر نمایشگاه- معاون فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام، از اعلام فراخوان سومین جشنواره و نمایشگاه مد و لباس ایرانی اسلامی در این استان خبر داد.

اعلام فراخوان سومین جشنواره و نمایشگاه مد و لباس ایرانی و اسلامی استان ایلام
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۷:۰۰

به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از شبستان ، عمران خودآموز معاون فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام، امروز اظهار کرد:  سومین جشنواره و نمایشگاه استانی مد و لباس ایرانی اسلامی و پنجاه و یکمین جشنواره و نمایشگاه ملی مد لباس ایرانی و اسلامی را در سال اقتصاد مقاومتی، اقدام عمل برگزار می‌شود.

وی، افزود: این نمایشگاه با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مشارکت بنیاد ملی مد لباس ایرانی اسلامی و انجمن هنرهای تجسمی ایلام اجرا خواهد شد که فراخوان آن نیز هم‌اکنون اعلام و توزیع‌شده است.

معاون فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام، ابراز کرد: شکوفایی استعدادها و بروز خلاقیت‌ها و حوزه طراحی مد و لباس ایرانی اسلامی، شناسایی و معرفی طرح‌ها و مدهای متنوع و متناسب با فصول سال بر اساس الگوهای ملی و اسلامی، شناسایی، احیاء و معرفی ویژگی‌های برجسته لباس‌های بومی و محلی و استفاده از الگوهای آن در طراحی‌های نوین از اهداف این جشنواره است.

خودآموز، بیان کرد: معرفی توانمندی‌های تولیدات داخلی در حوزه‌های پوشاک و طراحی مد و لباس ایرانی اسلامی در راستای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و مقابله  با تهاجم فرهنگی بیگانگان، شناسایی طراحان و فعالان حوزه مد و لباس ایرانی اسلامی استان و تقدیر از آنان از دیگر اهداف این جشنواره و نمایشگاه است.

وی، با اشاره به اینکه بخش‌های جشنواره شامل بخش مانتو مجلسی، بخش مانتو اجتماع، بخش لباس بچگانه، بخش لباس مردانه، بخش لباس محلی، بخش طراحی لباس( طراحی دستی یا نرم‌افزاری) است، گفت: بخش‌های ویژه جشنواره شامل طراحی و تولید چادر و متعلقات عفاف و حجاب، طراحی و دوخت لباس ایرانی اسلامی است.

معاون فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام، یادآور شد: شرکت در نمایشگاه مد و لباس بر اساس بخش‌های مختلف، برای تمامی طراحان، تولیدکنندگان، عرضه‌کنندگان و فعالان حوزه مد و لباس استان ایلام آزاد است  و طرح‌های و مدهای ارائه‌شده باید ابداعی و جدید بوده و همچنین قابلیت تولید انبوه داشته باشد.

خودآموز، آخرین‌مهلت ارسال آثار و ثبت‌نام در جشنواره را 25 بهمن سال جاری عنوان کرد و افزود: داوری و اعلام نتایج اولیه آثار راه‌یافته به جشنواره  و نمایشگاه 30 بهمن سال جاری و برگزاری نمایشگاه آثار منتخب نیز در 15 تا 20 اسفند سال جاری و مراسم اختتامیه و معرفی برگزیدگان نیز 21 اسفند سال جاری برگزار می‌شود.

وی، در پایان خاطرنشان کرد: به تشخیص هیئت‌داوران جشنواره در هر بخش به‌صورت مجزا از سه نفر به ترتیب  اولویت با اهدای تندیس جشنواره، لوح تقدیر و هدیه نقدی تجلیل به عمل می‌آید و علاوه بر برگزیدگان اصلی، به تشخیص هیئت‌داوران به هنرمندان مستعد، لوح تقدیر و جایزه نقدی اهدا خواهد شد.

برچسب ها
پورسعیدخلیلی
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
      • نمایشگاه ۴۷
      • نمایشگاه ۴۶
      • شماره ۳۷
      • نمایشگاه
      • ماهنامه نمایشگاه
      • شماره ۳۱ ماهنامه
      • ماهنامه
      • ماهنامه
      آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
      آرشیو
      آخرین اخبار

      دانلود با کیفیت