در نگارخانه های سروناز و تاروپود شیراز؛

آغاز به کار نمایشگاه های گروهی نقاشی وچاپ دستی در شیراز

عصر نمایشگاه- دو نمایشگاه گروهی در زمینه نقاشی و چاپ دستی در نگارخانه های سروناز و تار و پود گشایش یافت.

آغاز به کار نمایشگاه های گروهی نقاشی وچاپ دستی در شیراز
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۸ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۶:۰۰

به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از مهر، جمعه شب نگارخانه های سروناز و تار و پود شیراز شاهد آیین گشایش دو نمایشگاه گروهی بود که در نمایشگاه گروهی نقاشی که شامل آثار 13 نفر از هنرجویان آموزشگاه استاد علیرضا ظریف که به میزبانی نگارخانه سروناز گشایش یافت 26 اثر نقاشی با تکنیک های متفاوت از جمله رنگ روغن، میکس مدیا و کولاژ به نمایش در آمد.

نقاشی های انتزاعی هنرجویان استاد ظریف در نگارخانه سروناز

مدیر نگارخانه سروناز پیرامون این نمایشگاه گفت: سبک اغلب آثار این نمایشگاه انتزاعی است که تمامی نقاشان حاضر در این رویداد از هنرجویان استاد علیرضا ظریف هستند.

هستی خالدی با بیان اینکه این سی امین نمایشگاه آثار هنرجویان استاد ظریف است که برگزار می شود، افزود: رویکرد این نمایشگاه بر پایه زیباشناسی هنر قرار گرفته و جنبه دکوراتیو نقاشی مورد نظر شرکت کنندگان در آن است.

وی با توجه به اینکه آثار نمایشگاه یادشده به شیوه ایست که بنیه اقتصادی هنر در اولویت قرار دارد، عنوان کرد: انتخاب این آثار زیر نظر استاد ظریف انجام پذیرفته و نمایشگاه با فروش آثار نقاشان همراه است.

خالدی، یادآور شد: نمایشگاه گروهی نقاشی هنرجویان استاد ظریف تا پنجشنبه برپاست و علاقه مندان می توانند برای بازدید از آن صبح ها از ساعت 9 تا 13 و سی دقیقه و عصرها از ساعت 16.30 تا 21.30 به نشانی خیابان قصردشت، حدفاصل کوچه های 88 و 90 نگارخانه سروناز مراجعه کنند.

در نمایشگاه گروهی نقاشی آموزشگاه ظریف، اشکان امامی، آیدا بالانچی، بهاره جمالی، تابان سرابی، زهرا صادقی، ژاله چینی، شروین ورگردی، لیلا اعتمادی، مرضیه زارعی، مریم فرجام، ملیکا سلطانی، نسرین بیگی پور و هومان صدری آثار خود را به نمایش گذاشته اند.

نگارخانه تار و پود میزبان چاپ دستی های 29 هنرمند

این درحالیست که در ادامه نمایشگاه های هنری هفتگی، نگارخانه تار و پود شیراز هم میزبان آثاری از چاپ دستی است که تا 22 دی ماه برپاست.

درخصوص این نمایشگاه هم امین دانشور گفت: نمایشگاه گروهی چاپ دستی که با گردآوری مسعود غفاری انجام پذیرفته حاوی آثاری از هنرمندان ایرانی و خارجی است.

وی که در کنار مهرداد پرتوآذر، نایب شیرازی و سمانه صمیمی این نمایشگاه را برگزار کرده اند، افزود: نمایشگاه یادشده در برگیرنده آثار چاپ دستی 12 هنرمند ایرانی و 17 هنرمند کشورهای ژاپن، آرژانتین، مکزیک، کانادا، ایتالیا، هند و اکراین است.

این هنرمند در ادامه، گفت: نمایشگاه چاپ دستی پیش رو شامل 47 اثر هنرمند ایرانی و معاصر خارجی است که بر اساس برخورد طراحانه هنرمند با اثر و نه صرفا تکنیک و رعایت قوانین بین المللی چاپ دستی فراهم شده است.

در بخشی از «استیتمنت» این نمایشگاه اشاره شده: «چاپ دستی به عنوان یک مدیوم هنری ریشه در تاریخ هنر دارد و نمونه های چشمگیر آن را می توان در تصویرگری های کتب تاریخی و آثار هنرمندان بزرگی همچون آلبرشت دورر، رامبراند، گویا، ویسلر، دلاکروا، پیکاسو، هاکنی، چاک کلوز و ... مشاهده کرده که با تمرکز بر چاپ دستی و در امتداد روند کاری و فکری خود شاهکارهای تاریخ هنر را پدید آوردند. همچنین از ویژگی های مهم چاپ دستی می توان به قابلیت تکثیر آن اشاره کرد به طوری که هنرمند پس از حکاکی روی کلیشه به روش مستقیم  یا غیرمستقیم(به واسطه اسید) از آن به تعداد دلخواه روی مقوای کتان به روش کاملا دستی تیراژ می گیرد. این ویژگی شرایطی را فراهم می کند تا هرکدام از تیراژها به عنوان اثر ارجینال هنری با قیمت کمتر در اختیار مخاطب و خریدار قرار گیرد.

 نمایشگاه های گروهی نقاشی هنرجویان استاد ظریف و چاپ دستی هنرمندان ایرانی و خارجی به میزبانی نگارخانه های سروناز و تار و پود با همکاری فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس برگزار می شوند.

برچسب ها
پورسعیدخلیلی
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
      • نمایشگاه ۴۷
      • نمایشگاه ۴۶
      • شماره ۳۷
      • نمایشگاه
      • ماهنامه نمایشگاه
      • شماره ۳۱ ماهنامه
      • ماهنامه
      • ماهنامه
      آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
      آرشیو
      آخرین اخبار

      دانلود با کیفیت