مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری گلستان:

فروش صنایع‌دستی در جشنواره اقوام ایران زمین ۱۴۶ درصد افزایش یافت

عصر نمایشگاه- مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان گفت : حدود ۶ میلیارد ریال فروش صنایع دستی و محصولات را در نمایشگاه دهمین جشنواره بین المللی اقوام ایران زمین داشتیم که این میزان نسبت به سال گذشته رشد ۱۴۶ درصد را نشان می‎دهد.

فروش صنایع‌دستی در جشنواره اقوام ایران زمین ۱۴۶ درصد افزایش یافت
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۳:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصرنمایشگاه» به نقل از تسنیم، ابراهیم کریمی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان گلستان به انعکاس و برخی انتقادات از سوی رسانه در خصوص دهمین جشنواره بین‌المللی فرهنگ اقوام  اشاره کرد و اظهار داشت: همه ما در اجرای برنامه‎ها نواقصی داریم که کاملا مشخص است اما آگاه شدن از شرایط و امکانات این جشنواره شما را به نتیجه‎ای می‎رساند که در کنار ما قرار بگیرید.

وی تصریح کرد: جشنواره امسال با همه جشنواره‎های گذشته تفاوت آشکاری داشت و آن استقبال چشمگیر مردم گلستان بود که همه مسئولان را غافلگیر کرد و مسئولان به این موضوع صحه می‎گذاشتند.

مدیر کل میراث فرهنگی و گردشگری گلستان ادامه داد: پیام استاندار نیز حاکی از این موضوع بود و خیلی از مدیران کل نیز بر ایناساس پیام دادند و گفتند و از حضور مردم استان گلستان قدردانی کردند.

کریمی با بیان اینکه خیلی از استان‎های همجوار مانند مازندران، سمنان و خراسان شمالی در این نمایشگاه حضور پیدا ‎کردند، اظهار داشت: همه تلاش ما بر این بود که با توجه به سابقه‎ای که استان گلستان در برگزاری این جشنواره دارد نقاط ضعف را پوشش دهیم و به نقاط کیفی جشنواره برسیم و براین اساس کارگروه کیفی پس از جشنواره اقوام نهم تشکیل شد و به دنبال این بودیم که نواقص در دهمین جشنواره بین المللی فرهنگ اقوام اتفاق نیفتد.

مدیر کل میراث فرهنگی و گردشگری گلستان یادآور شد: در نهمین جشنواره اقوام 103 هنرمند حضور داشتند که در این جشنواره تعداد هنرمندان به 250 نفر افزایش یافت و این در حالی بود که در سال گذشته و در نهمین جشنواره اقوام 177 هنرمند مشارکت داشتند و در جشنواره دهم این میزان به 320 نفر رسید.

کریمی گفت: 51 غرفه سال گذشته در جشنواره اقوام داشتیم و امسال این میزان به 82 غرفه افزایش یافت و همچنین 160 رشته  صنایع دستی در این جشنواره مشارکت داده شدند.

وی افزود: امسال نزدیک به 600 میلیون تومان فروش صنایع دستی و محصولات را در این نمایشگاه داشتیم و این میزان نسبت به سال گذشته  رشد 146 درصد را نشان می‎دهد.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان با بیان اینکه رویکرد جشنواره نهم ازدواج بود و امسال با توجه به ثبت نوروز در فهرست یونسکو نوروز را محور دهمین جشنواره اقوام قرار دادیم، گفت: توجه به شهرستان‎ها را نیز مورد لحاظ قرار دادیم و در 3 شهرستان استان هنرمندان ما حضور داشتند.

کریمی یادآور شد: در نهمین جشنوار اقوام 12 گروه آئینی حضور دارند و این دوره 14 گروه حضور داشتند و از استان گلستان  که در سال گذشته 7 گروه هنری به هنرنمایی پرداختند این تعداد امسال به 11 گروه رسید و در کل در دهمین جشنواره اقوام  24 گروه هنرنمایی کردند.

وی با بیان اینکه در نهمین جشنواره اقوام برای هشت روستا استان گلستان در یک هزار متر مربع جایگاه دیدیم، افزود: امسال این میزان به 10 روستای هدف گردشگری در مساحت 2 هزار و 500 متر مربع افزایش یافت.

مدیر کل میراث فرهنگی و گردشگری گلستان افزود: در سال‎های گذشته از کارشناسان استان‎های دیگر در جشنواره اقوام استفاده می‎شد و امسال در راستای کاهش هزینه این موضوع را نداشتیم.

کریمی یادآور شد: استان‎های دیگر در تلاش هستند که جشنواره  اقوام را در اختیار بگیرند اما همواره استان گلستان مرکز اقوام و وحدت به شمار می‎رود.

وی بیان داشت: یکی از ظرفیت‎هائی که برای ماندگاری مسافر کمک می‎کند، تبلیغات و معرفی جاذبه‎های استان است و این جشنواره این فرصت را در اختیار ما قرار می‎دهد که بتواند از فرصت جشنواره با پوشش رسانه‎ای و خبری استان را مورد توجه قرار دهیم.

مدیر کل میراث فرهنگی و گردشگری گلستان گفت: در خیلی از روستاهای ما هنرمندان صنایع دستی وجود دارد اما بازارها و تولیداتشان مورد توجه قرار نمی‎گیرد و این جشنواره فرصتی است که بتوانند این روستا به دستاوردهای خود بپردازند و محصولات خود را به فروش برسانند.

کریمی اظهار داشت: به دنبال این هستیم که در بحث روستاهای هدف گردشگری یک رقابت ایجاد کنیم و بر این اساس روستاهای هدف گردشگری را برای حضور در جشنواره اقوام  انتخاب کردیم تا بیایند و محصولات و دستاوردهای روستا خود را به نمایش بگذارند.

وی گفت: بحث پارکینگ و ترافیک یکی از موضوعاتی بود که از سال گذشته به آن رسیده بودیم که در این جشنواره مورد توجه قرار بگیرد و امسال به برکت اجلاسیه شهدای گلستان فضای پارکینگی آن را افزایش دادیم.

برچسب ها
پورسعیدخلیلی
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
      • نمایشگاه ۴۷
      • نمایشگاه ۴۶
      • شماره ۳۷
      • نمایشگاه
      • ماهنامه نمایشگاه
      • شماره ۳۱ ماهنامه
      • ماهنامه
      • ماهنامه
      آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
      آرشیو
      آخرین اخبار

      دانلود با کیفیت