به مناسبت دهه فجر ؛

گشایش نمایشگاه خطاطی ایران - افغانستان در هرات

عصر نمایشگاه- نمایشگاه زیبانویسی تحت نام «قلم صلح» با همکاری بخش فرهنگی سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران و انجمن خوشنویسان ولایت هرات گشایش یافت.

گشایش نمایشگاه خطاطی ایران - افغانستان در هرات
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه»، در مراسم افتتاح این نمایشگاه آثار خوشنویسی و خطاطی مسئولان محلی ولایت هرات هم حضور داشتند.

    «اصیل الدین جامی» معاون والی هرات، با حمایت از برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی گفت: کاری که انجام شده باعث خواهد شد تا روابط فرهنگی در بین مردمان مسلمان دو کشور بیش از گذشته مستحکم شود.

    این مقام محلی هرات خاطر نشان نمود هنرمندان و خوشنویسان دو کشور اسلامی می‌توانند صفیران صلح باشند و با قلم و استعداد شان خوبی‌های صلح و امنیت را رقم بزنند و هم چنان بدی‌های جنگ و خشونت را به کسانیکه در نا امنی‌ها دست دارند گوشزد نمایند.

    در بخشی از مراسم گشایش نمایشگاه زیبا نویسی، که عده‌ای از هنرامندان، شعرا و نویسندگان هرات در آن اشتراک کرده بودند، مهدی شاهرخی معاون سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در هرات نیز بر تحکیم هرچه بیشتر این روابط تأکید کرد و گفت که مشترکات فراوانی در بین دو ملت مسلمان و برادر ایران و افغانستان وجود دارد که هنر نقاشی و خطاطی بخشی از آن است.

    این دیپلمات جمهوری اسلامی ایران در هرات گفت: حفظ میراث‌های فرهنگی که افتخارات مشترک هر دو کشور است وظیفهٔ همه مردم بخصوص هنرمندان است.

    آقای شاهرخی افزود: همین گردهمآیی‌ها و برگزاری نشست‌های مشترک است که باعث خواهد شد تا این روابط هم چنان پابرجا و مستحکم باقی بماند.

    محمد فارسیان، خوشنویس ایرانی که در این نمایشگاه ده اثر خود را به نمایش گذاشته می‌گوید: خوشنویسی همواره در طول تاریخ هنر دست مردم افغانستان و ایران بوده است و برگزاری این نمایشگاه، ادامه راه این سنت دیرینه می‌باشد.

    به گفته وی، پیام اصلی این نمایشگاه، رساندن صدای صلح و دوستی همیشگی مردم افغانستان و ایران است و در عصری که دنیا درگیر جنگ‌های فراوانی می‌باشد، این قلم است که می‌تواند جای تفنگ را بگیرد.

    آقای فارسیان افزوده که هنر مربوط به زمان و مکان خاصی نیست و بلکه دامنه اش بی‌انتها می‌باشد.

    نجیب الله انوری خوشنویس هراتی که او نیز ده اثر هنری خودش را در این نمایشگاه به معرض دید قرار داده است برپایی این نمایشگاه را گامی مؤثر برای شناخت بیشتر از هنرمندان و خبرگان زیبانویسی کشور همسایه ایران می‌داند.

    از سویی دیگر حکیم کریم‌زاده، مسئول انجمن خوشنویسان ولایت هرات می‌گوید: این نمایشگاه همزمان با سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران در هرات برگزار شده و به مدت 5 روز ادامه دارد.

    به بیان وی، در این نمایشگاه چهل اثر هنری منحصر به فرد از چهار تن از هنرمندان زیبانویس که سه تن شان از انجمن خوشنویسی هرات و یک تن از اساتید زیبانویسی ایران می‌باشد به نمایش گذاشته شده است.

    به گزارش پیام آفتاب ،گفتنی است که در سال گذشته نیز، بمناسبت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران، آثار مینیاتوری استاد محمود لاهیجانیان در ولایت هرات به نمایش گذاشته شده بود که مورد توجه تعداد کثیری از شهروندان هرات قرار گرفت.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرنمایشگاه(http://telegram.me/asrenamayeshgah) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت